یادداشتی از واقعیت های قونسل و نمایندگی افغانستان در جده
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۲    ۱۳۹۴/۱۱/۵ کد خبر: 110705 منبع: پرینت

نامه سرگشاده هموطنان مقيم شهرجده عربستان سعودى، عنوانى شخص وزير محترم خارجه جناب صلاح الدين خان ربانى و رياست مبارزه بافساد ادارى دولت وحدت ملى.
قابل توجه مقام وزارت خارجه و مبارزه با فساد اداری و بد بختی پدید شوم رشوه در نمایندگی کشور اسلامی در خارج از وطن.
بداد و فریاد ملت مظلوم و نا توان بیچاره خود رسیده و آه ناله این آواره های دور افتاده وطن را به مسوولان و شخصیت های آگاه و دلسوز وطن و مقام های کشور برسانید.

فساد اداری و بازار سیاه پاسپورت در جده
جنرال قونسلگیری دولت اسلامی افغانستان
مشکلات و فساد اداری در داخل نمایندگی کشور رشوت و باند وابسته به شخص جنرال قونسل شخص اول و مسوول این نمایندگی نا توانی و نبود اهل کار و روش نشست و برخواست که خلاف قوانین دیپلوماتیک دارد باعث آبرو ریزی کشور ما شده و همچنان عواملی که در این آخر در این نمایندگی وجود دارد مشکلات به هموطنان مقیم این کشور را بیشتر نموده و داد و فغان ناله ملت بیچاره را گوش شنوا نیست.

جناب جنرال قونسل دولت اسلامی افغانستان بنام اصیل خان صادقی از پکتیا خوست از جنوب کشور است. ایشان ماستر ادبیات دری معرفی شده در حالیکه بعید است یک ماستر ادبیات دری چنین صحبت کند. پیدا است که اصلا نمی داند ادبیات دری یعنی چه؟

شخصیت کاملا ضعیف و بعید از این مقام و مسوولیت که دارد
1-شخص خود خواه و فاشیست و اصلا در عرف و قانون دیپلماتیک آگاهی نداشته و ندارد در تمام محافل و دید باز دید های رسمی و غیر رسمی با سرپایی های دستشویی و کورتی گند زده بویناک خود حاضر می شود. بهترین لباس اش هم همین است. اصلا عزت و آبروی ملت را در همه محافل که از جانب نمایندگی های کشورهای خارجی در اینجا و یا در جلسات مقامات کشور عربستان دعوت می شود برباد داده است و چندین بار در محفل دعوت شده وقت رفته همه تعجب کردن که این شخص با این قیافه و لباس کی است و از طرف کی به این محفل دعوت شده تا اینکه مشخص شده جنرال قونسل دولت اسلامی افغانستان است.

2-شخص استفاده جو و گدا صفت همیشه دست اش دراز درطلب است و با استفاده از اینکه قونسل افغانستانی ها است در جده در تمام رستوران های هموطنان رفته یکبار دوبار سه بار از بسکه از حد زیاد مزاحمت کرده چندین بار حتی یکبار با هیات که از کابل آمده بوده مهمان قونسلگری بود مورد بی عزتی و دشنام و حتی بزور از رستوران هموطن ما اخراج شد.

3-جناب قونسل صاحب اصلا عرف و قانون و مقررات که یک دیپلمات باید داشته باشد هم بلد نیست. همه وقت پرچم افغانستان در موتر بنز نصب است. موتر بنز که از طرف دولت به خدمت جناب عالی داده شده تا جایی که معلومات است باید موتر رسمی یک دیپلمات زمان کار رسمی پرچم کشورش را نصب کند در غیر آن درست نیست. جناب اصیل خان شب ها پرچم دولت اسلامی افعانستان در حالیکه در موتر نصب است از منزل خود که در بهترین و قیمت ترین نقط شهر جده است در حدود صد و پنجاه هزار ریال سعودی معادل به چهل هزار دالر آمریکایی کرایه سالانه منزل جناب قونسل ما است حرکت کرده در یکی از مناطق عقب مانده پایان شهر که اکثرا از مردمان آفریقایی زندگی می کنند یکی از گوشه های بی امن و کاملا آلوده به فسق و فساد و قمار و دزدی و قتل و قتال بنام غلیل است در اطاق های مجردی که دوست جناب عالی در آنجا زندگی می کند بنام قاری طبیب با چند شخص دیگر تا سحرگاه مشغول شب نشینی خود است.

