استاد عطا میان چوکی و هویت، یکی را انتخاب کند
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۴۲    ۱۳۹۴/۱۰/۲۶ کد خبر: 110148 منبع: پرینت

از منابع مختلف اطلاعات می رسد که داکتر عبدالله در رابطه با درج نام اوغان در شناسنامه های برقی خلاف فیصله پارلمان و توشیح رییس جمهور غنی با فاشیزم هویت ستیز معامله کرده است.
اگر عبدالله، قانونی، اسمعیل خان، امرالله صالح، بسم الله خان و یک تعداد دیگر در بدل پول و یا کرسی بی ارزش چند روزه بردگی هویتی را می پذیرند، می توان انتظار داشت، ولی از کسیکه همواره از هویت تاجیکان و سردار خراسان و غیرت خراسانی صحبت می کند، انتظار معامله با فاشیزم هویت ستیز را هرگز نداریم.

چنانچه عطا محمد نور در 14 سال اخیر یگانه شخصیتی جهادی بود که همواره از هویت و افتخارات مردم خویش دفاع کرده است و مانع تطبیق پروژه های هویت بر اندزی فاشیزم افغان شده بود. روی تصاوفی نیست که هزاران جوان تاجیک او را "سردار خراسان" لقب دادند. حمایت و ایستادگی استاد عطا باعث محبوبیت و قدرت مردمی او شده است نه کرسی ولایت بلخ. اما شایعاتی وجود دار که استاد عطا در بدل چوکی چند روزه بلخ با هویت و افتخارات خویش معامله کرده و قبول کرده که هویت منفور و در حال زوال افعان درج شناسنامه های بر قی درج شود. اگر استاد نور در این معامله شریک باشند، انتحار سیاسی و نفرت مردم را در پی خواهند داشت.

وقتی استاد عطا بخاطر چوکی بی ارزش دست از هویت تاریخی تاجیکا بکشد، دیگر جناب شان حق استفاده شعار های دفاع ازحقوق تاجیکان و لقب " سردار خراسان" را نخواهند داشت.
با هویت فروشی نمی توان هم سردار خراسان بود و هم سر دار افغان!
فاشیزم کوه های سلیمان شرط بودن در افغانستان را قبولی هویت افغان می دانند. چنانچه می گویند: " ﭼﯽ ﺍﻓﻐﺎﻥ ﻧﻪ ﯾﯽ ﺯﻣﺎ ﻫﯿﻮﺍﺩ ﻧﻪ ﻭﻭﺧﻪ "

در صورت تسلیم شدن به هویت منفور و استعمار زاده افغان، یون، احدی و همفکران شان حق دارند هر وقتی بخواهند شما و تبار تانرا از کشور شان اخراج کنند. زیرا شما خود تان هویت افغان را شرط بودن در افغانستان را قبول کردیده اید.

بیاد استاد عطا می آورم: تاریخ تمام بشریت از جمله مردم آزادی خواه خراسان جنگ بخاطر دفاع از هویت بوده است، نه بخاطر چوکی و یا ناز نعمت در اسارت بیگانگان. جنگ فلسطینی ها با یهوی ها جنگ بخاطرهویت است و یا جنگ چوکی و برده گی هویتی؟
اگر جهاد و مقاومت شما برای هویت نبود، پس برای چه بود؟ مسعود چرا شهید شد، بخاطر هویت و یا اسلام؟
طالبان و یا حکمتیار با دین مسعود مشکل نداشتند، مشکل آنها با مسعود بخاطر دفاع از حقوق مشروع مردمش و عدالت خواهی او بود. چنانچه مسعود حتا به اندازه کلاهش جای برای دفاع از حقوق مردمش داشت، تسلیم بردگی هویتی نشد.

مبارزه ما با فاشیزم هویت ستیز افغان چه در داخل کشور باشیم و یا خارج از راه مدنی و دموکراتیک هر چند فاشیزم افغان به آن باور ندارد، ادامه خواهد داشت. اگر شما تسلیم هویت منفور و تاریخ زده افغان شوید، جوانان آزاده و پر افتخار این سر زمین هر گز تسلیم بردگی هویتی نخواهند شد.ولی نه نسل امروز و فردا به نیکی از شما یاد نخواهندکرد. باور دارم بعد از پذیرش هویت افغان در شناسنامه های برقی خلاف فیصله شورای ملی و یا توشیح رییس جمهور در گذشته شما هم مزه کرسی را دیر نخواهید چشید. زیرا فاشیزم افغان هیچگاه به تعهداتش وفا نکرده است.
حالا استا عزیز وقت آن رسیده که میان چوکی و هویت خویش یکی را انتخاب کنید!

با احترام
هارون امیرزاده
لندن

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سلام.من تاجک واز شمالی مر بوط ولایت کابل هستم.
... بر کسانی روی اغراض شخصی نفاق میاندازند.
نام مملکت ما افغا نستان بوده ببا شنده گان آن افغان است وبا ید باشد .در جهان بنام افغان یاد میشوند. نه بنام پشتون تاجک ازبک وغیره
هر کس از افغانستان است ،افغاناست. نه پشتون وتاجک وغیره.
احمد شاه

>>>   میخواهم . امروز یک چیز را مشخص کنم . من اولا به تمامی قوم افغانستان احترام قایل هستم . و دوم هیچ وقت نخواهم پذیرفت که در تذکر قومیتی نام به جزء افغانستانی ثبت شود. کسانی که افغانستان عزیز را کشور خود میدانند باید واژه افغانستانی را پذیرا باشند در غیر اینصورت . میتوانند به کشور پدری خود تاجیکستان بروند و واژه تاجیک را در تذکر ه الکترونیکی خود بنویسند . من بازم می گویم این یک دسیسه بزرگ دشمنان است و میخواهند ملت افغانستان را درگیر جنگ کنند . من از واژه جعلی خراسان خیلی نفرت دارم و کسانی که میخواهند نام خراسان را بر افغانستان نامگذاری کنند کور خونده اند و این ارمانهای شوم خود را بگور خواهند برد .
والسلام حبیب الله یوسفزی

>>>   آقای هارون امیرزاده،
اول خو فکر می کنم این نام شاید اصل نباشد، مستعار باشد. دوم این که شاید در لندن زندگی نکنید در کجا خواهد بودید. سوم این که اگر در لندن زندگی می کند، افسوس به فکر و انگیزه خودت که میان اقوام شریف افغان تفرقه می اندازید. در لندن هم زندگی می کنید و فکر و انگیزه ات تا حال تاریک و ... می باشد.
در انگلستان هر کس زندگی می کند، انگلیس است. در جرمن، فرانسه و امریکا و کانادا و استرالیا و هند هر کس زندگی می کند، جرمنی، فرانسوی، امریکایی و کانادایی و استرالیایی و هندی نامیده می شوند. پس در افغانستان هم هر کس زندگی می کند، افغان است. در ایران هر کس زندگی می کند، آیا ایرانی نیست. در ازبکستان و ترکمنستان و ترکیه هر کس زندگی می کند، ازبکی و ترکمن و ترکی نیست؟ پس شما بفرمایئد چه باید گفت؟
به جای این که بالای زخم های پر خون افغانستان ملهم و پتی گذشته شود، روی آن نمک و آتش می پاشید. شرم کنید انسان های مریض. خود را علاج کنید به داکتران روانی و عصبی مراجعه کنید تا روح و روان شما تداوی شوند.
یما جمشیدیاز مزار شریف.

