حکومت ما چه کند؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۷    ۱۳۹۴/۹/۲۶ کد خبر: 108229 منبع: پرینت

یک بحث داشتیم موضوع هم این بود که همی حکومت ما چه کند؟

یعنی اینکه در باره ایتلاف محمدبن سلمان علیه تروریزم چه رقم اتخاذ موضع داشته باشد. وزیر دفاع عربستان دیروز اعلام داشت که یک ایتلاف اسلامی علیه تروریستها ایجاد کرده و ۳۴ کشور مسلمان را گفت که عضو این ایتلاف شده تا جنگ اسلامی علیه تروریست ها را راه اندازی نمایند.

از افغانستان نیز دعوت شده که شامل شود پرسش مجری آریانا ای رقم بود که افغانستان چه رقم شامل شود در حالی که تعداد از همی کشورها حامی تروریست هستند. افغانستان قربانی تروریست های است که ازسوی آنها حمایت می شوند مثلا پاکستان حامی تروریست های افغانستان شناخته شده. مشکل دیگه هم این است که اعضای همین ایتلاف تروریستهارا تقسیم به خوب و بد کرده اند. همان تروریست های خوب شان در افغانستان بد می کنند و مردم ما را می کشند.

تحلیلگران میز تقریبا ای رقم جمع بندی داشتند که در اینگونه پیمانها و معاهدات افغانستان همان سیاست سنتی و تاریخی و خردمندانه بی طرفی اش را داشته باشد. افغانستان گفته است که موضوع را بررسی و تحت مطالعه دارد. مجری همین پرسش را داشت که افغانستان چه کند؟

ناطقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هر کس که فکر کند که این اعتلاف به نفع افغانستان است باید به عقل خود شک کند, چون که؛اولا همان گونه که اکثر تحلیلگران میگویند ستون این اعتلاف را حامیان تروریسم تشکیل میدهند و به قول ان مثال معروف چاقو هرگز دسته خود را نخواهد برید,و بعد از ان جز کشورهای مهمی که در اعتلاف حضور دارد کشور ترکیه است که الان نه در سوریه جای دارد نه عراق و این اعتلاف بهترین راه برای حضور قانونی این کشوربرای حفظ امنیت راه های قاچاق نفت و سلاح در این کشورهاست,و از طرف دیگر در بیانیه ابتدایی گفته شده که اعتلاف برای هر کشور مسلمان عضو وارد عمل میشود اما بعضی چیزها گفتنی نیست و خود انسان باید بفهمد ایا به نظر شما این اعتلاف برای نجات ملت مظلوم ما وارد عمل میشوند!شاید یگ هفته دو هفته یا کمتر و بیشتر بیایند اما مطمعن باشید که هیچ تغیر مثبتی ایجاد نمیشود چون هدف انها نه نابودی طالب و داعش بلکه حفظ منافع خود در دیگر کشورهاست ,پس عزیزان مطمعن باشید در این اعتلاف بر روی کشوری مانند ما فقط بر روی نیروی نظامیمان سرمایه گذاری شده نه اینکه پس از اعتلاف امنیت کشور ما را تامین کنند.سیاست از کلمه سیاس گرفته شده به معنی زیرک امیدوارم سیاست مداران ما برای یک بار هم که شده سیاس و سیاست مدار واقعی باشند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است