4-اشخاص استفاده جو و باند وابسته به جناب اصیل خان صادقی و یا همکاران پشت پرده جناب صادقی
شخص بنام قاری طبیب در همین منطقه که بنام غلیل است عطاری دارد و شخص هم بنام شیرزی در مکه مکرمه که این جناب در استخبارات سعودی هم ترجمان بوده با استفاده از شناخت و معرفت که با پولیس مخفی این کشور دارد یک تعداد از هموطنان بیچاره ناتوان را همیشه آزار و اذیت می کند و یکعده را هم با راپورهای دورغین گرفتار به مشگلات و حتی اخراج از این کشور کرده است و شخصی هم از ولایت فراه است مقیم شهر مکه مکرمه است، بیش از 5 /6 بار شده با هدیه یک گوسفند یک جلد پاسپورت بنام دلخواه خود صادر کرده صلاحیت خاص نزد اصیل خان دارد و شخص هم بنام رسول و دو همراه دیگر هم دارد از همین اقارب شان است.
اینها اجنت های که هر کار امکان در قونسلگیری نداشته باشد بوسیله همین اجنت ها و اطرافیان قونسل هستند اجرا می شود. چند هفته قبل جناب معین صاحب اداری وزارت امور خارجه تشریف آورده بودند بخاطر نصب کامپیوتر ها و صدور پاسپورت های الکترونکی در جده جناب معین صاحب خواسته بوده که تا با هموطنان مقیم جده دیداری داشته باشد و یک ساعت وقت که داشتند خواستند درد دل و مشکلات ملت را بشنود ولی متاسفانه هیچ کسی از مردم جده خبر نشده از بزرگان و شخصیت ها و اهالی دردمند و مقیمان که درد رنج می کشد و تشنه بودند که بگوش شنوایی مسوولین دردشان را برسانند کسی نبود. جناب صادقی چند نفر از همین اجنت های خود را خاص با تماس تلیفونی خبر کرده و یک دو شخصی هم نمایشی آنهایی که البته همیشه چاپلوس و جاسوس هستند بنام مولوی عسکر جز اینکه صفت و تعریف در مورد صادقی گفته کدام جلسه مفید نبود.

بعد از باز کشت معین اداری وزارت خارجه از اینکه ملت سخت ضرورت به پاسپورت الکترونکی دارد توزیع پاسپورت آغاز شده ولی درد ملت درمان نشده و مشکلات بیشتر ببار آورده و بازار اجنت های آغای صادقی جنرال قونسل با قوانین و مقررات که گذاشته داغ و هر روز داغتر و خوب بهتر شده پاسپورت الکترونکی به کسی داده می شود که تذکره داشته باشد و تذکره هم ترجمه و تصدیق از وزارت خارجه کشور از کابل باشد.

کسانیکه پاسپورت دست نویس دارند باید تذکره ترجمه شده هم داشته باشند در غیر ان امکان ندارد. در حالیکه اینجا اکثر ملت سی سال و بیست سال و یا بیشتر شده امده تذکره هم ندارند و نظر به مشکلات اقتصادی که دارند قادر به رفتن وطن و گرفتن تذکره هم نیستند و خانواده های فقیر با معاش بخور نمیر با هشت و هفت اطفال اکثر بیشتر شان به یک حالته مجبوری حیات بسر می برند امکان بدست آوردن این سند را هم ندارد چه باید کرد راه حل کجا است؟
باید مراجعه به باند اصیل خان صادقی کرد به همان قاری طبیب در منطقه غلیل و به آغای شیرزی در مکه المکرمہ و رسول خان که تذکره ها و تصدیق وزارت خارجه می کند و ترجمه هم می کند در همینجا و مورد تایید قونسلگیری هم است.

جناب صادقی هر شب یا در منزل خودش و یا در اطاق مجردی قاری طبیب جلسه داشته بر نامه های پاسپورت دادن بوسیله همین اجنت ها در مقابل 6000 و 7000 ریال سعودی که معادل دوهزار کمتر و بیشتر دالر می شود فی پاسپورتی بفروش می رسد. تذکره هم درست می شود و پاسپورت الکترونکی هم برایت صادر می شود و جالب اینجا است که من با پاسپورت دست داشته با شاهدان که شهادت می دهند که افغانستانی هستم نمی توانم پاسپورت بگیرم ولی یکتعداد هموطنان ما با داشتن پاسپورت های پاکستانی بدون تذکره به مبلغ 7000 ریال آزادانہ و راحت پاسپورت الکترونکی بدست می آورند.
شاید هم در بین اینها پاکستانی ها باشند. چون اندر تیبل است با 7000 ریال که جناب صادقی و شرکای باند شان می گیرند کسی پرسان هم نمی کند و آزادانه تا حال بیشتر از 300 و 400 جلد پاسپورت یا کمتر بیشتر صادر شده به همین روش.

نقط مهم دیگر اینکه فورمه در منزل قونسل و یا در اطاق های این اشخاص خانه پوری می شود ...
همچنان در داخل قونسلگری کارمندان محلی اشخاص خاص قونسل بنام ابراهیم که البته جناب معین صاحب اداری هم از این ابراهیم کم و بیش اطلاع دارد و شخصی هم بنام سید عبدالوکیل است، اینها کسانی هستند تا دیر وقت روز بعد از رسمیت هم با جناب قونسل در داخل دفتر در فعالیت هستند ...
کسانیکه 7000 هزار ریال یا سازش با اجنت های قونسل نداشتن باشد باید تذکره تصدیق شده داشته باشد. هر هموطن البته امکان ندارد 2 درصد ملت هم تذکره ندارد و هویت شان مشخص است با پاسپورت دست داشته شان و با 2 نفر شاهد مشکلات حل می شود ولی از اینکه فساد ورشوت و منافع شخصی قونسل و همکاران ایشان است باید ادامه پیدا کند....