>>>   ...د چو در پای ریزی زرش وگرتیغ هندی نهی برسرش و.......
ازاد مرد جهاد و شخصیت نامی وسردار مجاهدین وشاگرد واقعی ذبیح الله ومسعود وربانی میداند که دیگر جهاد گران از صحنه دورشده اند وتلاشهای متفرق و فعالیت های بی هدف جای را نمی گیرد کنون که مجاهد بجای خود حتی مسلمان را هدف قرار داده اند واسلام را نشانی گرفته اند مقاومت در برابر دنیای کفر انتحار است وانهم در دین ما حرام در قران کریم معادله ای دوصد در برابر هزار معیار قرار داده شده ومیزان نیرو مخالف پنج برابر نیروی شما هم باسد مقاومت ضروری است در غیر ان لازیم نیست که در پی عبث برویم وچند جهاد گر محدودی هم که از زیر ساتول استکبار مانده ضایع شوند میدان به لائیک ها وبی خدایان شرقی وغربی خالی میشود وانها به اهداف دیرین وزرین خود میرسند
تطبیق احکام اسلام در جامعه ای که رهبری ان را تکنوکرات های بی دین وبی وطن برعهده دارند به منزله ای پاشیدن تخم در شوره زار است تا نتوانسته ایم محیط را اسلامی بسازیم در سدد اجرای احکام شرع نباشیم وتقاضا ازابوجهل ها وابو لهب ها و...که به شریعت پابندباشند وبه دیانت خدمت نمایندارزوی محال است ویا داعش وطالب وحکمتیارو... مخلص ومنجی اسلام ومسلمین باشد خو.اب است وخیال است ومحال است وجنون چون اینها اله ای دست وخدمتگذار اجانب اند
یاهو
خداوند حفظش کند اقای نور وسایر رزمندگان واقعی را
شیخ علی بلخابی سرپلی

>>>   فرموده های نجیب بارور برای افغانیت خواهان!
تعدادی به این گمان استند که افغان نبودن به مفهوم واگرایی ملی است. باور من این است که افغان بودن سبب واگرایی هویت ملی شده است و هیچ صاحب عقلی نمی تواند آن را منکر شود. دلیلش این است که افغانیت سازی مدغم کردن هویت های بزرگتری در یک هویت کوچک و بی مایه است. هویتی که تحمیل شده و بیشتر رسمی و عرفی است. قوم خاصی که در محور قدرت سیاسی افغانستان بوده است یگانه دلیل استحکام این هویت کاذب بوده است. چرا می گویم که افغانیت خواهی سبب واگرایی هویت ملی می شود؟ چون این هویت متعلق به قوم خاص و از منظر تاریخی ریشه در "افغنه" دارد که زمانی این قوم در یک محدوده جغرافیایی زندگی می کردند که حالا ما برایشان "اوغان/پشتون" می گوییم. چگونه می شود هویت مولانا، بیدل، رودکی، فردوسی، حافظ، خیام و صدها تاریخ آفرین دیگر را در هویت خوشحال خان ختک و رحمن بابا مدغم کرد و گفت بیایید آنچه داشته اید را فراموش کنید و بخاطر مصالح ملی بپذیرید که "افغان" باشید. افغانیت خواهی مثل این است که بحر یک پشتوانه فرهنگی را در یک کوزه قبیله بریزیم و انتظار داشته باشیم این همه آب را گنجایش خواهد داشت. "افغان" نبودن به مفهوم ضدیت با قوم پشتون و یا مخالف با قانون اساسی نیست بلکه این خواست انسانی بخش زیادی از مردم افغانستان است. هم از لحاظ حقوقی، هم از لحاظ انسانی، هم از لحاظ فرهنگی و هم از لحاظ رویکردهای دمکراتیک افغان نبودن جرم نیست. من متعلق به جغرافیای معنوی قهار عاصی و از سرزمین خورشید استم. ....
کابل و کولاب و تهرانم، "خراسانی ستم!"

>>>   من نمیدانم که این لقب ها را چه کسی به آقای عطا محمد نور اعطا فرمودند. این لقب های ایکه به آقای نور و یک تعداد دیگر داده شده به لقب های شباهت دارد که به هنرمندان ما در دنیای موسیقی داده شده، امروز دربین هنرمندانیکه ۲۰ یا ۳۰ سال قبل اهنگی را در رادیو ثبت نموده بودند همه استاد اند. استاد عطا و دیگران در حدود ۱۵ سال است که با حکومت های قبیله همنوا و همدست بوده و برای نگهداری از مقام و ثروت باد آوردهٔ شان در هیچ زمانی مخالف واقعی این دولت ها نبوده اند. در زیر پوز همین استاد عطا، مارشال فهیم، بسم الله، قانونی و غیره، فرزندان اصیل تاجک چون داود داود، سید خیلی، استاد ربانی و ده ها تن دیگر از طریق قتل های زنجیره یئ از بین برده شدند. مردم ما باید بخود آیند و نباید ازین ثروت اندوزان توقع بیشتر غیر از نگهداری ثروت های شان را داشته باشند. آنان همینکه مقام و ثروت شان در خطر افتاد، سنگ حقوق تاجکان را به سینه میزنند، در غیر آن، جزء کاروانی سیاه و تبه کاری اند که در مسیرش هر چهرهٔ مطرح تاجک را از بین میبرد.

>>>   هارون جان امیر زاده ! خودت در "غندی خیر" در لندن نشسته یی و از همانجا به نفع باداران و اربابانت میان اقوام ساکن در افغانستان، تفرقه میاندازی! من تا به حال نشنیده ام که خودت حتی یک بار هم که شده به نفع مصالح ومنافع کشور ما صحبت کرده باشی. تو که کشورت را ترک کرده یی و شاهد تابعیت کشور انگلستان را هم پذیرفته باشی به کدام حقی میخواهی استاد عطا را متهم به معامله گری بکنی؟! اگر منظورت از فاشیزم ، قوم پرستی و اعمال زور بر اقوام دیگر باشد پس از نظر من که خودم هم از قوم شریف تاجیک هستم، خودت...ترین تاجیک هستی که ... گونه، بمنظور ایجاد فاصله میان اقوام ، فعالیت میکنی. تا جاییکه من میدانم اقوام شریف ساکن در افغانستان، هیچگونه مشکلی با هم ندارند و با حفظ ارزش های مشترک و منافع مشترک ، سالیان متمادی در کنار هم زیسته اند و در برابر هم هیچ نوع تعصب و خصومتی ندارند این شما جاسوسان انگلستان، امریکا و پاکستان و ایران و غیره هستید که به خاطر تاءمین خواسته های نا مشروع و مغرضانهء باداران تان ، مذبوحانه دست به توطیهء رذیلانه میزنید. همین اکنون تمام افغان ها که پاسپورت های جدید را اخذ کرده اند در صفحهء اول آن کلمهء "افغان" به رنگ طلایی ذکر شده است که شاید خود تان هم یک جلد از آن را داشته باشید! شما وقتی فورمی را در فرودگاه های بین المللی، زمان ورود به کشور های دیگر خانه پری میکنید و یایک فورم را برای درخواست کاری خانه پری میکنید در مقابل کلمهء "ملیت" چی مینویسید؟! صادقانه بگویید ، مینویسید " افعان" یا تاجیک، هزاره، پشتون، ازبک، ترکمن ، ایماق و غیره؟
این فتنه انگیزی های شما که اغلبا هم به دستور باداران تان است و هم ناشی از ذهنیت بیمار و مسموم و شخصیت ضعیف خودتان، دیگر هیچ کار آیی یی ندارد و همهء تان ان شاالله سر افگنده و روسیاه خواهید شد!
تو که به سرزمین مادری ات وفا دار نیستی و افغانستان را با تمام مشکلات اش رها کرده و به دامان ولی نعمتانت در بریتانیا پناه برده یی ، چه تعهدی در قبال تاجیکان و دیگر اقوام غیر پشتون خواهی داشت؟! بس است ! بی حیایی، بی وجدانی، وطنفروشی و تفرقه اندازی را کنار بگذار! اگر به وطن و کاشانه ات بر نمیگردی، از آن راه دور در کار ملت ، با منفی گرایی هایت مداخله نکن!
مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان !

>>>   ههههههههه
جوزجانی است

>>>   چه دلاور است دزدی که چراغ به دست دارد!
همانطور که فاروق وردک هزاران مکتب خیالی می سازد و ملیارد ها دالر را به جیب میزند، به دنیا و غنی چلنج میدهد که هیچ کسی نمی تواند خیانت های او را برملا سازد و…
جناب امرخیل هم که در پیش چشم مردم هزاران حوزه خیالی می سازد و ملیون ها رای مردم را به جیب میزند، با دیده درآیی کامل به دنیا و عبدالله چلنج میدهد که حتی یک نفر هم برعلیه او شکایتی ننموده و…
مگر مرجع دیگری به غیر از غنی - عبدالله پاسخگوی این همه خیانت های آشکار می باشد؟

>>>   مرز‌ها را که برداریم، انسانیت معنا پیدا می‌کند. مخصوصاً زمانی که مرز‌ میان دو جغرافیای هم‌زبان را برداریم.

>>>   به نویسنده هارون امیرزاده
در کشور بیگانه زندگی می کنی داری تشنج و نفاق را در بین اقوام و نژاد های مختلف برادر در افغانستان دامن میزنید تو از سه دهه جنگ و خونریزی سیر نشدی اگر با جنگ این مشکل حل میشد تا حالا شده بود درگیری سالهای70رافراموش کردی مردم کابل جنازه عزیزانشان را در صحن حويلي خانه های شان دفن می کردند خونریزی از آن بدتر نمیشه از ابتدا درکشور ما نوشته پشتو و فارسی در سر لوحه ادارات بوده و حالا هم است

>>>   نويسنده كليم الله همسخن:
شاعرهاى بسيارگرامى، آقاى سميع حامد و بانولينا روزبه!
آدم هاى پرشمارى مانندمن نه فهم شما را دارند و نه سويه و نفوذ اجتماعى شما را. نمى دانم چرا فهم، آگاهى و نفوذ تان را در جهت اغواى مخاطبان به كارمى بريد؟ كار، فعاليت، تپيدن تان براى همگرايى، نوع دوستى و خلاصه انسانيت بى مرز ستودنى است؛ بدخواهان تان كورشود. مگرچطور و با كدام فلسفه و منطق در قصيده هاى تان، به هويت هاى مردم خط بطلان كشيده جامعه را به «افغانيت» دعوت مى كنيد؟ مطلع قصيده هاى شما را دوست دارم، چون سخن از«انسانيت»مى رانيد. مگر از گريز استادانه و حسن مطلب تان بيزارم، سخت خرد آزار است. تاجيک نيستم، ازبيک نيستم، هزاره نيستم، پشتون نيستم، بلوچ و ايماق و پشه يى نيستم، شيعه و سنى نيستم؛ افغانم(نقل به مضمون اشعار). افغانم، يعنى چه؟
به گواهى تاريخ، افغان، نام يكى ازقبايلى بوده كه زبان شان پشتو بوده؛ يعنى همه پشتون ها راهم در برنمى گيرد، و اين روايت تاريخى را شما بهترازمن و هزاران تنى ديگرمى دانيد. هويت ها و قوميت هايى كه شما برآنها خط بطلان مى كشيد هركدام شان صد برابر«افغان» تاريخ و فرهنگ پرتسامح و انسان محورتر داشته اند، اين را هم بهترازمن مى دانيد. پس با اين همه آگاهى چطور خود را به كوچه ى حسن چپ مى زنيد و «افغانيت» را خشت آخر بناى انسانيت مى دانيد؟ به بيان ديگر چرامى كوشيد از مقدمه هاى زيبا نتيجه ى فاسد بركشيد؟
راستش پوستين تنگ «افغانيت» بر قد و قامت ساكنان اين سرزمين جور درنمى آيد، اگربه زور پوشانيده شود، پاره پاره خواهدشد. تلاش براى تعميم«افغانيت» بى حاصل است؛ چون نه به لحاظ سياسى قابل هضم است و نه از حيث تاريخى قابل پذيرش، حتا به لحاط دستور زبانى هم خارج قاعده است؛ هيچ نوع دليل خرد پسندى نيست كه واژه ى «افغان» را به حيث هويت كلان ملى اقوام توجيه كند. اگرواقعن دلایل منطقی وجود می داشت من یکی هیچ نوع اعتراضی نداشتم و یقین دارم این همه آدم های معترض دیگر دست کم نصفکی ازنصف شما آگاهی دارند و انسانی می اندیشند، حتمن به افغانیت افتخارمی کردند.

>>>   هيچ كس حق تعديل، گروگان گيري و ايجاد مزاحمت فراروي تطبيق قانون ثبت احوال نفوس( توزيع تذكره) را ندارد.
قانون تذكره از پارلمان افغانستان گذشت، به توشيح رييس جمهور رسيد، اما چرا شناسنامه هاي برقي توزيع نمي شود؟ چرا ارگ رياست جمهوري، از تطبيق قانون توشيح شده ي توزيع تذكره، سر باز مي زند؟
بر عليه برخورد تعصب آميز با قانون توزيع تذكره بايستيم و به ‫#‏يك_صدا‬ خواهان توزيع شناسنامه هاي برقي شويم!
همه براي يك ‫#‏اعتراض‬ گسترده در هفته ي آينده آماده باشيم....

>>>   افغان نام تبار پشتون است، من که یک تاجیک استم هرگز افغان شده نمیتوانم چون پشتون نیستم.
به گونۀ که تاجیک پارسی تبار است
پشتون ز تبار افغان است.

>>>   سرود ملي، ملي نيست قومي است بايد اين سرود تغيير كند اين سرود به زبان اقليت ها است، اكثريت مردم اين سرزمين فارسي زبان است چرا بايد سرود ملي پشتو باشد؟؟؟؟
اگر موافق هستيد به اشتراك بگذاريد.

>>>   هم با فاشیست ها مبارزه کند و هم در پست کلیدی باشد

>>>   آقای امیرزاده در نوشتار شان از افراط و تعصب محض قومی کارگرفته و احساسات تند قومپرستی اش برنظریات آتشين شان غلبه کرده است. در چنین حالتی نمیتوان مدافع حقوق یک قوم و ملیت غیور و با دانش گردید.

>>>   مطمین هستم که عطا هم کاری کرده نمی تواند چون با گپ های مفت خود در جریان انتخابا ت برای همه معلوم شد که کارب از‌دست اش نمی اید
و بقیه به گفتی بعضی ها سران سیاسی کسی پیاز را هم در دهن شان ریزه نمی کند.

