کنسرت شکیب مصدق در حمایت از پناهجویان
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۹    ۱۳۹۴/۹/۲۳ کد خبر: 108008 منبع: پرینت

شهرهای کولن و بن آلمان میزبان محافلی در ارتباط با حمیات از پناهجویان افغانستان بود. کنسرت موسیقی اعتراضی در کولن و شب افغانستان در شهر بن دو مراسمی بودند که روی موضوع مهاجرت و وضعیت پناهجویان افغانستان تمرکز داشت.

در این زمینه شماری از هنرمندان مشهور نیز برای پناهجویان کارهای هنری انجام داده اند.

از آن جمله یکی هم خواننده معترض افغانستانی شکیب مصدق است که به حمایت از پناهجویان با آلبوم جدیدش "آیلان" گرد اروپا گشته و هنرنمایی می کند. شهر کولن آلمان میزبان کنسرت وی بود.

اگرچه افغانستانی ها دومین بخش بزرگ پناهجویان تازه وارد به اروپا و مخصوصا آلمان را تشکیل می دهند اما شکیب مصدق نام آلبوم جدیدش را آیلان گذاشته است. آیلان کودکی کُرد بود که در ساحل ترکیه جان باخت و عکسی که از وی نشر شد، دنیا را تکان داد.

به نقل از دویچه وله، شکیب مصدق این کنسرت اروپایی اش را در حمایت از پناهجویان کشورهای مختلف به ویژه پناهجویان افغانستان از استکهلم، دانمارک شروع کرد، به اسلوی، ناروی و سپس به کولن آلمان رفت. او قرار است در شهر هامبورگ جایی که خودش نیز به عنوان پناهنده زندگی می کند هنرنمایی کند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کنسرت و موسیقی حرام است در قرآن نوشته برید بخوانید , اینها ما شیاطین است ما باید پایه های اسلام را قوی کنیم زیرا اسلام خیلی خوب است -
محمد از آلمان

>>>   این کار حرام است و گونه کبیره زیرا کنسرت در اسلام منع شده است برید از علما بپرسید

>>>   جان هزارها نفر درخطر است
مصدق فکر می کند که بتواند توجه جامعه جهانی را بطرف مهاجران سوق دهد
تو نفست ازجای گرمی بیرون می شود که می گویی حرام است
محب ازهرات

>>>   اولا کنسرت که درآن لهو ولعب نباشد وبه منظورحمایت ازفرهنگ وخصوصا مرامی انسانی باشد کدام مشکل شرعی ندارد که هیچ شاید ماجورهم باشد.
ضمنا پناهجویان بادی خلاق باشند و کارهای متنوعی از خوداز هنر و ادبیات وموسیقی درقالب اعتراض به میزبانانی که منافع شخصی خود رابرمنافع انسانی ماترجیح می دهند،به نمایش گزارند
شیوا

>>>   کنسرت و موسیقی در اسلام عزیز حرام است زیرا موجب در دام افتادن انسان در دام شیاطین می شود انسان مسلمان باید قرآن بخواند , نماز بخواند , دعا بخواند تا آرام گیرد من با اینکه سالها در اروپا زندگانی میکنم اما به شدت با موسیقی مخالف هستم و تمام کوشش من نشر و ترویج فرهنگ اسلامی است که انشالله روزی فرا رسد که تمام کشورهای اروپایی و جهان اسلامی شود تا عدالت اسلامی عزیز پیاده شود زیرا تنها راه نجات بشریت اسلام است .
محمود اهل هرات ساکن آلمان

>>>   بجای این کنسرت و مطربی که در اسلام حرام است و فرد مسلمان باید از این برنامه ها دوری کند زیرا خشم خداوند ظاهر می شود باید یک مراسم تلاوت قرآن خوانی راه میانداختید تا فرهنگ اسلامی گسترش پیدا کند ما مسلمانان باید فرهنگ اسلامی را تبلیغ کنیم تا جهان نجات پیدا کند از این بدبختی ها .
مهاجر افغان از اتریش


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است