رییس جمهور: قانون اساسی یک وثیقه ملی است
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۷    ۱۳۹۴/۱۰/۱۴ کد خبر: 109360 منبع: پرینت

اعضای جدید کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی با رییس جمهور غنی دیدار کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد و در آن محمد سرور دانش معاون دوم رییس جمهور نیز حضور داشت، رییس جمهور ضمن تبریکی به اعضای جدید کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی گفت که از شما تشکر که این وظیفه مهم را قبول کردید. من باور دارم که از برکت تلاش های شما باور مردم به قانون اساسی بیشتر و تمام امور در روشنایی قانون اساسی انجام خواهد گرفت.

رییس جمهور غنی گفت: شما مستقل هستید و متیقن هستم که با امانت داری کامل این وظیفه مهم را انجام می دهید. وی افزود: دوشنبه یازدهمین سالگرد قانون اساسی است و شما در یک زمان مناسب منحیث اعضای جدید کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی وظایف تان را آغاز می کنید. رییس جمهور افزود: برای درک قانون اساسی برنامه های همه جانبه سرتاسری ترتیب گردد تا تمام مردم از حقوق و مسوولیت های شان، وجایب ملی ما و احکام و ارزش های قانون اساسی آگاهی حاصل نمایند.

محمد اشرف غنی، قانون اساسی را یک وثیقه ملی دانست که به سطح ملی وجایب دولت و مکانیزم عملی کردن آن را مشخص کرده است.

رییس جمهور خاطر نشان کرد، با وجود اینکه احکام اساسی در قانون اساسی آمده است اما قوانین فرعی به تقنین و در بعضی موارد به تفسیر نیاز دارد. رییس جمهور غنی خطاب به اعضای کمیسیون نظارت بر تطبیق قانون اساسی گفت: تفسیر قانون اساسی وظیفه مشترک شما و دادگاه عالی می باشد.

محمد اشرف غنی در اخیر این دیدار از تلاش های معاون دوم رییس جمهور در امور عدلی و قضایی ستایش کرد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است