>>>   نگوید این گپ هارا که فریب دشمن است دشمن خاک دشمن وطن پول میدهند وچاکلیت خورانش اینچنین تبلیغ میکند
زنده افغانستان مرگ به دشمنانش

>>>   هارون امیرزاده لندنی!!!!! باز از کدام پهلو از خواب لندنی برخواسته است!؟ دشمنان سوگند خورده افغانستان چه در لندن باشند چه در پاریس و چه در واشنگتن همان یک بلیستی که هستند هستند!

>>>   درصوردیکه کلیمه منفور(افغان) درج تذکره هاشودشخصاخودم وفامیلم این تذکره واین نام ننگین رانمیپزیرم.
ع

>>>   آقای هارون امیر زاده! شما که اینقدر در باره هویت هموطنان تاجیک تبارخویش تشویش دارید، چرا این وطن و مردم تانرا در بدترین حالت ترک کردید و به دامن انگلیس ( پدرشیطان )پناه آورده و انگلیس تبار ی را قبول کردید. شما دیگر از ما نیستید لطفآ درمیان مردم کشورما شیطنت نکنید و ما مشکل خود را به یک نحویی حل خواهد کردیم.

>>>   هارون جان عزیز استادعطا با تمام معنی میداند که در شرایط بحرانی چه کند شما که از لندن فرمایش میدهید وانهم خط مشی انگریزان که بی اتفاق کن وحکومت کن فکر میکنم اگر یکبار تشریف بیاورید با اولادهایتان باز حتما خواهید گفت که به خاطرجلوگیری ازتباهی کشور بهتر است همه ما افغان باشیم خراسان شمارا داعش گرفت فکرمیکنم مانند انگریزان درتقویت داعش قرار دارید نام قانونی این کشور افغانستان است حیف است که شخصیت مانند شما خلاف قانون اساسی نام دیگررا به این کشور انتخاب نمایند البته مسیر تاریخ را فراموش نکردیم فعلا ما درکشور بنام افغانستان زندگی میکنیم نه درخراسان اگر شایق نام باشید مبارزه کنید واین نام نخست تبدیل وبعدا باز درج مطبوعات نما ئید .

>>>   قانونی ها ، بسم الله ها ، اسمعیل ها و عبدالله ها قبلآ چندین بار بخاطر کسب چوکی ، پول و ثروت معاملات ننگینی با....های قبیله پرست نموده اند ، در جریان لویه جرگه قانون اساسی بالای سرود ملی ، پست ریاستی و اختیارات بی حد به ریس جمهور و حالا نیز معامله خواهند نمود ، اکنون وقت آن رسیده که مردم جلو فاشیستان قبیله پرست را سد شوند و چون کوه بایستند.
کوه کن

>>>   هارون امیر زاده واقعیت راگفتی
همونطورکه گفته:
حافظ وظیفه تو گفتن است وبس
درقید آن مباش که کسی میشنود یانه
"شفق"

>>>   بروید و از روس تاجک را ازاد سازید! این سخنان شما عین جفیدن به کاروان است!!

>>>   استاد عطا از چند افغان بنام طالب در شمال خودرا خلاص کرده نمیتواند چه رسد به ملت افغان

>>>   حیف که تاجکها بر یک دزد مینازد!!!

>>>   به فکر من چنین کاری نخواهد کرد
ف ض

>>>   متأسف هستم از مفکوره های...چون هارون و امثال او. زیرا همین تفرقه اندازی....بخشی از مردم... این کشور است که مارا سردچار این بدبختی ها کرده وکشور را به قهقرا کشانیده است. وطن وطن همه اقوام جاگزین در این کشوراست. گیریم که افغان مربوط پشتون ها باشد اگر تفرقه در میان نباشد چه فرق میکند نام کشور ما افغانستان است باکی نیست در تذکره هم نام افغان باشد چرا که هویت ما در بیرون از وطن با این کلمه مشخص میشود. اگر تفرقه اندازی نباشد کشور تاجیکستان، با نفوس 7 ملیونی اش تنها 2 ملیون ازبک دارد، کشور ازبکستان دوشهر بزرگش سمرقند وبخارا اکثریت تاجیک هستند، همچنان ترکمستان، قزاقستان وغیره وغیره یک بار طوری نشد که ملت آن کشورها برخاسته و نعره های منحسوناه وبی خردانه چون هموطنان ما بلند بکنند زیرا مصالح ملی خویش را برتر از این حرفها میداند. ولی افسوس افسوس خدایا این مردم را ا... شان نجات ده. بلال از کابل

>>>   ببین برادر خودت خو در لندن حد اقل یک زندگی خوب داری ای ملک بسیار بیچاره و غریب است لطفآ من نه ...میزنم نه کدام حرف بد میگم از ات خواهش میکنم چنین چیز های زهر دار در این شرایطی که وطن به اینطور گپ ها نیاز ندارد نزن. افرادی را که نام گرفتی بسم الله و نمی فهمم عطا و و غیره نیستند کسانیکه تیکه دار قوم تو باشند تو اعتبار به خدا کو که... قرارداد وزارت داخله را به ارزش 500 میلیون پول کشید گم کرد دو نفر طالب از ارزگان و قندهار 5 سال مکمل از افغانستان کشید اش در تاجکستان زندگی میکردند توان 5 دقیقه جنگ را هم ندارند تو خو د لندن هستی اگر 5 دقیقه هم همی حکومت نباشه خداوراستی جاگزین اش داعش و طالب است باز تا تاجکستان و ازبکستان میداونندش و وطن را دوباره بیرق های سفید طالبی که مه طرف دارش نیستم میگرید و دوباره همو همشیره ما و تو به دست پنجابی خواهد افتاد عوض چنین گپ ها از همی نظام حمایت کو بان که حاکم شود قوی شود و خوب و بهتر شود. نزن چنین گپ های تخریش امیز و باعث تفرقه افگنی میشود تو در لندن هستی و یک هزاره بیچاره یک تاجک بیچاره را چرا اینجا سر مردم میکشی

>>>   جان استاد عطا رابگیرمگر چـــــوکی را نگیر ! این یعنی ازناخن افگار گرفتن موضوع چوکی خیلی حساس است !!!!@!

>>>   کمی اگر مثال بی ادبی بیاوریم : یا از خدا منکر شو یا ........

>>>   او لندنی تفرقه انداز ما را بی غم بان در این مملیکت که بتوانیم چند روزی ارام زنده گی کنیم

