آمریکا، ما را به نقطه ای نامعلوم سوق می دهد
در بسیاری محافل، ادعاهایی مستند ارایه شد مبنی بر اینکه آمریکا به منظور رسیدن به اهداف استراتژیک خود، از گروههای دهشت افکن و گروههای تروریستی و خطرناک از جمله داعش حمایت می کند 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۰۱    ۱۳۹۴/۱۱/۲ کد خبر: 110506 منبع: پرینت

آمریکا، جواز حمله به گروههای تروریستی بخصوص داعش را در افغانستان صادر کرده است. این در حالی است که داعش می خواهد که ننگرهار را مرکز منطقه ای برای فعالیت های خود انتخاب نماید. آیا این اخطار آمریکا به داعش جدی است؟

بشیر بیژن معاون نهاد خدمتگزاران کابل در برنامه «نگرش» گفت: آمریکا در حال حاضر راه دیگری غیر از این ندارد. آمریکا در سالهای پسین، به دلایل متعدد مواجه با نقدها، اعتراض ها و سوء ظن های بسیار جدی شد. حتی در بسیاری محافل، ادعاهایی مستند ارایه شد مبنی براینکه آمریکا به منظور رسیدن به اهداف استراتژیک خود، از گروههای دهشت افکن و گروههای تروریستی و خطرناک از جمله داعش حمایت می کند.

وی ادامه داد: آمریکا به عنوان یک کشور قدرتمند در کره زمین، در سالهای اخیر، بخش عظیمی از اعتبار خود را از دست داده است. اگر این پروسه ادامه پیدا کند برای این کشور عاقبتی بسیار دشوار و جبران ناپذیر دارد. آمریکا برای حفظ اعتبار باقی مانده خود و برای به دست آوردن اعتبار و اقتدار از دست رفته خود، این جواز را صادر کرده است.

بیژن، در خصوص تصمیم آمریکا مبنی بر انجام عملیات بر گروههای دهشت افکن بیان داشت: در این شکی نیست که آمریکا در منطقه، اهداف استراتژیک خود را دنبال می کند و همه بر این موضوع اتفاق نظر دارند اما گزینه آمریکا برای رسیدن به اهدافش که ایجاد و دوام بحران بود، اعتبار آمریکا را زیر سوال برد. حالا باید گزینه را تغییر دهد و منطقی برخورد کند.

معاون نهاد خدمتگزاران کابل، راه حل حفظ اعتبار آمریکا را چنین بیان کرد: فقط اقدامات شفاف است که می تواند آمریکا را از وضعیت به وجود آمده، حفاظت کند. هم اکنون همه نگاهها به آمریکا مشکوک است. حتی دوستان استراتژیک، حتی شرکای بسیار نزدیک این کشور، نسبت به آمریکا با سوء ظن برخورد می کنند. معنی اقدامات شفاف همان اقدام تکمیل است. یعنی پرداختن به قطع ریشه های این پدیده وحشتناک و ضد بشریت داعش. جغرافیای تولید ریشه های ترویست هم مشخصا آی اس آی پاکستان است که آمریکا باید با فشار و مبارزه با آن این موضوع را حل نماید.

بیژن، حکومت را با آمریکا همکار دانسته و گفت: غربی ها در افغانستان آنگونه که تعهد سپرده بودند، وظایفشان را انجام ندادند. آنها مبارزه ای با دهشت افکنی در افغانستان نکردند. بلکه حضور آنها باعث پررنگ تر شدن این گروه ها شد. داعش پروژه ای است که با ایجاد آن پروژه ای به نام طالب اختتام پیدا کرده است. ظاهر و نام آنها تغییر کرده است اما محتوای جنایتهای آنها یکی است. حالا ناامنی از یک ولایت افغانستان گسترش پیدا کرده است و تا مرکز افغانستان گسترش پیدا کرده است. متاسفانه سران حکومت ما نیز با این پروژه ها همکار هستند. چرا که عقلانی نیست در هر نبرد ما صدها سرباز امنیتی شهید داشته باشیم و کشته های اینچنینی برجا گذاریم. در طول تاریخ سی ساله جنگ افغانستان این ارقام غیر معمولی است و چنین تجربه ای نداشته ایم. غربی ها با همراه کردن حکومت افغانستان با خود پروژه های خود را به پیش می برند و سرنوشت مردم افغانستان رابه نقطه ای نامعلوم سوق می دهند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   گفته های شیاطینهای امریکای انگلیسی را هرگز باور نکنید. تروریستهای بین المللی از کشورهای غربی رهبری کامل میشود. اخطار امریکاییهای جنایتکار به نوکران خودش داعش یک فریب و نیرنگ... امریکای است.

>>>   تا اتحادیه دزدهای غربی ( ناتو ) در افغانستان باشد. افغانستان ارام نخواهد شد.

>>>   آیا بیاد دارید که چگونه امریکایی ها تمامی مناطق تحت کنترول یعنی عمارت طالبان را درظرف یکماه از بین بردن ولی در 14 سال هیچ برگی تکان نخورد. برای امریکایی ها رسیدن بهدف ولو هر قدر زمانگیر باشد باکی ندارد ولی باید بدانند که این فریب یکروزی آنها را بدرد سر بزرگی دچار خواهد کرد.
محمد حکیم مهری کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است