پیام رییس جمهور به مناسبت نایب قهرمانی فوتبال
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۰    ۱۳۹۴/۱۰/۱۴ کد خبر: 109359 منبع: پرینت

بسم الله الرحمن الرحیم

ملی پوشان قهرمان ما در میدان سبز ورزش با همدلی، کوشش، عزم راسخ، و دنبال کردن یک هدف واحد افتخار آفریدند و تلاش کردند از لقب قهرمانی خود جانانه دفاع نمایند.

نایب قهرمانی تان مبارک!

رسیدن تیم ملی فوتبال افغانستان در مرحله نهایی و کسب مقام دوم نیز قابل تجلیل می باشد، جوانان ما تا پایان مسابقات با مهارت و متانت بازی نمودند و مستلزم تشویق مردم ما اند. می خواهم از این فرصت استفاده کرده برای جوانان تیم کشور دوست هند نیز تبریکی بگویم.

جوانان قهرمان ورزشکار ما!
ملت مان همانگونه که مدیون جوانان قهرمان ما در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی کشور اند که از خاک و جان مردم ما دفاع می کنند، به هما اندازه به رشادت و افتخار آفرینی های شما قهرمانان در تیم های ملی ما می بالند.

پوهېږم چې ستاسو هڅه یوازې د سیالۍ د ګټلو لپاره نه وه، بلکې ستاسو کوښښ دا وو، چې نړۍ ته د افغانانو عزم، اراده او توانمندي ثابته کړئ او ښه مو ثابته هم کړه.

هموطنان عزیز!

این جوانان ما ثابت کردند که با قلب پر از محبت به وطن و مردم،‌ و با تعهد نسبت به اینکه برای افتخار آفریدن در میدان های ورزش از هیج تلاش دریغ نخواهند کرد، ما می توانیم از سخت ترین آزمون ها سرخ رو بدر آیم. آنها ثابت کردند که سمبولی از یک افغانستان نوین اند. نشان از همدلی، کار و هدف مشترک.

دا سمه ده، چې موږ د نورو هېوادونو په څېر د ورزشکارو ځوانانو لپاره د روزنې او تمرین مرکزونه او مناسب خوراکي توکي نه لرو، خو دې ځوانانو د اثابته کړه، چې په قوي عزم او اراده کولی شي حماسه جوره کړي، هغوی دا اصل په واقعیت بدل کړ، چې د ملتونو بریالیتوب په نفاق او خودمحورۍ نه، بلکې په یووالي او همدلۍ کې دی.

هموطنان عزیز!

می دانید که این جوانان ورزشکار ما در میدان های ورزشی فوتبال و یا کرکت که امروز به خاطر موفقیت های استثنایی شان دیگران به تعجب آمده اند، از زیر آوار خرابه های شهرها و قریه های جنگ زدهء مان و یا از زیر آفتاب سوزان میادین خشک کمپ های مهاجرت، سر بر آورده اند. آنها الگو و الهام بخش اتحاد، همدلی، تعهد و اعتماد به نفس ملت ما برای نسل های امروز و آینده اند. آنان نوید آوران آینده اند که دیگر طفل و جوان ما در غربت، با حرمان و حسرت به شادی دیگران از موفقیت شان نا امیدانه ننگرند زیرا خود نیز قهرمانان و موفقیت های کشور خود را فعلا دارند که از آنها تجلیل کنند و به جاده و شهرها به تجلیل موفقیت شان تجمع کنند و شادمان باشند.

مردم عزیز افغانستان!
زه نن شپه د دې ګران هېواد د یو وګړي او جمهور رئیس په توګه د ویاړ او سرلوړۍ احساس کوم او ستاسو تر څنګ په دې ژمنۍ شپه کې د داستانونو او شاهنامې د اتلانو نه، بلکې د خیبر امان او شهرزاد د اتلولیو یادونه کوم.

زنده باد افغانستان
تل دوی افغانستان


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جناب رئیس جمهور بنده بعد از آن از آن که از بعضی از رسانه‌ها مزدور و اشخاصی متعصب و بی منطق و کور دل که بناحق خطاب کردن تیم ملی فوتبال افغانستان را به شیرانی خراسان

>>>   فدای سرت. بیگانه هر چی می گوید بگویند. ما افغانستان هستیم.
از دره صوف


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است