>>>   ما تاجیکها ، رویکرد قومی نداریم !
نبشته از : درویش دریادلی .
.... ولی ، ما تاجیکها ، از به اصطلاح رهبران ما گرفته ، تا رهروان شان ، اکثریت ، خود کُش و بیگانه پروریم. حتا ، بهترین انسان های خود را به خاطری که در این حزب بودند و در آن تنظیم رفتند و یا به یک گپ کوچک دیگر ، از خود می رانیم و زیر پا می کنیم ، جلو رشد و ترقی و درخشنده گی شان را میگیریم . ما تاجیک ها ، خود ما ، تاجیک خود را ارزش نمی دهیم .
در وقت خلقی و پرچمی ، تنها تاجیک ها بودند که تاجیک خود را بی خیال گرفتند و کشتند و سر به نیست کردند . برویید ، بشماریید که چند تا آدم مهم پشتون را ازبین بردند ، اما در مقابل حساب کنید که به چه تعداد تاجیک از هرات گرفته تا بدخشان ، از بلخ گرفته تا پروان ، بهترین هایش ، فهمیده ترین هایش ، دانه دانه ، گلچین شدند و به کشتارگاه ها رهسپار گشتند ؟! تاجیک عزیز ما ، در قدرت ، مست بود ، درک نمی کرد که ریشه های خود را می بُرد . اما پشتونها ، میکوشیدند و نمی گذاشتند که یک تار موی... پشتون شان خیانت شود. ده ها ، صدها و هزار ها نمونه و مثال می توانیم بیاوریم .
در دوران جهاد ، ( به استثنای قهرمان ملی مسعود بزرگ رحمت الله علیه ) اخوانی های عزیز تاجیک ما ، با تحریک گلبدین و آی . اس . آی و چند نفر فاشیست دیگری که در هفت تنظیم و سه تنظیم بودند، هر جا که جوان تاجیک را یافتند، هر جا که دانشمند و اندیشمند و فهمیده و به درد بخور تاجیک را پیدا کردند، چه در جبهات و چه در بیرون از آن ، سر بریدند. اما پشتون ها ، هزاره ها ، اوزبک ها ، حتی .... خود را هم نگهداری کردند و تاکه برای شان امکان داشت از کشته شدن بد ترین آدم های خود نیز جلو گیری کردند . ده ها ، صد ها و هزار ها نمونه و مثالش را می توانیم بیاوریم .
در همین زمان حکومت دست نشانده گان امریکا ، حکومت کرزی و غنی و عبدالله نیز ، قربانی تاجیکان هستند. بزرگان اقوام دیگر ، خوب و بدش ، در فکر این استند که یک خیر شان نه یک خیر شان به قوم شان برسد. در یک مقام که می رسند ، غیر از نفر های قوم خود طرف کس دیگر نگاه نمی کنند ، همه چوکی ها و امکانات را در اختیار افراد قوم خود قرار می دهند . یک نفرش که در یک جای درون شد ، صد نفر دیگر خود را هم کش می کند. اما تاجیک که وزیر شد ، والی شد ، رییس شد، چند نفرک خویش و قوم خود را که جمع کرد ، دیگر همه امور آن محل کار را به دست پشتون و هزاره و غیره و غیره می دهد و هیچ تاجیک را نمی گذارد که به سویش بیاید. یکبار نگاه کنید که قدرتمندان تاجیک ، چه کسانی را در کنار خود گرفته اند ، چه آدمهایی را رشد می دهند ، چه کسانی را سرکوب می کنند و نمی گذارند که رشد کنند؟! در همین زمان هم ، تاجیک است که در خط اول جنگ برای قربانی شدن فرستاده می شود، تاجیک است که از وزارت خانه ها بیرون انداخته می شود ، تاجیک است در همه جا زیر فشار قرار دارد ، تاجیک است که هیچ داد رسی ندارد. تاجیک ، متاسفانه ، در فکر و سودای هرکس که باشد ، در فکر و سودای تاجیک ِ خود نیست و این را برای خود افتخار هم میداند .
شمار چشمگیری از مکتب رفتگان و به پندار خود شان ” روشنفکرانی ” که به قوم تاجیک تعلق تباری دارند، اولین کار شان ، هویت گریزی و قومگریزی است و برای دل خوش ساختن دیگران شادی بازی می کنند و شب و روز میگویند که برای ما قوم و تبار مهم نیست ، ما شکر الحمدالله ” افغان ” هستیم و از طرح مسایل قومی نفرت داریم . همین ها ، افتخار می کنند که همرای شاغلی انورلحق احدی و اسماعیل یون ، یک عکس یادگاری بگیرند و در یک طیاره با کریم خرم و فاروق وردک به دوبی رفتن برای شان سعادت شمرده می شود ، اما با یک شخصیت محترم تاجیک که برای حقوق مردمش دادخواهی میکند ، حاضر نیستند در یک محل ظاهر شوند. از هربدنام و پلید دیگران به بزرگی یاد می نمایند، اما بهترین نام آوران خود را به هزار زشتی و درشتی میکوبند.
خلاصه ، هم کلانکاران و به اصطلاح بزرگان ما ، هم دیگران ما ، نگاه و رویکرد قومی نداریم . این نداشتن رویکرد قومی ، در یک مملکت و جامعه ایکه ذره ذره اش ، مغز مغز استخوانش ، از قوم پرستی و قومگرایی و قومبازی ، پُر میباشد ، بسیار به زیان تاجیک ها تمام شده است . بسیاری از ما تاجیک ها ، هنوز معنی و مفهوم "قوم " را به درستی نمی دانیم ، رفتار های قومی را نیاموخته ایم. گمان می کنیم که این کار و کردار ما ، نشان پیشرفتگی و بسیار متمدن بودن ما است . اما در حقیقت ، در جامعه افغانستان ، به خاطر همین نداشتن رویکرد قومی ، از بسیار چیز های مهم زنده گی پس مانده ایم . سود تمام فعالیت های انسانی ما به دیگران میرسد ، اما زیان های جبران ناپذیر به قوم و مردم خود می رسانیم .
من میگویم که این وضع باید تغییر کند . ما تاجیک ها باید ، رویکرد قومی داشته باشیم و پیش از هرکس دیگر به تاجیک های خود رسیده گی کنیم و پیش از منافع هر کس دیگر ، به منافع تاجیکان خود بیاندیشیم . من به این نگرشی که دارم ، افتخار می کنم . هویت تاجیکی ام ، همه چیزم است . در همین حال ، منافع دیگران را و هویت دیگران را احترام می گنم و هیچ وقتی در پی نابودی و حذف دیگری نمی برایم .
با سپاس
تاجیکم با تاجیکانم زنده ام
درویش دریادلی

>>>   ایستاد عطا تنها صلاحیت تذکره خودرا دارد نه از همه !

>>>   فارسی همراه من حرف سخن گوه تاجکم
من نمیدانم به پختوهای خوشحالخان خوتک

>>>   هویت اقوام را مشت چند از کسانیکه خود را کلان میدهند تعیین کرده نمیتوانند. آنها بدلیل ادعای خدمت رهبر شناخته میشوند در صورتیکه خیانت کنند رویشان سیاه خواهد شد.

>>>   من مطمین هستم که استاد عطامحمد نور والی پر افتخار بلخ هرگز کسی نیست که معامله گر وهویت فروش وعهد شکن باشد ودوستان میتوانند که مصاحبه اقای نور را با ژورنالست جوان که یک مصاحبه همه جانبه وتاریخی را انجام داده ببینند وبشنوند بعدا یقین خواهند کردند که اقای نور مردیست قاطع با عزم ومسمم به گفتار اش بوده واست به فرموده خودش در مصاحبه سریعا گفته که در برابر هرچه گذشت خواهم کرد ولی در مقابل هویت ام تا سر حد مرگ از هویتم که تاریخ من وشخصیت من است قاطعانه ایستادگی و دفاع میکنم وبه هویت سایر اقوام احترام دارم هویت کشی را نمی پذیرم وطرف قبول من نیست .
افراد واشخاصی هستند بنام دشمن در لباس دوست با چنین شایعات ودوروغ پراگنی می خواهند که اقای عطامحمد نور والی بلخ را بزعم خود شان شخصیت کشی کنند ونفرت را علیه ان ایجاد کنند اما غافل اند که نه تنها که این شایعات ودروغ پراگنی های شان به شخصیت این مرد مقاوم مردم دوست ومردم دار لطمه وارد کرده نمیتوانند بل شخصیت وارزش مندی انرا بالا میبرد وبه طرفداران ان افزود میگردد .

