زمان تک تازیهای غرب به پایان رسیده است
هر چقدر از جانب روسیه جدیت برای مبارزه باداعش بیشتر می شود غربی ها بیشتر عقب نشینی می کنند. پس نباید فکر کنیم، هرچه غربی ها بخواهند همان عملی می شود 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۷    ۱۳۹۴/۱۱/۴ کد خبر: 110614 منبع: پرینت

آمریکا گروه داعش در افغانستان را در فهرست سیاه قرار داد. با این حساب بعد از این شاخ داعش در افغانستان هدف جنگنده های آمریکایی قرار می گیرد و دارایی های اعضای این گروه ضبط می گردد. چند روز قبل خبر کشته شدن یکی از رهبران داعش در افغانستان توسط جنگنده های آمریکا منتشر شد. داعش چگونه زاده شد و چرا حالا داعش برای آمریکا یک خطرمحسوب می شود؟

محمدالله حیدری سفیر سابق افغانستان در برخی کشورهای عربی در برنامه «باخبر» گفت: برخی از صاحبنظران در داخل آمریکا و برخی از کشورهایی که با آمریکا اختلافات سیاسی و اختلافات ایدویولوژیکی دارند، می گویند داعش پدیده ای است که آمریکایی ها به وجود آورده اند. یا به تعبیری دیوانه ای را در منطقه شرق میانه رها کرده اند و این پدیده وحشتناک به هر طرف دیوانه وار می تازد، می کشد، گردن می برد و سر می برد. چرا که می گویند اگر منطقه ناامن باشد، کشورهای منطقه ناامن باشد، برخی کشورهایی که به صدور تسلیحات خود متکی هستند، می توانند درآمد ملی خود را بالا ببرند.

وی در خصوص سابقه افراط گرایی در افغانستان بیان داشت: طالبان در افغانستان، در مدتی بیش از یک و نیم دهه افغانستان را رنجاند و مصیبتهای عظیمی را برای مردم افغانستان به بار آورد. برخی ها معتقد هستند که پروژه ای به نام طالب آهسته آهسته در حال ختم شدن است اما متاسفانه پروژه دیگری به نام داعش در حال شروع و تکرار کردن افراط گرایی است و به مراتب خطرناک تر از طالب است. آنها هم اکنون در افغانستان پایگاههایی دایر کرده اند. جلال آباد و زابل از جمله این نقطه ها است. این گروه، در دیگر نقاط افغانستان، به این دلیل که مردم از نظر آگاهی های اسلامی، مذهبی وسیاسی بیداری بیشتری دارند زمینه رشد ندارند. فقط در جلال آباد است که متاسفانه در آنجا هسته گذاری کرده اند. قیامی که مردم جلال آباد علیه داعش انجام دادند قدم ارزش مندی بود که از حکومت زودتر انجام دادند. از اینگونه قیام ها و حرکت ها باید حمایت شود تا داعش جرات نکند که در نقاط دیگر افغانستان اعلام حضور یا اعلام موجودیت کند.

حیدری، پدیده داعش را نوعی بازی استخباراتی از سوی ابرقدرتهای جهان دانسته و افزود: چندی قبل شنیدیم، اوباما اعلام کرد که داعش گروه بسیار خطرناکی است که روز به روز قدرتمند می شود و احتمال دارد که مبارزه با آن سی سال طول بکشد اما می بینیم بعد از اینکه موشکهای روسها از دریای خزر بلند می شود و به سمت پایگاههای داعش می رود و پایگاههای هوایی را در سوریه به وجود می آورد و کشتی های جنگی آنها مجهز به s400 در کنار دریای مدیترانه می شوند، با غرش طیاره های روسیه وشروع بمباران آنها، اوباما اعلام می کند که مبارزه با داعش یک سال طول می کشد. در سخنرانی اخیر خود اعلام کرد که گفت یک سال بعد احتمال می دهم که داعش از بین برود. این یک بازی استخباراتی است و در همینجا است که ثابت می شود. مردم افغانستان، دنیا و منطقه همه این را می دانند.

وی بازیهای غربی و تک تازیهای آنان را دیگر بی فایده دانسته و گفت: برخی از کشورهای استعماری مخصوصاً آمریکا باید بدانند که امروز باید با صداقت گام بردارند. امروز باید برگه صداقت خودرا بر روی میز بگذارند. با جهان اسلام و ملت های مسلمان با صداقت رفتار کنند. هم اکنون جهان دو قطبی شده است و دیگر زمان تک تازیهای غرب به پایان رسیده است.

حیدری، مبارزه روسیه با داعش را مثبت ارزیابی کرده و بیان داشت: حالا زمان آن رسیده است که حکومت وحدت ملی از لحظه لحظه و دقیقه دقیقه زمان خود استفاده کند، آمریکا را مجبور بسازد که بر روی پاکستان فشار وارد نماید تا داعش دیگر از پاکستان وارد افغانستان نشود. هر چقدر از جانب روسیه جدیت برای مبارزه باداعش بیشتر می شود غربی ها بیشتر عقب نشینی می کنند. پس نباید فکر کنیم، هرچه غربی ها بخواهند همان عملی می شود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چوپان بیابان هم میداند که 3 مفسد عالم (یعنی امریکا و انگلیس و اسرائیل) داعش را طراحی کردند همو قسم که طالبان را طراحی کردند. این بار هم تمویل تروریست های داعشی بر دوش عربستان رذل و قطر بدبخت بود و است. کار تربیه تروریست ها هم در اردن و ترکیه (2 مستعمره ذلیل و بدبخت امریکا) انجام میشود. ...به اردوغان خائن و مسلمان کش و شاه خبیث اردن. کاش دستم به اردوغان تروریست میرسید. بیچاره آنهایی که در مدارس افغان-تورک به چرندیات معلمین آتاتورک زده گوش میدهند.

>>>   در غرب اکثراً کسانی که در قدرت بودند، یک چند روپیه پیدا میکنند و در یک شرکت میگذارند، بعد ازین که از قدرت افتادند، میروند و در آن شرکت یا رسمی و یا افتخاری کارمیکنند.
اما در افغانستان که از قدرت بر طرف شدند، عاجل اپوزیسیون دولت میشوند و بد گویی دولت را میکنند و احزاب و اتحادیه ها میسازند و منتظر هستند که اگه بخت یاری کند و بار دیگر به قدرت برسند.

>>>   نويسنده عزيز واقعأ تحليل زيباى كرده.
ح .ع


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است