از این نامزد وزارت دفاع چه می دانید؟
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۵    ۱۳۹۴/۱۰/۲۹ کد خبر: 110336 منبع: پرینت

عتیق الله بریالی اولین کسی که تمام سلاح و مهمات پنجشیر را سخاوتمندانه به اختیار امریکا و ایتلاف گذاشت. سلاح هایی که فقط در دفاع از وطن استفاده شده بود و با هزار خون دل آمر صاحب ذخیره شده بود همه را با انتقال شبانه از پنچشیر توسط فقیر کور همان فقیر چنته از جنگلک رحیم لبو از درخیل به بگرام منتقل و بعدش هم توسط دستگاه های خاص امریکایی قطعه قطعه کردند.

جمعا سلاح و مهمات مقاومت نظر به اظهارات مسوول ساحوی امور پنچشیر که یک افسر نظامی امریکایی در جمع نمایندگان مردم در سال 1383 گفت مبلغ 189 میلیون دالر که حتی شامل وسایل تخریب شده از زمان جنگ شوروی نیز بود... تنها 13 فیر استنگر که پولش را شخصا جناب بریالی دریافت کرد 15 میلیون دالر بود. بقیه بین همین قانونی، بسم الله محمود، عارف و دیگران تقسیم شد.

بعد از آنکه تمام دیپوها و ذخایر سلاح خالی شد، بریالی هم مثل یک مهره بی خاصیت به ایتلاف امریکا از وزارت دفاع بیرون انداخته شد...
بعد از یک مدت به دست بوسی ملکه انگلیس رفت و بعد از بازگشت کاندید در وزارت دفاع معرفی شد.

در زمان مقاومت بریالی و قانونی جزو کسانی بودند که دو و یا سه ماه در پنجشیر می بودند و ده ماه را در هالند و لندن تشریف می داشتند. خوب به یاد دارم هر زمانیکه بریالی یا قانونی و عبدالله عازم خارج می شدند قیمت دالر در بازار چاریکار پنچ تا ده هزار افغانی بلند می رفت...

دوران جهاد هم که بریالی، از جمله تی مکی ها در خیرخانه بود بعد به مشهد فرار کرد و در یک دکان چپس فروشی مهارت خاص درلوله کردن چپس و برگر داشت...

مدت کوتاه در کندک ثقیله قطعه مرکزی شهید پناه خان... حکومت اسلامی ... بعد از آنکه قانونی وزیر دفاع شد به صفت معاون گارد ملی جناب پسر خاله را تعیین نمود که دستاوردش در جنگ منطقه سروبی کابل یک روز قبل از سقوط کابل تاریخ 4 میزان 75 با فرار بریالی از خط جبهه باعث شهادت و اسارت ده ها مجاهد گردید. از جمله قومندان شجاع شهید قسیم از دره در همین جنگ تا امروز حتی شهیدش پیدا نشد و قومندان حبیب و قومندان حنظله از منجهور با همکاری مردم شریف سروبی نجات یافتند و بقیه ده ها مجاهد بی نام و نشان دیگر.... حالا شده ارکان حرب و یار و یاور آمر صاحب شهید... همه اینها گل یک باغ اند.

در برنامه شهادت آمر صاحب اینها همه نقش تعیین کننده داشتند. چرا یک نفر پیدا نمی شود بگوید عوامل داخلی شهادت آمر صاحب کی ها بودند؟ همه خاموش اند؟ اصلا بدبختی امروز ما عملکرد بی خردانه دیروز این ها است.