>>>   اگر تاجیک نام خود را بگیرد، ماجراجوییست. هزار تا از خود و بیگانه نصیحتگر پیدا می شود که قومگرایی نکنید. توگویی که تنها تاجیک مسلمان است و آیات و احادیث تنها به همین ها آمده است.

>>>   ملتی که ازسربریدن زن وفرزنداش، ازتجاوزدرمقابل دیده گان اش نیاموزد، هیچگاه ازآموزه های هزار وچند صد سال پیش نخواهد آموخت،

>>>   تاجيكان بايد به وحدت بينديشند نه اين كه خود را در محور حوزه هاى كوچك محلى تعريف و زندانى كنند، اين درست هدف اساسى قبيله گرايان حاكم است كه مى كوشند تا تاجيكان را تكه و پارچه كنند و آن ها را دچار پراگندگى سازند. همه بايد به اقتدار فكر كرد نه به پست هاى حكومتى كه جز فرمانبرى چيزى ديگرى حاصل نخواهد داشت .

>>>   نام این کشور باید دوباره تغییر کند و نام ننگین قومی این قوم ....از آن دور شود

>>>   خطاب به آن تاجیک هاییکه هنوز هم گوسفند مانده اند
او گوسفندان آنهاییکه جرات ندارند که از هویت خود دفاع نمایند جرات ندارند که خود شانرا تاجیک بگویند چطور میتوانند از حقوق من و تو دفاع نمایند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

>>>   پرچم ظاهر كه فعلن بر ما تحميل شده است ملى نه كه مربوط به يك قوم است،چون اين پرچم انعكاس دهنده ى هويت و اراده ى تمام اقوام نيست.

>>>   براي تغير، ما بايد رهبران خود فروخته، هويت فروخته، فرهنگ فروخته و دهن جوال گيرخود را تغير دهيم..!من "افغان ملت"و "طالبان "را مقصر نميدانم. مقصر چند دانه کور دل و چوكي طلب را ميپندارم كه در ''قصرسپیدار'' صرفه جويي دارند و دهن جوال را با برادران بزرگ گرفته اند!

>>>   بنیادی ترین مشکل اساسی ما همین که گویم همه افغان یا پشتون همین جعل ونیرنگ است
شما که اوغان اید یا افغان باشید بمانید اما هرگز این حق واجازه ندارید یک پسوند جعل را به دیگران پیوند دهید
شرم وجیا هم خوب چیز است

>>>   شعار اسلامیت، افغانیت و استفاده از سایر کلمات همگانی مانند وحدت ، ملت، ملی، صلح، منافع ملی .... توسط پشتونها فقط و فقط بخاطر منافع قومی و لسانی بوده نه عمل به حقیقت معنای این کلمات ولی افسوس اینجاست که مردم هنوز هم فریب اینگونه کلمات و جلاداهای پرستار نما را می خورند و از حقیقت امر غافل

>>>   كسانى كه خود را اقوام محروم مى نامند يا در مبارزه قاطعيت ندارند يا صداقت ندارند، اگر غير از اين است چرا قاطعانه ندايى خراسان خواهى را سر نمى دهند؟
مگر هدف تان محو تبعيض ، تعصب و تفرقه قومى نيست؟
خراسان كليد حل همه مشكلات است!

>>>   در مسله هویت یک انچ عقب نشینی۵۰۰ سال پشیمانی در پی خواهد داشت

>>>   افغان =اوغان = پشتون
نام اصلی‌ این سرزمین خراسان است، نه‌ اوغانستان...نام جعلی افغانستان یا اوغانستان را انگلیس‌ها جهت پیشبرد اهداف استعماری‌شان در منطقه بر این سرزمین گذاشته اند.
بنا بر این من به عنوان ‌یک تاجیک خراسانی، به هیچ وجه هویت جعلی افغان یا اوغان را نمیپزیرم و شدیداً مخالف درج واژه‌ای افغان در شناسنامه‌ای برقی هستم !!!

>>>   انچه در نظریات دوستان خواندم ومطالب مغرضانه وغرض الود انها را مطالعه کردم دریافتم که اقای شیخ علی مطالب جاندار وواقعیت های تلخ رابیان فرموده بودند ماکه دنبال الفاظ ولفاظی نیستیمنمیخواهیم ارزس های مهم وحیاتی را فدای احساسات نمایم راستش هم این است که همه {شرقی وغربی وکمونیست وتکنوکرات وروس و امریکا و...} در برابر مسلمان جبه گرفته اندامروزه سیل خون مسلمان جاری است وانها مست شراب برما میخندند وما را بجان هم انداخته ومانند شاهان سابق که انسانها را در میدان باشمیر به جنگ می انداختند وخود خوشگذرانی وتفریح مینمودند عین همان صحنه های وحشت وبربریت را تکرار مینمایند به نظر انها اگر داعس میمیرد ویا طالب ویا عراقی وسوری ویمنی و.... همه یک حکم را دارد بلاخره از نفوسر اسلام ومسلمان کاسیته میشود این نه بان معنی است که من گروه های بی تجربه وکم فکر وافراطی را تائید میکنم افسوسم باین است که چرا ما راضی شده ایم که باین گروه ها مارا متشکل نموده اند اما امید ما به وعده ای خداوندی است که میفرماید{ انا نحن نزلنا الذکر وانا له لحافظون}
نیم جان از نیم روز

>>>   دوستان نظرات کوتاه وبشكل اختصاربنویسیدتاخوانده شود

>>>   اگر در تذکره های الکترونیکی واژه افغان را مینویسند صرف برای کسانی که افغان و پشتون تبارهستند بنویسند و قومیت
تاجک را تاجک و همچنان قومیت های دیگر را نیز بنویسند و گول دزدان اوغان را نخورند ..مانند دزدان عرب که تمدن
آریایی را تمدن اسلامی می نامند و اگر از پشتون تبار ها مانند احدی ,کرزی ,فاروق وردک غنی و غیره از واژه آریایی خوش شان نمی آید .بروند به پاکستان و خوش خدمتی کنند .که کرده و میکنند ..
جمشید .ا.

>>>   جناب نویسنده! نوشته شما خود یک عمل ...است. من نمیدانهم که شما با واژه و تاریخچه فاشیزم آشنا هستید یا خیر؟ نشر همچو مضامین قوم ستیز فاصله دور شده بین افغانها را هنوز هم دورتر میسازد. امید وارم که جناب استاد عطا به توصیه های مغرض شما گوش ننهد. من از خداوند به افراد مثل شما طالب هدایت میباشم. قوم پرستان پشتون، تاجک، هزاره و ... باید بدانند که ملت دیګر فریب شان را نخواهد خورد!
ا عرض احترام
حسیب از آلمان