ملت هم به مشکلات و سخت حالتی گرفتار هستند. از یک طرف پاسپورت دست نویس اعتبار خود را از دست می دهد در تمام جهان از طرفی هم پاسپورت گرفتن مشکلات خود را دارد.

در اطراف ساختمان قونسلگری روزانه صد ها تن خوابیده و شخص خود قونسل به آجنت ها و باند خودش راهنمایی می کند.

مینا وردک

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دوست عزیز دروغ هم اندازه دارد به لحاظ خدا در مکه هستی ولی دروغ میگویی تهمت و بهتان بسته میکنی.
توزیع پاسپورت قانون و مقررات دارد و نمی شود هرکس آنرا بدون استجواب و اسناد درست به دست بیاورد کمی انصاف داشته باشید.
به خدا قسم که از تیپ ظاهری اصیل خان خوشم نمی آید ولی بهتان خیلی بد است.

>>>   اولا باتشكرى از جناب نويسنده مضمون حقيقت در باره قونسل و كار كرد هاى قونسليت افغانستان مقيم جده جده نوشته اند كه كاملا تمامى نوشته هايشان قابل قدر و درست است
و در باره جناب كه نظر خود را در باره مضمون در نظرات بينندكان دادند بايد بيكويم
بلى طبق اصول و قوانين متذكره بروسه توزيع باسبورت جريان دارد كه متسفانه با هزار دردسر و سردر كمى ها كه ضرور نيست توضيع بدهم اما اسناد و شواهد موجود است كه در بدل 1200 الى 1500 ريال سعودى براى يك باسبورت در يك روز برايشان داده ميشود كه مسولين كه در اين زمينه همكار با جناب قونسل هستند يكى ان شخصى مفسد قونسليت كه بشكل اجير كارميكند بنام عبدالطيف روى راست اجرا ميكردد قيمت توزيع يك جلد باسبورت الكترونى 120 دالر تعين شده كه معادل 450 ريال ميشود كه اكر به 120 دالر موافق باشند بايد يك ماه منتظر و بعد ان هم به اساس نوبت در انتظار و بايد تمامى اسناد شروط براى كرفتن باسبورت اماده و قانونر باشد
در صورت ملاقات با جناب عبدالطيف خان در برداخت 1200 الى 1500 دالر يك روزه باسبورت بدست مى اييد و اسناد دست داشته نواقص هم داشت فرق نمى كند
و فقط موضوع ديكر اينكه مثلا با باسبورت سابقه تمديد جند ساله هم موجود بوده كه ان تمديد هم قبلا با برداخت دالرى از همين قونسليت كرفته شده در صورت كرفتن باسبورت الطترونى همه تمديد ها باطل و اجرا صورت ميكيرد و بايد بدانيم باور كنيد دوستان فعلا اكثرى افغان هاى مقيم سعودى كه قانونى زندكى ميكنند و باسبورت و اقامه دارند زندكى و كار وبار شان قابل غور است و فقط زندكى ميكنند و مشكلات اقتصادي فوق العاده هم دارند كه همه شاهد مسله هستند و هم جون اكثر مقيمين با فاميل هاى محترم شان كه نمامى خدا هر فاميل با فرزندان 4و 6و 8 ..... كه كه اكر فتميل هشت نفرى را مثال بدهيم
در صورت انتظاري 120 دالر ضرب 8 نفرمساوى 960 دالر 3600 ريال و رفت و امد هايى مكرر شان را حساب اكر نكنيم و همين فاميل در صورت كه تمديد جند ساله از باسبورت قبلى دارند
در صورت كه بحساب و فورمول عبدالطيف نام بيكرند 400 دالر 8 نفر مساوى 3200 دالر معادل 12000 ريال ببردازند ...........
و دوست ما در مضمون 5 الى 6 هزار ريالى ذكر كرده اند هم درست است براى كسانى كه غير قانونر باسبورت اخذ ميكنند كه روزناه جنديد باسبورت صادر ميشود و حتى تا ده ها هزار تبادله ميشود
و در اخير با تاييد نوسينده مضمون موفقيت برايشان ارزو منديم و از مقامات وزارت خارجه هم خواهشمنديم كه با ارسال هيت حقيقت ياب با درد و غم هموطنان افغاني شان نامى درخشان و افتخاراتى نصيب شان كند

>>>   وقتی اقای مسلمیار یک «ترمیمکار ریگشا» را اتشه تجارتی مقرر کند شما از این نوع سفارت چه توقع دارید!!

