محقق: آمادگی مردم، بستن درهای صلح نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۷    ۱۳۹۴/۹/۲۲ کد خبر: 107949 منبع: پرینت

آمادگی مردم برای دفاع از کشور به معنای بستن درهای صلح نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان (afghanpaper)، محمد محقق معاون دوم رییس اجرایی در مورد آمادگی مردم برای جنگ ها در بهار سال آینده گفت: باید احتیاط لازم را داشته باشیم که نیروهای امنیت ما در فصل بهار در صورتی که با مشکلات مواجه می شوند و جاهایی که کمبود احساس می شود حد بالای اردوی افغانستان معین شده است شاید تامین نشود.

وی افزود: در زمان گسترگی جنگ نیاز است تا مردم آماده باشند تا در چوکات خیزش های مردمی و در چوکات پولیس ملی و محلی از دولت ونیروهای امنیت حمایت کنند.

محمد محقق ادامه داد: خیزش های مردمی می تواند حامی قطعات رسمی دولت باشد و حکومت این موضوع را پذیرفته است که در مواقع ضروری از آنان استفاده کند.

بر باور معاون دوم ریاست اجرایی حکومت به اندازه کافی امکانات در اختیار دارد و تنها در بخش هوایی و نیروی هوایی وهمچنین سلاح صقیله ضروت است تا تدارکات لازم دراحتیار نیروها قرار بگیرد.

وی تاکید کرد که آمادگی احتیاطی و افکار عمومی برای دفاع هیچ گاه بدین منظور نیست که درهای صلح را بسته می کنیم و یا مذاکره نمی کنیم، درعین حال که تدابیر امنیتی را باید داشته باشیم، در عین حال صلح را نیز دنبال می کنیم.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آقای محقق به نظر می رسد تاریخ مصرف شما گذشته است لطفا سکوت کنید که این به صلاح مردم ماست. مردمی که به شهدای شان توهین شده باشد دیگر با شما نخواهد بود. از کدام مردم سخن می گویید؟ مگر شما مردمی باقی گذاشته اید؟ قدرت انسان را فاسد می کند و این اصل را ما مردم با تمام وجود در طی این سه دهه درک کردیم. شما شر تان را کم کنید مردم از شما انتظار خیر ندارند.
باقری

>>>   مقق یک آدم ....به تمام معنااست وازکجامیداندکه بهارسال آینده
چی اتفاق می افتد نکنه که دشمنان وطن دست داردومردم را پیش از
پیش روحیه هایشانراضعیف میکندومیترسانداین شخص خاین میخواهد
به همان مردمیکه آنهارالچک وسرکوچه ای خطاب کردنصیحت کندباید
بیداندکه مردوم هیچ وقت فریب گپهای شمارانخواهدخوردهرقدرکه
چپلوسی وایلتماس هم کنی محقق دربدترین شرایط مردم راسرکوچه
ای وبی بندوبارخطاب کردکه هیچ وقت مردوم این زخم زبان راهیچ
وقت ازیادنخواهدبردکه حرفهارایک کسی دیگرازیک قوم دیگرمیگفت
دردنداشت ولی یک کسی ازگوشت وپوست وخون خودآدم که بیگوید
خیلی درد دارد...
غ.م

>>>   مردم هزاره هوشیار باشید همه افغانستان بر الیه شما است قست دارن شمارو با محقق وخلیلی در بیندازد تا دربهار کار خود را انجام دهد این ها همش نقشه هست تا کی فریب میخورید باهم متحد باشید تا پایدار بمانید محقق بود که هزاره را اسبات کرد کسی در افغانستان هزاره را قبول نداشت میخاهن تفرقه میانه هزاره ها بیندازد تا هزاره را نابود کند هرکس یک تا دو کلاشینکوف بخرید تهزاره همیشه در خطر است استاد عبدل علی مزاری گفت هوشیار باشید به حرف هایه پشتون ها بازی نخورید تا بتواند هزاره میکوشد بجای با محقق وخلیلی دعوا کنید به فر خودتان باشید.. وخلیلی یه چیزایی میدان به زرر شما نمیگوی