هموطن

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   شك ندارم !
شكي نيست كه رحمت الله نبيل فرد موفقي بود و كاركردهايش مورد قبول...
اما حيرتم بر اينكه چرا توسط پارلماني تقدير شد كه همه روزه توسط هردو اطاقش فراخوانده ميشد و هيييي باهم "اَخ و تف" ميبودند...
شك ندارم كه اين مورد نيز به دستور خاين اعظم (حامد كرزي) و براي تضعيف و دستكم زير سوال بردن وجهه ي حكومت وحدت ملي صورت گرفته است.
والله اعلم

>>>   اگر خدانکند زمانی این شخص وزیر دفاع شود همان اختلاس ها و وند گیری های بسم الله خان شروع میشود پول دوا ودرمان سربازان وافسران چهل ملیون دالر شفاخانه داود خان وده ها عمل استفاده جوئی واختلاس . نسبت به او همین استانکزی صد مرتبه بهتر است اقلا دزدی نمیکند
ر

>>>   تیم رئیس اجرائیه همه افراد غاصب اختلاس گر استفاده جو وحــریص هستند

>>>   بسیارخوبش هموطن، قربانت شوم دگیشه هم بگو باز چطور شد،قصیت بسیار شیرین و یک اندازه بوی حقیقت هم میداد.

>>>   به مردم ما کدام تاثیر مثبتی ندارد.اینها همه معامله گرانند.
کوهی

>>>   درزمان جنگ میهنی انقلاب شوروی قوماندان مشهور اوزبیکستان بنام فیض الله خان همراه روسها جور آمد کرده منطقه بزرگ اوزبکستان را تسلیم روسها میکند اگرچه روسها همان لحظه اورا قوماندان یک بخش کار اعلان میکند اما دیری نگذشته فیض الله خان ر ادر یک ضیافت ازلیتی شکم سیر کرده بر سر یک تپه برده تیر باران میکنند بخاطری لیتی داده بودند که شکمش باد گردیده مسخره تاریخی شود هنوز بین اوزبیکها قصه فیض الله خان افسانه است که شکم وطنفروش باد میشود.
وطن مادر است اینها بالای مادر خود بیگانه را سوار کرد وقتی فرد به مادر خود خیانت کند قطعا به امریکا صداقت نمیکند. اگرچه مردم خوشحال است که امریکا مردم را از گیر وندگیران غاضب نجات داد اما وندگیر را هرگز نمیبخشند چون همین وندگیر قبل از امریکا مال و جان مردم را پایمال کرد بنابرین مردم امریکا را بهتر از دزد دانست اکنون از امریکا حمایت میکنند اما از مجاهدحمایت نمیکنند.
وندگیران غیر از پول حتی به مادر و ناموس خود هم وفادار نیست احتمالا امروز نه فردا بلاخره اینهاهم فیض الله خان میشود امریکا اینقدر ساده و دیوانه نیست که به ناموس فروش این همه دستآورد خود را اعتماد کند چون حتما روزی بکدام کشور دیگری بازهم فروخته دالر کمایی خواهد کرد.
وطندار

>>>   خیانت و جفای که این پنجشیر های بعد از (مسعود بزرگ ) به حق این مملکت و هم تباران خود انجام داده اند تاریخ و نسل های آینده هرگز فراموش نخواهد کرد ، نهال حق طلبی و عدالتخواهی که به خون هزاران جوان در طول سی سال مبارزه توسط مسعود شهید بارور شده و به ثمر رسیده بود ، توسط همین دزدان فرصت طلب مانند ( قانونی ، فهیم ، بسم الله ، ضیا گگ ،) به معامله گرفته شد و فروش رسید و آخرین میخ هم به اعتبار این جبهه که محصول و خون بهای هزاران فرزند مبارز این مرز بوم بود توسط عبدالله کوبیده شد . حالا میبایست مسعودی دیگری به دنیا بیاید و یا سی سال دیگر بخاطر اعاده حیثیت برباد رفته و حصول حق خود بجنگیم یعنی همه دستاورد های گذشته توسط این خاینین در بدل چوکی و دالر بفروش رسید . درین چند سال آخر ثابت شد که این مفصدین به هیچ کس به جز چوکی و دالر صادق نبودند ، نه تنها اینکه به هم تباران خود خیانت کردند بلکه به سایر اقلیت های قومی نیز جفای های نابخشیدنی انجام دادند . خداوند در دو دنیا رو سياهشان بگرداند که انشالله شاهد چنین روزی خواهیم بود .
راستگو از غور