>>>   شرم آور است این حکومت غرق در خویشخوری و فساد است لیااقت و مسلک مطرح نیست سمت و قوم معیار است وای بر حال این ملت و مردم . عنان این ملت به دست چه کسانی افتاده است....
وطندار

>>>   نویسنده محترم مضمون شما بسیار با اهمیت است، چرا؟ توجه نماید:
دوستان نهایت عزیز قونسلگری جده برای هویت جمهوری اسلامی افغانستان بسیار با اهمیت است. کردار،پندار،رفتار، اخلاق و تقوا و عدم تقوا فرد فرد اعضای قونسلگری باید با دقت کامل از طرف دولت افغانستان تعقیب گردد بخاطریکه نقطه اساسی و اصلی هویت حکومت و مردم افغانستان که آیا این حکومت کافر است یا مسلمان؟ آیااین حکومت فاسد است یا صالح؟ آیا این حکومت توسط افغانهای باوجدان اداره میگردد یا توسط ......... بدینگونه اگر جنرال قونسل و یا دیگر اعضای این قونسلگری درست عمل نمایند مشکل وجود ندارد ولی قرائن نشان میدهد که ادعای برادر نویسنده اگر صد درصد درست نباشد 80 فیصد درست است بخاطریکه جنرال قونسل محترم یک شخص معروف و صاحب شهرت که قابل بیان نیست در وزارت امورخارجه بوده و میباشد. این شخص درسال های 2008 و2009 به کمک تعدادی از وکلاء و در راس شان وکیل ولایت زابل آقای ملا سلام راکتی به ریاض مستشار تقرر حاصل کرد. در حالیکه نه به زبانهای انگلیسی و نه هم به زبانهای عربی حتی مشکل خود را حل کرده نمیتوانست و آقای سپنتا شعله ای و معین سیاسی آن آقای کبیر فراهی خلقی نظر به عقده مندی که با کشور های عربی بخصوص با کشور عربستان سعودی داشتند این شخص را قصداً و به میل و از جهت کم اهمیت شمردن مناسبات به عربستان سعودی فرستاد. از اینکه سفارت افغانستان در سعودی هیچ اهمیت برای وزارت خارجه نداشت یکبار هم کسی نپرسید که کیها در ریاض از افغانستان نمایندگی میکند. اینگونه بی کفایتهای حکومت کرزی خان بود که امروز مخالفین از هر جهت تقویت میگردد چونکه ارسال همچو اشخاص به صفت مستشار در ریاض بی حرمتی به کشور میزبان میباشد و در جهت معکوس کشور عربستان سعودی و سایر کشورهای عربی به همین نتیجه رسیدند که این حکومت یک میکروب یا غده سرطانی برای عالم اسلامی میباشد و از جهت دیگر ادعاهای پاکستان را برای آنها ثابت ساخت و در نتیجه عربها نیزراه حل این را دانستند که باید مخالفین دولت افغانستان تقویت شود.
بهر حال باردیگر در زمان کرزی خان اشتباه بزرگتر که به مثابه خیانت ملی نیز شمرده میشود آقای اصیل خان وکلای ذیل: محمود سلیمانخیل،حیدرخان کوچی، گل پادچاه مجیدی، سناتور خوازی را به شکل واسطه و رشوت که گویا مردم پکتیا، پکتیکا و خوست از آقای کاندیداتوری (زلمی رسول وزیرخارجه انقوقت) حمایت میکند به حیث جنرال قونسل در جده شریف در قبیل حرم شریف مقرر نمود.
در جده که یک مرکز تجارتی عربستان است حدودا 2 صد هزار افغان کار وبار وسکونت دارد. رسول خان وزیرخارجه نیز تمام موازین انسانی، اخلاقی، اسلامی،قانونی و حقوقی را زیر پاه نموده و به این عمل مبادرت میورزد که نتیجه را همه مشاهده میکنیم. اصیل خان در داخل جنرال قونسلگری به هیچ سندی امضا نمیکند و در بین کارمندان داخل قونسلگری دو دسته گی ایجاد نموده است تعدادی از کارمندا ن نظر به شخصیت ضعیف و ناتوان که دارند دهن جوال را برای قونسل صاحب باز میکنند و به دول وی میرقصند ولی تعداد از کارمندان با وجدان و خداترس هستند که باوی مخالفت حقوقی و اصولی و ارزشی دارند نه شخصی و در خیانتهای این شخص شامل نمیباشند که اینگونه اشخاص توسط استعلام و تهدید و حتی وکلا پارلمان در جده اولا توسط اصیل دعوت و بعدا در داخل قونسلگری توسط آن تهدید به مرگ و انفکاک میگردد بازهم (وکیل محمود سلیمانخیل) اینکار را میکند.نقطه عطف که اصیل خان دارد اینست که از قومیت خود بطور فوق العاده ماهرانه سوء استفاده میکند و تعدادی زیادی از رفقا و دوستان در شهر جده دارد که در وقت ضرورت از آنها جهت حمایت خود استفاده میکند. و به افغانهای مقیم جده میگوید که برایم تقدیر نامه بدهید و یا اینکه از شورای امنیت ملی، پارلمان، ریاست جمهوری و غیره ارگانهای مهم دولتی نظر به نفوذ که دارند تقدیر نامه برای اصیل خان مطالبه نمایند؛ واه چه مهارت و چه نیرنگ و چه وزارت خارجه بی کفایت و چه مردم و مراجعین مظلوم و بیچاره.حال شما قضاوت کنید آیا مناسبات افغانستان با کشورهای عربی و اسلامی صمیمی خواهد شد؟ آیا آبرو،عزت ووقار افغانستان همین است.
آیا یک شخص مسلمان، صادق و با وقار که به زبان عربی و یاهم انگلیسی مسلط باشد در وزارت خارجه ندارید؟ شرم است جای خجالت است.
جلیل احمد خروتی

