جنگ در افغانستان، به نفع چین و آمریکا است
جنگ نه به ضرر چین و نه به ضرر روسیه است. آنها خوب می دانند چطور از این آب گل آلود ماهی بگیرند. آمریکا هم که خود این جنگ را به وجود آورده است و از آن حمایت هم می کند 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۸    ۱۳۹۴/۱۰/۳۰ کد خبر: 110409 منبع: پرینت

کابل، میزبان نشست چهارجانبه صلح شد. این نشست و نشست هایی که قبل از این برگزار شد، چه نتیجه ای برای صلح افغانستان خواهد داشت؟ آیا آمریکا و چین تمایلی واقعی برای برقراری صلح در افغانستان دارند؟ آیا می توانند پاکستان را متقاعد به قطع جنگ در کشور کنند؟

داکتر رمضان بشردوست عضو مجلس نمایندگان در برنامه «خط کابل» گفت: اگر قرار باشد پاکستان عده ای از طالبان را به صلح بیاورد و گروه دیگری رابه نام داعش به جای آن جابجا کند، صلحی به وجود نخواهد آمد. اگر پاکستانی ها واقعا به این عقیده رسیده باشند که درآمد صلح برایشان بیشتر از جنگ است، آن وقت است که صلح در کشور حکم فرما می شود اما صلح هم بدین معنا نیست که افراد پاک، صادق و وطن دوست در قدرت می نشینند. بلکه معامله ای صورت می گیرد و امکان دارد در کنار اینکه بشقابی برای ع و غ گذاشته می شود، بشقابی هم برای حقانی و ملااخترگذاشته شود.

وی در خصوص انتظار مردم از صلح بیان داشت: مردم افغانستان نیاز ندارند که برای آنها سفره هایی پر از غذاهای گوناگون مهیا شود، مردم افغانستان انتظار دارند افرادی که در قتل و کشتار و خونریزی مردم شریک هستند، چه به نام پشتون و چه به نام هزاره، ازبک و یا عناوین دیگر، به جای اینکه در پارلمان باشند، به جای اینکه در ارگ باشند، به جای اینکه در کابینه باشند به مردم پاسخگو باشند و به سوی پل چرخی روان شوند. این افراد، افرادی هستند که در طول چهل سال مردم را کشته اند.

بشردوست، در مورد کار دولت برای صلح گفت: دولت ما هنوز هم کشمکش ها بر سر قدرت دارند، یکی از رهبران قدرت را به یک طرف و یکی از رهبران قدرت را به طرف دیگری می کشد. حالا صلح هم همین حالت را خواهد داشت. اگر برای صلح بشقاب گذاشته شود و بین قدرتمندها تقسیم شود هیچ فایده ای به حال مردم نخواهد داشت.

این نماینده مجلس جنگ را به نفع کشورهایی که در افغانستان دخیل هستند دانسته و افزود: جنگ در افغانستان به ضرر کشورهای منطقه و کشورهایی که در افغانستان دخیل هستند، نیست. جنگ در افغانستان مانند گاو شیردهی است که به آنها شیر می دهد. جنگ نه به ضرر چین و نه به ضرر روسیه است. آنها خوب می دانند چطور از این آب گل آلود ماهی بگیرند. آمریکا هم که خود این جنگ را به وجود آورده است و از آن حمایت هم می کند. اگر واقعا همانطور که این کشورها ادعا می کنند صلح به نفع آنها باشد به راحتی می توانند همه جنگ ها را در کشور ما خاتمه دهند اما گویا آنها نمی خواهند این کار را انجام دهند چرا که هنوز در این کشور کارهایی برای انجام و رسیدن دارند.

وی ادامه داد: جنگ و ناامنی به نفع رهبران کشور ما هم است. چرا که اگر جنگ نباشد، قانونمندی برقرار می شود و اگر قانونمندی برقرار شود، عدالت حکم فرما می شود و اگر عدالت باشد آنها دیگر جایگاهی در این کاخ و حکومت نخواهند داشت.