>>>   خطاب به هموطن :
طوریکه نوشه نظر شما را خواندم دریافتم که سر تا پاپر از نفرت وتعصب قومی وزبانی چیزی دیگر دران نیست این نوشته شما فقط بخاطر شخصیت کشی قوم وزبان خاص مخالف قوم وزبان ات چیزی دیگری در ان دیده نشد اگر این حرف های نادرست تان صحت میداشت در چهارده سال گذشته چرا از ان یاد اوری نکردید که اکنون نخبگان سیاسی ومقاومت گران در مقابل غلامان اجنبی را یکایک مورد توهین وتحقیر قرار داده اید این شخصیت کشی های شما قوم وزبان در مقابل مردم با خرد وبادانش وطن دوست فارسی زبان راه اندازی شده وبگونه های مختلف و دشمن در لباس دوست جریان دارد بخصوص در همین ۱۴ سال گذشته نه تنها که شخصیت کشی را بیشر ساخته اید علاوتا چندین تن از مقاومت گران فارسی زبانان را با تکتیک های خاص ازبین برده اید بهر صورت این ترفند ها ودروغ بافی ها زیاد گفته شده اما خوشبختانه مردم اگاه ودانای کشور ما به ان توجه نکرده وارزش به ان قایل نشده اند این هم یکی از ان جمله است .

>>>   وطندار عزيز سلام
نوشته شما بوي تعصب و احساسات شخصي شما را نشان ميدهد و رنه تا جايكه من عتيق الله را مي شناسم اولا با قانوني و بِسْم الله. هم نظر نيست ،
ثانيا او يكي از پاكترين شخصيت هاي دوران امرصاحب است كه در طول چهارده سال نه از كرزي وظيفه خواست و نه به خاطر گرفتن ان تزرع نمود ، سوم با فهيم كه بدبختي هاي امروز همه ثمره تنبلي و بيسوادي وي بود در ابتدا مخالف ولي در اخير زندگي جناب مارشال اين جوان را با خود خيلي نزديك نموده بود و از نظريات و پيشنهادت و مشوره هايش تا جايي استفاده مي نمود .
او در ميان مجاهدين يك شخصيت وطن دوست و شجاع و تحصيل كرده است ، از خلاي وقت استفاده نموده به لندن رفت از يك بورس دولتي تحصيلات خود را عالي ساخت نه مثل ديگران در كابل روي خون شهداپاي گذاشتيد و كيسه هاي خود را از پول حرام پر نمودند ، اما عتيق الله بريالي با مردانگي و متانت بعوض پول علم و دانش كسب نمود ، گناهي همين است هموطن عزيز .
در مورد سلاح هاي پنجشير بايد گفت كه امرصاحب هم ان سلاح ها را براي مردم پنجشير جمع نه نموده بود انها مال تمام افغانستان است و از طرف دير در تسليمي ان نه بريالي بلكه در زمان اقاي بِسْم الله و فهيم خان صورت رفته است .
به نظر من همين كافي است ، اميدوارم برادر نويسنده اندكي به فكر امده باشند
زازي

>>>   همين كه در زمان حكومت كرزي وظيفه نداشت خود نشان دهنده ثبات و وجدان پاك اين جوان است و رنه صدها وظيفه مانند ديگر خاينين ايكه امروز از ايشان صادق ترين شخصيت ها ياد ميگردد و تا أخيرين لحظات بخاطر منافع خود و خوش بودن باداران پاكستانى در زدن مجاهدين معامله نمودند وزير و يالوي درستيز مي بود .
فايق

>>>   هموطنان عزيز
نوشته كاملا حقيقت ندارد
سلام

>>>   نويسنده
تو از خانه مادرت اين سلاح ها را خاريده بودّي ، مال تمام مردم افغانستان است
كابلي