>>>   ازکجای این دولت بگویم.
ع

>>>   این بار فساد از بیرون مرزها افغانستان سر کشیده
اگر این واقعیت داشته باشد ابرو ملت و کشور بر باد است اگر چه در لیست سالانه‌ای سازمان ملل هز سال اولین کشور در فساد اداری است و مشخص نبود که به این حالت نام گیری کنند حتی این فساد به نمایندگی ها ما سراحت کرده خداوند هدایت بدهد و بحال ملت بیچاره رحم کند
مرادی جده

>>>   دوستان نهایت عزیز
تمام نوشته های تانرا خواندم تا جای که من معلومات دارم و البته معلومات درست و دقیق است اقای اصیل خان صادقی یک انسان کاملا استفاده جو است به نیت پیدا کردن پول به جده امده است یک تعداد اشخاص را در حوزه کاری موظف بر این کار نموده است انشاالله وقت شان کم مانده و از این موضوع به سطح وزیرخارجه معین سیاسی خبر دارند اما از اینکه ده وکیل پکتیا و خوست از اصیل خان پیشتبانی میکند زور شان نمیرسد دست داشتن عبداللطیف خان در فساد چیزی جدید نیست همه ما در مکه مکرمه و جده از دزدی ها و رشوت شان آگاه هستیم از برادرزاده ام تقاضای رشوت نموده بود اما باید بدانید که یک تعداد کارمندان محلی دیگر مانند ابراهیم- عتیق نام هم در این فسادها دست داشته بهترین راه حل برای برداشتن رشوت از قونسلگری جده تغیر جنرال قونسل و پرسونل کارمندان محلی که از سالها در فساد غرق هستنند و به همه راه ها بلدیت دارند میباشد خدا رحم کند

>>>   بنده افغان مقیم عربستان. شکر مسلمان هستم ...بلی قونسل (اصیل خان صادقی) یک شخص رشوت خور مردم ازار و بی حیاه میباشد. و تهمت کردن یکی از گناه های کبیره میباشد که ما از تهمت گران نیستیم حج کردیم..... و نظرمن این است که ما همه برای چند روز پی درپی پشت دروازی قنسلگری مظاهره کنیم و کسانیکه مردم های خوب هستن چند نفر در قونسلگری با ما بپیوندید اجرشه خدا برایشان بدهد. راهی حل همبستگی است حداقل چند روز مظاهره و هم زمان برای وزیر خارجه و معین تماس گرفته؛شود و صحنه را فلم برداری کرد و تلویزیونهای که نشریات اسلامی دارند باخبر کرد. وسلام .. و تلویزیون وصال حق را نیز در جریان بانیم

>>>   دوستان هوشيار و خبر دار
امروز صبح جناب مسلميار با عمله و فعله فاميلى شان بار لايتاهى بقصد عمره وارد خاك سعودى شدند
مقصد هر دايم اين جناب در سالى جند بار ايا بخاطر رضاى خدا مى اييند به بول حكومت و يا بخاطر حساب و كتاب با قونسل جده كه فلم شان بتازكى زبان زد شده امدند

>>>   "....و هر کسی که به زبان پارسی صحبت می کرد اجازه ورود به مدینه را برایش نمی دادند و کار به جایی کشید که سخن گفتن به پارسی را خلاف مروت و جوانمردی می دانستند و امامی چون امام مالک کسی را که در مجلسش به زبان پارسی حرف می زد به دستورش بیرون مسجد پرت می کردند." -- احمد ذکی “موسی”

>>>   این مشکلات در همه ای نمایندگی های وزارت امور خارجه است که شخص وزیر امور خارجه تا الحال هیچ توجه نکرده اند که منجمله نمایندگی بلخ میباشد. که شخصی بنام داکتر خالد علمی که خود یک فاسد میباشد و با مراجعین هیچگاه ملاقات نمی کند گویا که وزیر خارجه یا ریس جمهور باشد و همه ای مراجعین را از پشت دروازه جواب میدهند. و همچنان از تایید ترجمه تذکره انگلیسی شروع تا یادداشت که برای آخذ ویزه میباشد پول های هنگفت دالری اخذ می نمایند و یاداشت میدهند از شخص خودم مبلغ 200 دالر به خاطر یادداشت ویزه قونسلگری ازبکستان اخذ نمودند وزمانیکه به قنسلگری مراجعه نمودم برایم گفتند باید از نمایندگی شخص ریس یا مدیر قنسلی تماس بگیرد... هم پول ام را گرفتن و هم پشت نخود سیاه روان کردند حتی اینها دست را با قنسلگری های یکی کرده مردم را چور میکنند... جای شرم است بخدا به شخص وزیر خارجه برای نگهداشتن همچو ریس...