بشردوست، در خصوص رد فرمانهای رییس جمهور، توسط مجلس نمایندگان گفت: حتی هم اکنون گفته می شود که داکتر اشرف غنی و عبدالله و هم آمریکا از برگزاری لویه جرگه و انتخابات می ترسند. چرا که با این کار ممکن است جایگاه قدرت ها تغییر کند و بسیاری از برنامه ها ناتمام ماند و علاوه بر آن کارهای غیر قانونی و مافیایی که کرده اند افشا شود. در مورد رد فرمانهای رییس جمهور هم کمپاین هایی از سوی خود رهبران برگزار شده بود که این فرمانها رد شوند. چرا که این فرمانها به نفعشان نبود. آنها نمی خواستند که انتخابات به زودی برگزار شود هرچه این روند طولانی تر شود به نفع آنها خواهد بود و آنها بی دغدغه تر با نمایندگانی که کاملاً با آنها هماهنگ هستند کارشان را ادامه می دهند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دیرسال زنده باشی بشر دوست صاحب همه مردم افغا نستان به نظر شما موافق است حالا که دو بشقاب است نزد ع و غ هر کدام تلاش دارد که بشقاب مه جرب تر باشد ان وقت جهار بشقاب میشود که هر کدام جرب تر میخواهند و مثل ریسمان کشی هر کدام کوشش می کند که بطرف خور کش کند در انصورت هیج فاییده صلح به مرذم افغا نستان نخوا هد داشت و نا کفته نما ند این صلح اب کل الود است که ککشور های زبدخل از ان ماهی خوا هد کرفت ما مردم افغ نستان این قسم صلح را نمیخوا هیم صلح میخوا هیک که رضا الله در ان باشد و به خیر مردم باشد در اخیر دعا میکنم که الله ج مردم بیجاره افغا نستان را از شر ایت ها نجات بدهد امین یارب العلمین الفت

>>>   راست گفتی رمضان بشردوست
خداوندبشردوست واری وطن پرست رابه قدرت برساند
که تااین موش های دین (مجاهدین)را(دوزدان وتکه داران جهادرا نابودکند
زنده بادرمضان بشردوست
سلام به اباواجدادتان بشردوست
نور ازمزارشریف

>>>   تا ... امریکای غربی در افغانستان باشد نه طالب و نه داعش گم میشود

>>>   دوستى پرسيد: در جدال ايران و عربستان كدام طرف هستى؟
گفتم: به من ربطى ندارد آن جدال.
گفت: دوست دارى كدام يك پيروز اين جنگ شوند؟
گفتم: از جنگ متنفرم، حالا هم كه قرار نيست جنگى شود و مرا هم غرضى به آن جنگ نيست. من از افغانستانم و بازيهاى سياستمداران آن دو كشور ارزشش از خون من خيلى كمتر است.
گفت: خوب فرض كن ايران به عربستان حمله كرد، چه مى كنى؟
گفتم: براى صلح تلاش مى كنم و اين حمله را نكوهش مى كنم. چون مى دانم كه جنگ گره مشكلات را محكمتر مى كند.
گفت: اگر عربستان به ايران حمله كرد، آنوقت چه مى كنى؟
گفتم: آنوقت حاضرم كه خاك عربستان را به توبره بكشم.
گفت: عجب! پس طرفدار ايرانى؟
گفتم: نه، آنوقت قضيه اينست كه از ميراث و ريشه هايم دفاع مى كنم، ريشه هايى كه يك خطكشى از روى زمين خواسته آنرا از من بگيرد، اما كاش مى فهميدند كه ريشه هميشه زير خاك است.
گفت: من شنيدم شما اهل افغانستان آنجا (ايران) خيلى تحقير شديد.
گفتم : آنهايى كه ما را تحقير كردند، از جنس آن دوپاهايى هستند كه بيمارند و مثل آنها همه جاي اين كره خاكى هست.
پ ن: با دوستى از شمال افريقا بحث مى كردم، گفت كه همه أعراب در كنار عربستان خواهند بود، وقتى پرسيدم كه چرا همه أعراب در عربستان خواهند بود؟ گفت كه مقدسات ما آنجاست و همزبانيم.
گفتم كه جانم، عزيزم، تو خودت جواب خودت را دادى.

>>>   جنرال ویلسن شفنر، قوماندان ناتو، میگوید برخی مقامات نظامی افغان در ولایت هلمند به دلیل فروش اکمالات نظامی به دشمن و گرفتن پول ان برای خود محکوم شده و معاش های عساکر نیز با فساد اداری به انها پرداخت نشده است و این یکی از دلایل مشوش بودن اوضاع در هلمند است...روی این خبر تامل کنید، بخصوص انهایی که امریکا و ناتو را متهم میکنند، ببینید که خیانت از خود ما صورت میگیرد، وقتی عسکر و نظامی یک اردو به سرزمین خود رحم نمی کند، مهمات و سلاحی را به اردو کمک میشود برای جیب و مفاد خود به طالب و افراد دیگر میفروشد، معاش عسکر را تقلب کرده برای خود میگیرد و با دشمن ملت و خاک خود همکاری میکند، ایا باز هم گناه دیگران است که ولسوالی ها در چنگ طالبان می افتد، تا زمانیکه باشنده های یک سرزمین به خاک خود خیانت نکنند، هیچ قدرتی قادر به ان نخواهد بود که باعث تنش اوضاع در یک کشور گردد..سرزمینی که خائن دارد، جنگ در ان خاتمه نمی یابد..

>>>   من میگویم که جنگ درجهان به نفع بشریت نیست بلکه صلح به نفع تمام بشریت است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است