کچالو باعث احتمال دیابت بارداری در زنان
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۲    ۱۳۹۴/۱۰/۲۴ کد خبر: 110065 منبع: پرینت

طبق یک مطالعه جدید، زنانی که قبل از بارداری کچالو زیاد مصرف می کنند بیشتر در معرض ابتلا به دیابت دوران بارداری قرار دارند.

محققان در مطالعه اخیر خود دریافتند ریسک ابتلا به دیابت بارداری در زنانی که قبل از بارداری به طور منظم بین ۲ تا ۴ بار کچالو در هفته مصرف می کنند، تا ۷۲ درصد افزایش می یابد. همچنین به گفته این محققان، مصرف ۵بار یا بیشتر ریسک این احتمال را تا ۵۰ درصد افزایش می دهد.

دکتر کولین ژانگ، سرپرست تیم تحقیق از موسسه ملی سلامت کودک آمریکا، در این باره می گوید: «هر چقدر زنان بیشترکچالو مصرف کنند، ریسک آنها در ابتلا به دیابت بیشتر خواهد بود. با وجودیکه کچالو از گروه سبزیجات است، اما همه سبزیجات سالم نیستند.»

البته توجه به این نکته مهم است که این مطالعه فقط ارتباط بین مصرف کچالو و خطر ابتلا به دیابت دوران بارداری را نشان داده است.

کچالو، بعد از برنج و گندم، پرمصرف ترین محصول خوراکی مصرفی در دنیا محسوب می شود. سیب زمینی غنی از ویتامین C، پتاسیم و فیبر است. اما متاسفانه حاوی مقادیر بالای کربوهیدرات هم هست که به آسانی تجزیه شده و به داخل جریان خود جذب می شود.

به گفته کارشناسان تغذیه هاروارد، خوردن یک عدد کچالو موجب می شود که سطح قند خون به سرعت بالا رود که معادل مصرف یک قوطی کولا است.

به گفته ژانگ، افزایش سطح قند خون موجب افزایش مقاومت انسولین شده که در بروز دیابت نوع۲ نقش دارد.

کد (22)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   همه اش پروپاگند قصاب ها است.
گوشت قیمت است. مردم توان خرید آن را ندارند. بناً آوازه می اندازند که مردم گوشت بخرند.
کچالو نشایسته دارد. گندم و جونیز نشایسته دارد.آیا آدم هایی که از فقر مکمل سال نان گندم میخورند ویا اسپ ها و خر هایی که مکمل سال جو میخورند، همه شان به مرض شکر مبتلا هستند؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است