>>>   از قونسلگري ونكوور خبر شويد ترانه پارشهري ساعت ١١ بجه به طرف دفتر مي آيد و ساعت ٢ دوباره ميرود. من يك روز بخاطر سند تولدي رفتم بسيار با رويه خراب رو برو شدم. ديپلومات خو اين قسم رويه نميكند. فقط مثل چوري فروش هاي كابل.

>>>   گپ برادر در مورد قونسلي ونكوور حقيقت دارد. يكي از كارمندان محلي بنام صمدي در بدل خدمات قونسلي از مردم رشوت اخذ ميكند. اين موضوع چندين بار با مقامات قونسلي در جريان گذاشته شد. و افغان ها هم شكايت خود را به اتحاديه افغان ها هم نمودند. اما به دليل اينكه اين شخص كارهاي پنهاني با مقامات قونسلي دارد به منفكي ايشان اقدام نميگردد. در حاليكه جوانان با استعداد و صادق موجود است ولي چنين اشخاص كم ظرفيت و بي سواد از مردم رشوت أخذ ميكنند و به فساد خود ادامه ميدهند.
فريد يكتن از افغانهاي مقيم ونكوور.

>>>   دوستان از سايت افغان پيپر تشكري ميكنم كه از جريانات سياسي و از سفير هاي نا كاره حكومت وحدت ملي ما با خبر ميشويم ما ماجرين اوكراين همه اطلاع دارند از داخل سفارت كه اقاي محمدي در پي پلان فرار خود است و حالا اسناد نكاح خط خود را نهيه كرده تا در كار هاي بعدي اقاي محمدي كه فاميل خود را به ناروي روان كرده و اخرين گروپ را در سفر اخير شان به طرف اروپا با استفاده از موتر سفارت مدت يكماه به طرف اروپا و عظيم بچه خود را نيز انتقال داد از اين كار همه سفارت نيز خبر دارد در صورتيكه خبر نباشد اقاي محمدي ميداند اخرين جانس او است براي ما مهاجرين شرم است مانند چنين سفير حياش شرابي كه به كارتن شراب را با خانم هاي اوكرايني مينوشد اگر باور نداريد ميتوان ثبوت كرد همه مهاجرين خبر دارند

>>>   جناب نويسنده مشكلات باسبورت الكترونى افغانهاى مقيم جده را بخوبى بيان نموده ايد ،اظهار سباس و امتنان مينمايم . در باره كرفتن باسبورت الكترونى افغانهاى مقيم سعودي كه اكثرا با نام هاى باكستانى بود وباش دارند .در بين دولتين سعودي و افغانى با هم درباره تصحيح نام اصلى أفغاني شان در نظام أقامه به توافق رسمي برسند ، تا زمينهء مساعد ساختن رشوه و فساد مهيا نكردد .و يا وزات خارجهء أفغانستان در اين باره توجه جدى مبذول دارند ،تا ساكنين نظام أقامه در سعودى از مخمصه نجات يابند .در غير آن اين تاجران سياسى قنسلكرى محترم أفغانستان در جده به نرخ دلخواه شان آن هم در خفا نسبت به اجراات باسبورت اخاذى هنكفتى مينمايند.و راه ديكر بدست آوردن باسبورت الكترونى اينست كه ، تجاران مقيم جده كه من از نفوذ و اجراات سريع هر كونه معامله شان واقفم بايد با ذوات محترم( احمد جان بخارى تاجر، صابر خراباتى تاجر و ميرويس أفغان صافى تاجر و خويشاوند جناب قنسل صاحب بر حال )با صد عذر و زارى التماس نمايند ، در اين صورت هر مشكل آسان ميشود .
و من الله التوفيق

>>>   در قونسلگری جده شخص بنام خنجانی که فکر میکنم مسول پاسپورت همین شخص است مدت کاری ای سه ساله اش هم ختم گردیده .حال به پول دادن به وزارت خارجه تمدیدی گرفته و یک انسان بسیار بد اخلاق رشوتخور و دور از انسانیت میباشد که همرای مراجعین برخوردی بسیار بد دارد.

>>>   به خدا قسم او نیوسنده محترم خوب مشناسم ات که از داخل همین قونسلی می نویسی که این کار را نه بخاطر خدا و نه بخاطر وطن انجام میدهی بلکه در غم پور کردن جیب های خودت هستی.