>>>   این ها چنان دزد های حـــــــــریص ودریانوش هستند اگر همه بانک های امریکا را به شکم شان داخل کنی بازهم قــــــــــانع نیستند

>>>   دروغ گفتن و اقتراع نمودن فرهنگ مناشده است كاش بعوض مضمون به درد بخور مي نويسيديد
احمد زاده

>>>   عتیق الله بریالی کسی بود که تمام سلاح های سقیله را بشکل آهن کهنه به پاکستان فروخت خیانت که عتیق الله کرده به ارتش کرده هیچ کسی نه کرده است با پول های همین سلاح ها در لندن عیش ونوش میکند

>>>   همینکه در زمان کرزی وظیفه نداشت!!!! او چانس نیافت ورنه صد مرتبه حاضر به خدمت تیم کرزی واشتراک بیشتر در فساد بود وهم باید گفت که د زمان کرزی او معاون تخنیکی وزارت دفاع بود!

>>>   هموطنان عزيز. بياييد دعاح كنيم كه. يك امير حبيب اله كلكانى به دنيا بيايد. همه مردم بدون در نظر گرفتن قوميت باز يكجا شوند و يك قيام شود كشور ازاد شودبدون انكه از كدام بادار خارجى ويا سازمان استخباراتى اوامر بگيريم. امين
ح . ح از. المان

>>>   اقای بریالی یک شخص وطن دوست ووطن پرست بوده که بخاطر دفاع کشور در زمان تجاوز دمشنان افغانستان تلاش های زیادی کرده است حتی مردم کشور شاهد بیان گذار اردوی ملی افغانستان که در آن زمان سمت معاون وزارت دفاع را داشته شاهد بودیم هیچگاهی بینش تعصب گرا را نداشته و نخواهد داشت . ظهور فضلی

>>>   چنین شایعاتی در مورد عتیق الله بریالی حقیقت ندارد ، گرچه او هم مانند بعضی ها مشکلات خود را دارد ولی کدام فرد و یا شخصیت مشکل ندارد ؟

>>>   بعد از شهادت امر صاحب عمومی چندین معلله از طرف سه خواهر های رخه پنچشر صورت گرفت که یکی هم نمونه فوق میباشد درمورد تیحصیلا ت نظامی اش با ید هم می دانندکه یکنفر نخست به سویه لسان باشد بعدماستری بگرید وسپس ارکانحربی میباشد فکر میکنم مثل پوهنون شخصی کشور مااسنادارکانحربی درانگلستا ن نیز درمقابل پول بفروش رسانیده میشود وسلام سپاهی مقاومت دیرزو افتخار امروز

>>>   بریالی و قانونی هر دو دزدان بیت المال اند. قانونی صحبت کردن را خوب بلد آست اما مرد عمل نیست. وزیر دفاع باید یک شخص مسلکی و شایسته باشد ، نه مانند پسر ربانی که الفبا سیاست را بلد نیست و صرف بخاطر سهمیه تنظیمی به این پست چسپ زده شده است .
شمس تمنا

>>>   به نظر من , باید بمبگذاری کنیم و بمب دست ساز از راه کنترل از راه دور منفجر کنیم تا عدالت برقرار شود

>>>   از زير لحاف صدا بلند نمودن انهم بي مورد و دور از حقيقت درست نيست

>>>   همه خىيانت كارند پس كه خوبه

>>>   بــــه : هموطنان عزيز. بياييد دعاح كنيم .......
موجود بود ناجوانها اعدامش کردند حبیب استالفی !

