تعبیر خوب رویای دن کیشوت
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۲    ۱۳۹۴/۹/۲۳ کد خبر: 108013 منبع: پرینت

به نام خدا

آقای کرزی!
مرز اصلی و رسمی افغانستان و پاکستان همان مرز معروف به "دیورند"است اما مرز غیر رسمی و عملا گسترش یافته پاکستان با افغانستان رودخانه کنر است. پاکستانی ها در دوره زمامداری کرزی مرز خود را تا هشتاد کیلومتری در عمق خاک افغانستان گسترش دادند. در بازگشت از سفر"گوشته"در مجلس نمایندگان در این مورد سخن گفته بودم.

آقای کرزی!
مردمان وزیرستان می توانند همزبان ما باشند اما قطعا هموطنان و شهروندان افغانستان نیستند. وطن تعریف دارد، اگر معنای وطن و تعریف حقوقی آن را نفهمیده اید، مشکل شما است. این نافهمی چیزی را تغییر نمی دهد.

من در کرانه رودخانه آمو زندگی می کنم. بخشی از مردم مادر آن سوی رودخانه یعنی در تاجیکستان قرار دارند اما آن همزبانان عزیز، دیگر تاجیکستانی هستند و مربوط ولایت بدخشان تاجیکستان و کل جمهوری. چنان که مابدخشانی های افغانستانی هستیم. باشندگان دو سوی دیگر مرزها همچنین سرنوشتی دارند.

آقای کرزی!
در هنگام تصدی ریاست جمهوری، چرا کنسولگری پیشاور را مسدود نکردید؟ چرا از پیشروی پاکستانی ها در کنر جلوگیری نکردید؟ خوب می دانی که یک گام هم نمی توانی در آن سوی دیورند پیشروی کنی فقط، با اظهارات غیر مسوولانه و فریب کارانه مشکلی بر مشکلات این مردم مظلوم و جنگ زده می افزایی. این یاوه سرایی ها برای چیست؟

فقط یک "دن کیشوت"جدید می تواند مثل شما سخن بگوید و لاف بزند و با شمشیر شکسته چوبین به نبرد سلاح های اتمی برود. سانکوپانزا های دوروبر شما هم این رویای دن کیشوتی را تعبیر خوب نمی کنند، فقط چون نمک گیرتان هستند، به دروغ اظهار لحیه می کنند.

لطیف پدرام


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آنطرف دیورند خاک کشور پاکستان است که برای همیشه هم خواهد بود چون مردمان آن حدود به این حالت راضی بوده وآنرا به نفع خود میدانند واگر موضوع قوم باشد پشتون های آنطرف اضافه تر از اینطرف است باید پشتون نشین اینطرف به آکثریت ملحق شود حدود رسمی پاکستان را ملل متحد امریکا انگلیس شورای امنیت همه به رسمیت می شناسند وهیچگاهی افغانستان در خواب هم نخواهد دید که بـه تعبیر امیرعبدالرحمن آن طایفه یا غستان قانون گریز درقلمرو افغانستان داخل گردند

>>>   ویرانی این سرزمین سیاستهای کج کورفاشیستی قبیلوی است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است