>>>   از حق حقه برادر دینی خود دفاع بکنیم که اصل خان صادقی جنرال قنسل جده شخص مناسب وحلیم وفقیرصفت است وهیچ کس اسناد هم بدست ندارد که او فساد اداری را مرتکب شده باشد صادقی فقط شکارچند ایجنت وچند هم متعصب شده است ومن خودم درجده سکونت دارم وبعداز انتشارهمین اخبارکذب موضوع را به دقت تحت بررسی قرار دادم ودرنتیجه جز چند دست متعصب وایجنت چیزی دیگری درموردمذکور نیافتم

>>>   دوستان عزیز وگرامی ! به نقل قول یک منبع میخواهیم معلومات اخیرکه نفس موضوع به ان می چرخند با شما شریک بسازم. شخص بنام انجنیر رحیم که وا بسته تنظیم جمیعت میباشد . میگن محترم ومعزز انجنیر رحیم صاحب هم در داخل تعمیر قونسلی در یک اطاق دفتر تیار کرده . و امر کدام نمایندگی وزارت خارجه میباشد. به زدن و کندن پول دفتر خود قانع نه شد دید که از دیگران چی کم استی داخل صحنه شد . شخصی را به اسم خنجانی را که به دفتر همرایش کار میکرد از د فتر خود به دفتر مربوط جنرال قونسلگری که پا سپورت توزیع میکند تعین نمود . و شخص بنام لطیف که چندین سال درقونسلگری کار وروزگارمیکند در کارهی.......خوب مهارت دارد بدور قونسلی غمبر میزند . خنجانی صاحب پای بند کده کار میکشد رحیم صاحب میخواهد از افات بیرونی نگاه ایشان کند. یعنی اینکه خنجانی در دفتر کار میکشد. لطیف کار میارد. وانجینر رحیم در محافظت بیرونی ایشان کارمیکند.دیده شود که چی میشه. ترکمننیار

>>>   سفیران قبیله ی افغان؛ نشان از سلطه ی فاشیزم قومی!-
1- محب سکرتر گل بی بی همسر اشرف غنی از قبیله ی افغان، سفیر در آمریکا
2- موسی زی دست بوس مو لوی سمیع الحق پاکستانی از قبیله ی افغان، سفیر در چین
3- عمر زاخیلوال دزد شماره یک از قبیله ی افغان، سفیر در هند
4- شکریه باریکزی ....ی قبیله ی افغان، سفیردر ناروی

>>>   هفته نامه تامیز لندن به اسناد دست یافته که نشان مدهد که حامد کرزی ریس جمهور سابق افغانستان از سال ۲۰۰۷ تا سال ۲۰۱۴ مبلغ ۶۰۰ میلیون دالر برای تقویت طالبان از بودجه افغانستان پرداخت کرده است .
این روزنامه فاش کرده که حامد کرزی پنج مرکز آموزشی را برای طالبان در ولایت های هلمند , کندز , ننگرهار فاریاب و لوگر راه ندازی کرده است

>>>   عمرداوودزی از طالبان معذرت خواسته است!
بخش پشتوی خبرگزاری پژواک گزارش کرده است که آقای داوودزی در دیدارش در قطر از نماینده گان طالبان معذرت خواسته است

>>>   بيننده عزيز باز هم ايتلاف جديد
انجنير رحيم ' لطيف وخنجاني
ديده شود اين اينلا ف به كجا ميانجمد .

>>>   دوستان عزیز هم وطنان گرامی
نباید اتهام بی جا و حرف بی اساسی را بخاطر پشتو و تاجیک این حرف های بی معنا اتهام کنیم بر علیه هم دیگر اگر برادر پشتو خود را اتهام میکنیم یا تاجیک را همه یک افغان استیم فرق نمیکند بیاید واقعیت ها و مشکلات هم دیگر را درک کنیم بخاطر هم وطنان بیچاره و مظلوم خود کاری کنیم که پیش وجدان خود خجالت نباشیم هر چه حقیقت دارد بنویسیم اگر کار درست سالم پیش میرود نباید اتهام کنیم ولی من یک انسان واقعی بین به هیچ کدام این ها ارتباط ندارم و آشنایی هم ندارم پاسپورت هم ضرورت ندارم به نظر من حتمی کمی و کاستی بوده که سر صدا ها بلند شده حتمی ملت مظلوم و بیچاره ما به مشکلات که دارند در همچون مشکلات بر خورده اند که کار به این جا کشیده مجبور این نامه را نوشتن نباید همه را نام گرفته اتهام کنیم ولی این شخص که در غلیل است رابط به جناب قنسل دارد این را همه گفتن که در یک قسمت همین نامه نوشته پاسپورت های پاکستان تبدیل شد در اول کار الکترونی همه میدانند چندین نقاط که ذکر شده فکر میکنم واقعیت دار ولی در مورد دیگر قسمت های این نامه چیز نمیدانم امید وارم به حق کسی ظلم نکرده و چیز که شنیدم ذکر کردم

>>>   افغانستان در کدام کشور سفیر خوب داره که در عربستان داشته باشه ما مهاجرین که در ایران هستیم برای گرفتنی یک پاسپورت روزها در پشتی درها بسته سفارت کبرای افغانستان هستیم
مرتضی آزاد ایران شهر قم