>>>   دوست مان در نوشته خود نگاشته است كه در دولت كرزي برايش پست مساعد نشد تا مثل ديگران چور و چپاول مي نمود ،
دوست عزيز من اطلاع دقيق دارم كه شخصا كرزي دها مرتبه ايشان را در پست هاي بلندي منصوب مي نمود ولي ايشان بخاطر بي عدالتي و فاسد بودم اطرافيان ارگ امتنا ورزيدند .
مشكل أساسي روشنفكران ما عقده ها و تعصب هاي شخصي است كه روي ان عقده كشايي نموده شخصيت ها را بدنام مي سأزند
فرامرز

>>>   براي داكتر صاحب غني بهترين گزينه در پست مقام وزارت دفاع اقاي عتيق الله خان بريالي است . از نام و تخلصش معلوم است كه متعصب قوم گرا نيست
تحصيلات عالي مطابق به خواست شرايط روز دارد هلميت و تجربه كافي از اردو و ساختار ان را دارد
ارتش افغانستان ايشان را أساس گذار خود مي داند و هركدام أسمائي با ايشان دارند
مقام رياست جمهوري با ايشان كاملا أسمائي دارد
از نگاه ظاهري هم فضل خداوند داراي همه صفات مثبت است
پس مشكل يگانه داكتر صاحب عبدالله و كشور پاكستان مي ماند كه انهم با آمدن روند صلح با باكستان و فعال شدن كميسيون انتخابات تحت رياست موريتاني با عبدالله حل خواهد شد .
به اميد اينكه داكتر صاحب غني در مورد فك. سالم نمايد .
ژوندون

>>>   در پیوند به امنیت شهر کابل !
قوماندانی امنیه کابل به پایگاه مافیایی و حمایتی چند آدم صاحب قدرت و ثروت تبدیل شده است . شما یک بار مقامات رده های بالایی این نهاد را برسی نمایید میدانید که گزینش ها چیگونه مافیایی صورت گرفته است . و شخص قوماندان امنیه هم تنها و تنها مصروف تامین امنیت پایگاه های مخفی حنیف اتمر است همچنان معاونین قوماندانی امنیه هم مصروف چنین کاری اند .

>>>   هيچ شكى نيست زيرا او اكنون از جمله ملياردر هاست
رحمت از خير خانه

>>>   دوستان بنام خدا این یک واقعیت است که روزیکه کرزی در سال ۲۰۰۳ این غول لفاظ را خواست وبرایش ابلاغ کرد که تو بفلان کشور سفیر میشوی رو براست بخانهٔ سفیر آنکشور رفت دق الباب کرد وقت ملاقات خواست . بسفیر کفتند که معاون وزارت افغانستان بدیدن شما آمده - سفیر اورا بخوشی استقبال کرد و علت آمدنش را پرسید - عتیق جان گفت که بمن ابلاغ شد که سفیر در کشورشما شده ام ازین رو آمدم که شمارا ببینم و فردا پاسپورتم میاورم و همین که دو روز بعد عازم وطن شما شوم!
سفیر برایش گفت که میفهمیدن که برای اینکار آمده اید - اصلاً شمارا نمی پذیرفتم و نصیحتش کرد که شما چیزی نمیدانید بروید وزارت خارجهٔ خود که شمارا دیفلومات بسازند و آن سفیر قصه را بدولت خود خبر داد که خدا ازشر شیطان نجات بدهد این بیچارهٔ را سفیر میسازند که گوه را تا په په فرق نمیتواند - عاقبت چه خواهد شد - ؟ازینرو هیچ به او روی نیک نشان نداند که اودالله خون فامید و خودش هم قر گفت ......و....... پس خداکند که با آمدن او در وزارت دفاع ملک را رده نگیرد !!.
ولطفاً کتاب شرلی برون اجنت سي آی ای بدربار شهید احمد شاه مسعود را بخواید که معاشات این عتیق عقیق هر مرتبه چند هزار - میلیون دالر بوده !! تا قاجاق زمرد و لاجورد!ووووووو وهای دیگر!!!
حقگوی

>>>   حرف هاي كه نويسنده در مورد جناب عتيق الله بريالي نوشته، دور از واقعيت، مغرضانه وبه جز از شخصيت كشي نمودن، چيزِ ديگر بوده نه مي تواند. آقاي بريالي يك شخصيت كار فهم، وطن دوست و صادق مي باشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است