دشمن افغانستان را بشناسید!
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۷    ۱۳۹۴/۱۰/۱۴ کد خبر: 109366 منبع: پرینت

سرزمین افغانستان سال ها است که در آتش جنگ می سوزد. سال های متمادی را پر از خاطرات جنگ، وحشت، انفجار و انتحار را به پایان رسانده و سال جدید را با تکتیک های جدید انفجار و انتحار آغاز می نمایم با وجود فرصت های سالیان قبل و فعلا هیج استفاده نکریم تا در برابر آفت ها محیط را در کنترل خود رقم بزنیم اما بدبختانه خطرات که ما را تهدید می کند تا هنوز شناسائی نکریم خاک ما به میدان رقابت های سیاسی دنیا مبدل گردیده خاک مابه پولیگون نظامی شرق و غرب تبدل شده شرقی ها برآمدن غربی ها داخل شدن غربی ها میرون تحفه های چون داعش، القاعده و ده ها گروه تروریستی را به ما عطا کردن.

آنچه را که ذهنم اشاره می کند دشمن اساسی ما جهالت و نادانی ما افغانستانی ها است پدران و مادران مان باید قبول کند که چنین اشتباهی را مرتکب شده است کودکان افغانستان از تربیت خانوادگی محروم بوده، از تعلیم و تربیت محروم بوده از طرف حکومت توجه عادلانه صورت نگرفته است. قرار تبلیغات رسانه ها درین چند سال بودجه معارف در جیب های شخصی ریخته شده. بالاخره زمینه را مساعد میکند تا کشورهای ابر قدرت دنیا بخاطر بدست آوردن اهداف خویش این موقعیت جغرافیای را انتخاب کند میدانند که مردم افغانستان هنوز به بلوغ فکری نرسیده می توانند هرنوع استفاده کنند ورنه از ریختن خون ما لذت نخواهد برد بلکه بخاطر اهداف اقتصادی، قدرت طلبی میان آمریکا و روسیه قربانی هستیم.
1- جوانان ما از علم و دانش بازمانده از زیر بیناهای اقتصادی استفاده نشده پس بهترین گزینه برای اکمال تروریستان انتخاب گردید.
2- انفجار، نا امنی، انتحار ذهن مردم را مغشوش می سازد تا زمینه کشت مواد مخدر فراهم شود که به نقل از یک پژوهشگر امریکایی سالانه عواید مواد مخدر افغانستان هشتاد میلیارد دالر میشود بهترین منبع اکمال تروریستان است.

از همه هموطنانم می خواهم تا در قسمت تربیت اطفال شان بی توجهی نکند و همچنان از دولت امیدار هستم تا در مورد تعلیم و تربیت نو نهالان وطن انکشاف متوازن معارف در دورترین نقطه افغانستان توجه جدی نمایند تا باشد نسل آینده افغانستان به آرمش زندگی نمایند.

فروتن


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   واقعاجهل بزرگترین دشمن مااست.
حال که انسانهای زیادی به این معنی درک کرده ولی علم ازکجاوبکدام قیمت ؟
مکتب فاسد, موسسات خصوصی فریبگر خودمردم ناتوان ازتربیه وتعلیم سالم پس دست مارابه پشت بستند.
تصادفابعضی معلمان قدیمی قدرت تدریس داردامافقط یک مضمون کاش درهمه بخش همچوافرادوجودداشته باشدنان دهان خودرانصف میکردیم. کشورهاییکه درفکرعقب زدن مردم ماست متوجه شوندکه دراطراف مردم نان خوردن نداردچه رسدکه طالب شانرانان وخرچ عسکرشان ومامورشانرامالیات دهد پس بااین کارشان تمام مصارف رابجای مردم ازجیب خودپرداخت کنند غیرازآن طرفدارانشان هم میدان رارهاخواهدکرد.
وطندار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است