>>>   وطنداران دور از وطن ! همه افغانها برادر اند.تفرق انداختن بین برادران کار خوبی وبجای نیست ونباید به فکر تفرقه بی اندیشد یک عملی است مردود و دور از انسانیت وخیدم به صفت مسلمان این عمل را به الفاظ سخت ردمیگنم وهمچنان اتهام بستن به ادرس شخص که واقعت نداشته باشد خیانت جفا وکار نادرستاست پس بیاید کاری که نا درست است انجام ندهیم وچیزیکه اتهام واز حقیقت دور باشد نوشته نگنیم .
خدم با اسم مرزا بیست وپنج سال میشه که در منطقه تبوک کروبار دارم ا ز همانمدت پاسپورت اصل بنام اصلی دادرم نه پاسپورت ضرورت دارم ونه چیزی دیگر فقط گاهی به تمدید پاسپورت به قونسلی مراجعه میکنم ونمیخواهم از کسی دفاع کنم یکبار به قونسلی مراجعه کردم روزانه پاپورت تمدید شد بار دیگر همر دوستم که اوراق پاسپورت اش پر شده بود دورکرده رفتیم روزانه پاسپورت جدید اخذ نمود .پسان یک وخت پیش دوستا گفتند که پاسپورت کمپیو تری میشود رفته به قونسلی مراجعه کردیم .همان کسی که کار پاسپورت اجرا میکرد موجود نبود گفتن خنجانی یک کسی جدید ازکابل امده.چندپیره رفتیم وامدیم کار اجرا نه شد . یکنفر که با ان شناخت داشت گفتندکه شخص خنجانی قونس ام انجینیر عبدارحیم همرای خود اورده ازکسی که کارش زودشود پول میگیرد.ماباز پشت اش نگشتم امدم گفتم پاسان میگیریم .اگر قبول ندارید که باز بریم همان نفر دقگبزنیم گه شیوه کار پول گرفتن امراش انجینر عبدرحیم و خنجانی بود یا نه بود.این بیان را نویشتم از بنده ترس ندارم در هر جای این حرفها را خواهم گفت
مرزا

>>>   امید است اداره بازرسی کل جمهوری اسلامی افغانستان در روشنایی مطالب مندرجه در نامه عده ی از هموطنان مقیم عربستان سعودی در پیوند به وجود فساد و سو استفاده مالی در جنرال قونسلگری کشور هیأت مشترکی از آن اداره و نمایندگان با صلاحیت وزارت خارجه را موظف به بررسی عمل کرد شخص سرکنسول و پرسونل متهم نماید تا با بررسی همه جانبه قضیه در صورت صحت ادعا ها ، مسولین که مرتکب تخطی و فساد مالی گردیده اند مجازات و آنهایکه براِئت حاصل می نمایند تقدیر و اعاده حیثیت شوند.
در پیوند به جنرال قونسل کشور در جده حرف و حدیث های زیادی شنیده می شود و بجز از آنچه در نامه سر گشاده تعدادی از افغانها های مقیم کشور عربستان سعودی نشانی گردیده است گفته می شود مسایلی به مراتب خطرناکتر در قبال جنرال قونسل وجود دارد که نویسنده نامه نخواسته است به آنها بپردازد و یا از آن مسایل که به نحوی به جایگاه و حیثیت کشور صدمه می رسانند آگاهی نداشته است.
با توجه به آنچه گفته آمد پیشنهاد من به هوطنان عزیز این است که بجای اینکه قضیه فساد در جنرال قونسلگری را در آینه مسایل قومی ببینند و قضیه را بدون ادله دامغه قومی نمایند و از پس منظر پیش فرض های قومی و لسانی به آن بپردازند، بگذارند صالح و فاسد از طریق تحقیقات بازرسان اداره تفتیش و کنترول کشور مشخص و حق به حقدار برسد.
اگر جنرال قونسل کشور در طی مدت مدیریت اش بر جنرال قونسلگری کشور در جده کارنامه شایسته از خود بجا گذاشته باشد و در فساد و اخاذی دخیل و شریک نباشد بدون تردید نتایج تحقیقات هیأت حقیقت یاب ایشان را برائت و اعاده حیثیت می نمایند که در صورت پاک بودن صورت حساب، ایشان بصورت حتم تقدیر می گردند، اما اگر نتایج تحقیقات اداره تفتیش و کنترول فساد ایشان را برملا سازد و مشخص نماید که شکایات مردم در حصه فساد و اخاذی ایشان و همدستان شان صحت داشته است، پس بر حکومت است که در چارچوب اصل مجازات و مکافات ایشان را به حسب صوابدید تجارب قضایی کشور واصل عقوبت تعزیری مجازات نماید تا مجازات ایشان عبرتی باشد برای همه آنهایکه با وجود معاشات بلند دالری و مصئونيت وظیفوی ، وجدان شان را به شیطان می فروشند و اینگونه زالو وار با بی حیایی تمام از بدن جامعه مهاجر مظلوم و ستمدیده کشور تغذیه حرام می نمایند.
مولوی شمس الرحمن حقجو ، مدینه منوره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است