>>>   آقای استاد عطا خجالت نمیکشی؟ ؟توب اونوان یک رهبر بزرگ افغانستان چطور ب خودت اجازه میدی ک از آدم کوشا حمایت کنی تو ولایت فاریاب ولسوالی پشتونکوت منطقه سرحوض بنام های غلام قادر رحمانی و غلام محمد رحمانی هستن در 30 سال گذشته فقط مردم را کشتن دز دیدن تجاوز ب هزاران ناموس مردم کردند فقط الان جیبی خودشان را پر کردند شما چطور ب خودت اجازه میدی ک از اینا حمایت کنی و ب اونا سلاح بدی؟؟ بخدا مردم از اینا روز و روز گار ندارن صدها افراد مسلح دارن با رنجرهای دولتی و تانک های دولتی هر روز ب روز از مردم بیچاره جریمه میگیرن مردم را میکشن لت کوب میکنند بخدا حتی بی ناموس مردم هم تجاوز میکنند با طالبان هم همکاری میکنند سلاح های ک از دولت میگیرن بیشترشو ب طالبان میدن بقیشم بر سر مردم بیچاره استفاده میکنند اصلا با طالبان در گیر نمیشن چون همکارن فقط شبا با راکت خونه های مردم را میزنن ک بترسن ما همه احالی اون محل ها فرار کردیم به ايران استاد عطا چرا از همچین آدما حمايت میکنه؟ ؟پسر غلام قادر ظاهر رحمانی تازه تو ايران مطلع شدیم ک رئیس شورای ولایتی فاریاب شده آخه چرا؟؟باید همچین ادمای تو دولت باید همچین پست مهمی داشته باشه ما امید وار بودیم با شنیدن این همه جنایت دولت امروز یا فردا یک کاری میکنه ولی بر عکس او نهارا ب قدرت میرسونه و پستای مهمی بهشون میدهد تو فيس بوک دیدیم اوستاد عطا با ظاهر رحمانی دیدار گفتی گو میکنه...

>>>   پرسش اینجاست که از زمان افغانستان شدن و افغان بودن، تاحال برادران افغان (پشتونهای کوه سلیمانی) چه سودی برده و چه افتخاری آفریده اند ؛
بجز وطنفروشی، جاسوسی، چاپلوسی، دروغ، خیانت، جنایت، وحشت، انتحار، انفجار، قتل، تقلب، درنتیجه ننگینترین و شرمگین ترین کشور مولد مواد مخدر و مردم گدا و محتاج را به جهان عرضه کردن دستاورد دیگری نبوده و نیست ؟

>>>   نام کشوری بنام افغانستان 120 سال تاریخ دارد. قبل از او همه میدانیم خراسان بود یعنی تاریخ شروع کلمه بنام افغان و هویتی بنام افغان 175 ساله است. اما هویت تاجک بودن من بیشتر از 5000 سال تاریخ دارد، به اثناد و ثبوت این یعنی من از قبل هویتی بنام تاجک بودن را با خودم دارم، پس ضرورت به یک هویت جدید بنام افغانیت ندارم. زمانی تاجیکستان مربوط خراسان بود و پایتخت خراسان هم بلخ باستان بود اما، بعد از معامله عبدالرحمن خاک فروش خراسان پارچه پارچه شد. و تاجیکستان ازبکستان و ترکمنستان الی مشهد ایران از خاک ما جدا شد، برادران تاجیک، اوزبيك و ترکمن ما آنطرف سرحد ماندند، و از ما جدا شدند .
من افغان نیستم
تعریف افغان در خارج از کشور انتحار،انفجار، انتحار، انفجار، چور ، چپاول، تحاوز، بیناموسی،غلامی،بیفرهنگی، بیتمدني، عقب ماندگي، بیسوادي، جهالت، و ده ها پستی هاي ديگر و ديگر... است.
بروید اگر مرد استید در خارج کشور خود را افغان بگوئید!؟! بعد خواهید دانست که چقدر یک کلمه ( زشت ) است

>>>   من تاجیکم از سلاله ال سامانم نه افغانم که داغانم نه از تبار زاغانم .من از تبار سپید پوشانم چرا اسرار داری ؟ چرا تهمت ناحق بمن گفتار داری . بیا دمی تامل کن من هم ترا دوست دارم برابر مثل برادر اما نه افغانم ، نه افغانم ، مکش ازین بیشتر داد و فغانم .

>>>   به نظر من اگر كسي از هـويت خود دفاع كرده نتواند وازان مهـافضد نكند گويا از مادر خود ونسل ونصب خود نگهـداري نكردست ودر ضمن تمامن سخنان داكتر صاحب عزيز. بجا وشخصاً از. ان دفا ميكنم

>>>   این جهادیون درهرموضوعی معامله می کنند چنانچه درطول تاریخ ثابت شده است .اما اقای هارون زاده باید بداند که ما افغان هستم وافغانستان خانه مشترک همه افغانهاست .
تازنده یک افغان است
زنده باد افغانستان است
رستم زال

>>>   آقای ع !
بشما باید گفت « مرغ کم .... کم!»

>>>   هارون امیرزاده انگریز!
اگر دلک تنگت مثل موش بکفد باز هم در تذکره نوشته میشود: افغان. حال فهمیدی

>>>   سلام عزیزان فکر میکنم اکثر اشتراک کننده گان جوانان است . و سلام جداگانه خدمت هارون لندنی: آقای هارون امیرزاده خودت یک زندگی نسبتاً آرامی داری بگذار ذهن جوانان کشور را مغشوش نساز جوانان افغانستان به هزاران درد مبتلا است کوچکترین ضربه بزرگترین فاجعه را بار میاورد .شما استاد عطا را سردار خراسان میگوید آما بیا از نزدیک بیبن .من هم یک جوان همین سرزمین هستم تا حد امکان جستجو کردم تا رهبران اقوام را بشناسم تا آنجایکه نتیجه گرفتم رهبر هر قوم از قوم خود سوی استفاده نموده .رهبران پشتون پشتونهارا در تاریکی حفظ کرده رهبران تاجک تاجکان را هزاره ،اربک هم بدین منوال قوم خویش را غافل گیر نموده تا خودشان ثروتمند شود ،خدمتگار داشته باشد .وقتی یک جوان پشتون را میبینم که با پا های ترکیده و چهره خاک آلود روی سرک برف پاک وصافی موتر میفروشد بدان که ناشی از ظلم آن پشتونی است که 50 محافظ دارد ،وقتی جوان تاجک را میبینم روی سرک لباس لیلامی میفروشد و جوان هزاره همچنان جوالی است و بارگیر تریلرهار بر دوش حمل میکند و دیگر اقوام همچنان این رهبران همه اغفال گر است بدانید یک سوال کدام یکی از رهبران اقوام ثروتمند بدنیا آمده و یا از پدر میراث زیادی به ارث برده ؟اگر چنین نبوده پس رهبر نی بلکه چپاولگر بوده و بس

>>>   هارون امیرزاده افسوس به حال شما و امثال هم
احمد فرخاری
تالقان

>>>   هارون جان و رهبران و باداران داخلی و خارجی و سایر همفکران شان از چند دههء قبل به اینسو ، نقشهء تجزیهء افغانستان را طراحی کرده اند و همواره در پی تحقق این هدف شوم خود هستند و از هر فرصتی برای رسیدن به این نیت شوم خود ، سوء استفاده میکنند. اینبار، ذکر کلمهء افغان در شناسنامه اتباع افغانستان را برای ایجاد تفرقه ، مناسب یافته اند و به آن دامن میزنند. کسانی که در اینجا داد از تقدس هویتی میزنند و خود را خراسانی و تاجیک و غیره مینامند ، عده یی از آنها حتی بلد نیستند واژه های زبان مادری خود را با املای درست بنویسند ! اگر میگویید نه، لطفا" تمام این نوشته ها را یک بار دیگر از نظر بگذرانید، آنگاه حرفم را تاءیید خواهید کرد.
فکر میکنم جدال بر سر کلمات و اسامی اقوام، گره گشای مشکل امروز کشور خسته از جنگ ما نیست!
همدیگر پذیری را باید تمرین کرد. اگر احیانا" توزیع تذکره ها با ذکر همین واژهء افغان ، آغاز شود همین آتش افروزان و تفرقه افگنانی که در اینجا سنگ تاجیک بودن را به سینه میزنند در زمره کسانی خواهند بود که قبل از دیگران فورم تذکرهء تابعیت خود را خانه پری خواهند کرد !

