چراغ ظلم ظالم تا دم محشر نمی‌سوزد
متأسفانه اين مسير وحشيانهٔ سر بريدن و اعدام كردن انسانها به دلايل سياسی و قومی و مذهبی هر روز در برخی كشورهای اسلامی به بهانه‌های انجام دادن فرمان و فريضه الهی و احكام شرعی نهادينه‌ تر می‌شود 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۲    ۱۳۹۴/۱۰/۱۴ کد خبر: 109374 منبع: پرینت

چراغ ظلم ظالم تا دم محشر نمی‌سوزد
اگر سوزد، شبی سوزد، شب دیگر نمی‌سوزد
شمشير زنگ زدهٔ عرب جاهليت بار ديگر از نيام به در آمد و اعلان شد كه «شيخ نمرالنمر» روحانی منتقد از معترضين سياست های قبيله‌ای پادشاهی سعودی بنا به فيصلهٔ محكمهٔ آن كشور همراه با چهل و شش نفر ديگر گردن زده شد.

هر چند ارتكاب اين جنايت تنها ويژهٔ آن رژيم كهنه و فرسوده به تنهايی نيست، همهٔ نظام های تك محور و انحصار گرا و خانوادگی و مبتنی بر بافتهایی تبارگرا و مستبدين سياسی و مذهبی و قومی در كشورهای اغلباً اسلامی چنين جناياتی را از نياكان خويش در طول زمان به ارث برده اند.

از نخستين لحظهٔ سر بريدن امام حسين(ع)، معترض سیاست های يزيد در كربلا تا كنون؛ شمشير دو دم آن جبهه در جولان است.
وچه بسا آنهایی كه خود دارندهٔ آن شمشير می‌باشند و رجال بی‌شماری را هر روز در زندانها و ميدان ها سر مي زنند، و مخالفان سياسي خويش را تحمل نمي كنند و زبان شان را قطع مي كنند، رژيم سفاك و جنايتكار سعودی را محكوم می‌كنند و نيز آنهایی كه سازمان های خونريز داعش، طالب، بوكو حرام وجبهة النصره و... را طراحی نموده اند، شريكان خونخوار خويش را همچنان ملامت می‌كنند.

متأسفانه اين مسير وحشيانهٔ سر بريدن و اعدام كردن انسانها به دلايل سياسی و قومی و مذهبی هر روز در برخی كشورهای اسلامی به بهانه‌های انجام دادن فرمان و فريضه الهی و احكام شرعی نهادينه‌ تر می‌شود.

هرچند در نخستين نگاه؛ چنين وانمود می‌شود كه فرمان خداوند برای به اصطلاح خلفای الهی و نيز زعمای ظالم اين‌ است تا مخالفان آنها بايد با چنين مجازات هایی از حيات و زندگی خود محو شوند.
اما كشتار و اعدام رجال سياسی و معترضان و نافرمانان استبداد و تحجرات مذهبی، كه نه سلاحي بر دوش داشتند و نه هم شمشيری در بغل، فقط به استناد اين كه آنها زبانی در دهن دارند و افكاری در مغز و روشهای كهنه و فرسودهٔ را نقد كرده و خواهان تحول و تغیير نظامهای استبدادی تنگ نظرانه مذهبی و فقهی می‌باشند؛ بايد سربريده شوند در حاليكه كه انها ديگر هيچ ادعای در سر ندارند و اين همان ديدگاه الهی است كه انسانها را دعوت به نقد و جدال به گفتگوی احسن می‌كند و قرآن كتاب الهی در اين زمينه می فرمايد: (و بشرعبادی الذين يستمعون القول فيتبعون احسنه)؛ سران ظالم بايد سخن نيكو را از هر كس شنيده و آنها را به گوش جان بسپارند.

خداوند (ج) می فرمايد: (ادع الی سبيل ربك بالحكمة والموعظة الحسنة و جادلهم باالتی هی احسن)؛ راه خداوند دارای حكمت و موعظهٔ نيكو هست و انسانهای نيكو، آن را می‌پذیرند و ازميان نقد و گفتگوها به بهترين روشهای سازندگی دست می‌یابند.

اينها سنت های جاويدان الهی است كه زعمای كشورهای اسلامی با نادانی و وابستگی خويش به صهيونيزم و جهل مذهبی خود، آنها را به جهان غرب سپرده‌اند و خود با تمسك با جهل مذهبی و اعتقادی و قومی و زبانی و استبداد سياسی، هر روز انسانهای بی‌شمار آزادهٔ را كه فقط با زبان خويش اقدام به نافرمانی استبداد می‌كنند ترور و زندان كرده و گردن می زنند.

هم اكنون ده ها وصدها هزار انسان معترض ونافرمان به روش هاي غلط حكومتي و تعصبات مذهبي و قومي و زباني و نژادي دولت ها و حكومت هاي مدعي اسلام در زندان ها پوسيده و يا گردن زده و مجازات مي شوند در حاليكه در كشور هايی كه انها دولت هاي شان را كافر و مرتد وحهنمي مي دانند هيچ كسي به جرم اعتراض و نافرماني سياسي و اختلافات مذهبي و رنگ و نژاد محاكمه نمي شود و حتي جنايت كاران و متعصبان مذهبي ساكن كشورهاي اسلامي دركشورهاي غربي به ارامش و اسايش به سرمي برند.

مصباح هراتی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آنهایکه سرهای مردم را میبرند ودرمقابل عالمان ورهروان اصیل راه اسلام قراردارندهمه وهمه ازیاران وهمبستگان یزیدوآب یزیدهستند.
ع


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است