>>>   محقق بود که هزاره را مطرح کرد همون جور که مزاری راکشتند حالا هم میخواهند مردم را از هم جدا کنند و اخر هم نابود کنند پس متحد باشیم تا در امان باشیم که اگر این جور باشد هیچ قومی جرعت در افتادن با هزاره هارو ندارد

>>>   هرشخصیکه بند آبگردان پاشدان هرات را باکمپنی پاکستان امضا کرد بدون چون چرا از جمله خاینین ملی ودشمن خاک ووطن فروش است پول ملت را در دهن مخالفین خاک و دشمن وطن انداخته از جمله پست ترین و کثیف ترین انسان بشمار میرود اگر دولت ما مزدور و خاین نباشد باید شخص که این قرارداد با کمپنی پاکستان یک جانبه امضا کرده بدار حلقه آویز شود نه ملیون دالر پول ملت را بدون اینکه کوچکترین کار انجام داد باشد چند ماشین کهنه فرسوده را در ساحه کار آورده گویا کمپنی کلان هستم با دزدان وزارت آب و برق همدست شده پول را پیشکی گرفته خود فرار کرده و کلای محترم با شرف و با ناموس پارلمان افغانستان را نجات دهید باید امضا کننده این قرارداد را به مراجع قانونی کشور معرفی داریدو جریان را تعقیب داریدتا معامله دیگر صورت نگیرد چرا ایشان هم گرگ های درنده هستندهمه مردم بسیار خاطره های تلخ از ایشان دارد باید بجزا ننگینش برسند حال افغانستان در میدان مانده باز خواست گر دلسوز قطعأ ندارد . دیگر بالای غنی و عبدالله چلیپا برنگ سرخ بکشید واز درجن ها معاونین رهیس جمهور و رهیس اجراهیه چیزی ساخته نیست کسی پیاز هم به گپ شان پوست نمیکند گروپ مفت خوریست مانند پرازیت که بالای شانه ملت مظلوم نشسته از خون ملت بیچاره تغذیه میشوند چیزی بدرد خور به عامه مردم نیست.از ع و غ بغیر از دروغ قطعأ حرف راست نشونی دعا کنیم خداوند هرچه زودتر بالای افغانستان رحم کند از شر این دو پلوته باز دروغ گو تاریخی ملت نجات یابد یک شخص راستکار دانشمند ملی با سابقه خوب دلسوز با تجربه پاک نفس به خاک و عام خلق افغانستان در راس کار بیاید.
حاجی صبور

>>>   محقق تو برای مردم چه کار میکنی و چه کار کردی؟
زیاد حرف از مردم نزن تو اولین .... به مرد خوت هستی تو بسیار انسان....بودی که بخاطر قدرت مردم خود را فراموش کردی
.... خداوند بر تو باد

>>>   تــــــــا جـــــــــــــر قــومــی ! در مراسم عید وسایر محلات دستش را برای بوسیدن طرف مردم بیچاره پیش میکند مردم مظلوم هزاره صد ها محرومیت وظلم را تحمل کزدند حالا باید دست های محقق را ببوسند !

>>>   دیگر همه شعار های فریبنده محقق بی فایده است. سی سال به نام قوم و مردم تجارت کردی بس است. مواظب باش کلاه تان را باد نبرد.

>>>   این دست بوسی های احمقانه مردم ما را ذلیل ساخته است. هیچ نمی دانند دست که را می بوسند. عادت کرده اند ترک عادت موجب مرض است.

>>>   زنده باهزاره زنده باد محقق زنده باد دانش زنده باد خلیلی زنده باد مرزم رنج دیده وغیور هزاره زنده باد بابا مزاری حسین جاغوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است