آزمون ماستری موسسه جایکای جاپان برگزار شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۹    ۱۳۹۴/۹/۲۳ کد خبر: 107993 منبع: پرینت

ششمین دوره آزمون ماستری موسسه جایکای جاپان در وزارت انرژی و آب برگزار شد.

این آزمون زیر نظر معاونت مالی و اداری وزارت انرژی و آب و معاونان هماهنگ کننده پروژه صلح موسسه جایکای جاپان با شرکت هفتاد تن از کارمندان واجد شرایط برای این دوره در وزارت انرژی و آب برگزار شد.

محترم عبدالبصیر عظیمی سرپرست معاونت مالی و اداری وزارت انرژی و آب می گوید: هدف بنیادی این پروژه تقویت و ارتقای ظرفیت کارمندان وزارت انرژی و آب می باشد و افراد واجد شرایط پس از سپری نمودن آزمون و دوره های تقویتی می توانند در سه رشته انجنیری، زراعت و علوم اجتماعی در کشور جاپان به تحصیل بپردازند.

از سوی دیگر احمد شعیب نوری معاون هماهنگ کننده این پروژه می گوید: افرادی که به این بورسیه ها فرستاده می شوند در بخش های زیربنایی و بخش وزارتخانه ها کار می کنند.

بر بنیاد گفته های سرپرست معاونت مالی و اداری وزارت انرژی و آب افراد شایسته و ورزیده به این پروسه پس از سپری نمودن موفقانه آزمون معرفی می گردند تا با حمایت موسسه محترم جایکا برای تحصیلات عالی به کشور جاپان فرستاده شوند.

محترم عظیمی تاکید کرد که این پروسه در وزارت انرژی و آب با شفافیت تمام برگزار گردیده است.

وی افزود افرادی که از این روند پرسش یا شکایت داشته باشند می توانند با معینیت مالی و اداری وزارت انرژی و آب تماس گیرند.

بر بنیاد گفته های مسوولان برگزار کننده این آزمون قرار است در این دوره به تعداد 59 تن از کارمندان سایر وزارتخانه های سکتوری به اساس لیاقت و شایستگی برای دوره های ماستری عازم کشور جاپان گردند.

به گفته نوید فقیری یکی دیگر از مسوولان هماهنگ کننده این پروژه، قرار است این پروژه تا پایان سال 2019 ادامه داشته باشد و تحصیلات به سویه دکترا نیز شامل آن گردد.

موسسه جایکای جاپان یکی از همکاران نزدیک وزارت انرژی و آب است که از دیر زمان به این سو در بخش های ارتقای ظرفیت، استخدام کادرها و بودجه سازی با وزارت انرژی و آب همکاری نزدیک داشته است.

پروژه (ارتقا، تقویت و ظرفیت افغان ها برای انکشاف موثر) یا peace از سال 2011 بدین سو جهت ارتقای ظرفیت کارمندان دولتی به سویه ای ماستری در سطح وزارتخانه های سکتوری آغاز بکار کرد. این پروژه تا به حال 439 تن از کارمندان وزارتخانه های سکتوری را در 5 دوره گذشته از دانشگاه های مختلف کشور جاپان به سویه ماستری فارغ داده است. از این میان پنجاه تن از کارمندان وزارت انرژی و آب می باشند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آزمون ماستری !!!
در آزمون ماستری "ماست" جور می کنند !
ماستری یا مستری (پیشرفته) ؟ mastery

>>>   اینکه وزارتخانه سکتوری چگونه عمل میکندازین قشلاق حرف زدن دشوارامایخوبی میدانم که دروزارت تحصیلات عالی افغانستان بهترین نقال کانکوررااگردراب وکریدت هم شده باشدمنحیث تشویق نقالی ومهارتگرفسادبورس تحصیلی میدهد.
ازقریه من هم شاگردیکه بانقل 360 نمره گرفته ازفاکولته دراب شده بودوزارت محترم منحیث تشویق دزد اورا بورس خارج داده مصرف آنراازجیب دولت تامین کرد. گویادزدضرورت شدیددولت مااست اگرکسی بالاترین مهارت نقالی داشته باشدتحصیل دکتوراهم درخدمتش اماشاگردیکه نقل نکرده درفاکولته نمره دوم گویابالاترازهشتادفاینت هم داشته باشدنمره کانکورش پایین بوده نه تنها بورسیه نمیشودبلکه لیلیه هم نمیشود. جزایش زیاداست.
حال امکان داردکسانیکه فاکولته رفته نتوانسته بزورمربی شامل وزارتخانه سکتوری شده باشددربین نقال ها وتنبل ها هرقدرآزمون شفاف هم باشددرکل سویه پایین چالاک دست خواهدبودبرای زنکه بازی جاپان روان کنندشایدمتخصص فسادآینده شود.
وطندار

>>>   بسیار پروسه در سال های گذشته الوده بود چندان پروسه پاک وواقعی نبود امسال خدا کند انطور نباشد.
با احترام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است