>>>   آقایان که به افکار قومپرستی چسپیده اند, به نظر بنده بیمار اند. هیچ قوم از.قوم دیګر تفوق ندارد مګر بر تقوی و صداقت و ایمانداری.
تاریخچه پنجهزار ساله هيچ درد ما را دوا نمبکند. اګر میخواهید که به تاجک و پشتون و هزاره و ازبک خدمت کرده باشید, پس بیایید که بساط جنګ و ویرانی را جمع نموده وشکم ګرسنګان خود را سیر نماییم.
حسیب از آلمان

>>>   لطفا پشتون های افغانیت دوست بجای تاجیک و هزاره و بنام (من یک تاجیک هستم و افغانیت هویت من است ) نظر نگزارند این فریب و مکر دیگر قدیمی شده است هرکس خودش را بهتر میشناسد نام افغانستان نامی جدید است که از سوی انکلیس بالای این سرزمین خراسان گزاشته شد و مردمان آن فرهنک بومی خراسان را داشتند و هنوز هم دارند اما یک عده حاکمان پشتون هر چند هم تلاش کردند هویت مردمان فارسی زبان را نابود کرده و افغانیت سازی کنند از جمله جعل تاریخ افغانیت و فارسی ستیزی و حمله به آثار باستانی باز هم نمیتوانند روح و روان ملت تاجیک و هزاره را فریب دهند پشتون هر نامی خواسته همچو افغان برخود بگزارد تاجیک خود تاجیک است با عنعنات و فرهنک و تمدن بزرگ خود و همچنان هزاره تاریخ درخشان دارد صدها دانشمند و شاعر و ادیب از این خراسان به تاریخ جاودان شدند و هیچ کدام افغان نبودند بلکه همه متعلق به تمدن بزرگ خراسان بودند و همه در آثار و اشعار خودشان آشکار است از جمله فرخی سیستانی یا ابوشکور بلخی رودکی ابوریحان بیرونی فارابی و خیام و عطار و سنایی غزنوی و فردوسی
اصلا نام افغان بین بسیاری از خود پشتون ها هم مقبولیت ندارد پس چگونه ممکن است اجبارا آن را بر اقوام غیر اوغان تحمیل کرد؟

>>>   آقایان که به افکار قومپرستی چسپیده اند, به نظر بنده بیمار اند. هیچ قوم از.قوم دیګر تفوق ندارد مګر بر تقوی و صداقت و ایمانداری.
تاریخچه پنجهزار ساله هيچ درد ما را دوا نمبکند. اګر میخواهید که به تاجک و پشتون و هزاره و ازبک خدمت کرده باشید, پس بیایید که بساط جنګ و ویرانی را جمع نموده وشکم ګرسنګان خود را سیر نماییم.
حسیب از آلمان

>>>   عجب مردمی هستیم >>>>
عطا استاد چه بکدام دپلوم ازکجا ؟؟؟؟
عطا ازصنف نهم برامد وازناچاری ومجبوری معلم صنوف پایان چندی طور اجیر بود به حزب جمعیت شامل شد وبرعلیه دوستم جنگید وسبب قتل بسیاری از بیگناهان شد عطا ازخود باندهای ادم کش وقطاع طریق دارد
یک وزیر زن میخواست تعمیری را اعمار نماید درمزار عطابرایش گفت تعمیر سرک عمومیرا مسدودمیکند باید نشود زمانیکه درتعمیر شریک شد نه سرک عمومی بود ونه هیچ دوساعت عطا هرگز بالای کرس ولایت
ننشسته است درغم حسابشخصی خود درداخل وخارج کشوربوده است
شیر دل مامورسابقه دار مزار

>>>   هارون خان امیر زاده خودت فعلا نه تاجیک استی نه افغان بلکه یک انگلیس استی و در خونت فقط احساس نفاق و بی اتفاقی رشد کرده چون در سرزمین زنده گی میکنی که همه اش آب و هوای همان دشمنی است که سه بار شکست خورده و در ذهنش هرگز تباهی افغانها بدور نیست اگر بسیار خود را قهرمان میدانی لطف نموده پاسپورت خارجی خود را ساقط بساز و تشریف فرما شو در کشورت باز هر چه میخواهی بجاست ور نه وقتی تو بخاطر آرامش روحی خود حتی پاسپورت انگلیسی ات را از دست نمیدهی

>>>   اقای امیر زاده
۱- اولن شما منحیث یک عضو اسبق ح.د.خ.ا. نباید انسان را بخاطر قوم و تبارش بلکه بخاطر انسانیت و کردارش به بشریت احترام بگذارید و سردار خود بپذیرید. افسوس که به جنگسالاران و دلالان دین و وطن دل می بندید وان هم صرف بخاطر اینکه تاجک است.
من با هرنوع فاشیزم و برتری یک قوم برقوم دیگر مخالفم ولی راه حل ان افتیدن در دامن دلالان دین و وطن از هر قوم قبیله یی باشد نیست.
۲- صادقانه بگویید شما تابعیت انگلیسی دارید یا خیر؟ اگر دارید در پاسپورت تان نوشته شده ملیت انگلیس و محل تولد یکی از شهر های افغانستان(احتمالن کابل). لطفن از منجلاب قومی براید و یک جا با دیگران علیه بیداد و ستم همه ستمگران مبارزه، اگر این ستمگر و دزد ملی از هر قوم باشد.
ویس از المان

>>>   به نویسنده ع شما کی که تذکره بګرید ویانګرید. این بهتر است کسی که کلمه افغان را قبول ندارد تذکره نګیرد. و شاید مملکت های خودشان برایش تذکره بدهند و از افغانیت خلاص خواهد شدند.

>>>   عطا چورهیچ وقت چور را از دست نمیدهد عطا چور در غم چور خود است نه در غم کلمه افغان. چور عطا ګل چورکن چور

>>>   مه به حيث يك تاجك ميخواهم كه هويت خراسانى. خويش را حفظ كنم نه هويت جعلى و تحميلى اوغان ، اصلاً اسم اوغان يا اوغانستان را كه ميشنوم و گوش ميسپارم خنده ام ميگيرد ؛ اسم از اين مسخره و خنده اور تر جايى سراغ داريد ؟! اوغانستان يعنى سرزمين آه و فغان و ناله و بدبختى ، اوغانستان نامى جعلى است ، من بدخشانم ، من هراتم ، من پنجشيرم ، من تهران و فارياب و هراتم ، من تاجكم .
با تشكر از كاركنان افغان پيپر ، ان شاء الله كه گپ هاى مخالف و موافيق را نشر دهند .

>>>   جناب نویسنده متن فکر میکنم جوابت را از نوشته های برادران محترم مان که مر بوط به هر ملت ساکن وطن عزیز ما افغانستان هستند دریافت نوده باشید به فکر این شعار انگلیس که تفر قه بی انداز حکو مت کن نباشید
نظری کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است