شبکه شهردارها در کشور تشکیل شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۴    ۱۳۹۴/۹/۲۲ کد خبر: 107938 منبع: پرینت

شهردارهای مراکز 33 ولایت با حمایت مالی اداره انکشاف آمریکا، گام بزرگی را در راستای تلاش خود در حرفه‌ای ساختن و تقویت ظرفیت حکومتداری از طریق شهرداری ها در کشور، برداشتند.

این شهردارها در ختم کنفرانس با امضای یک قطعنامه مشترک، تصمیم شان را برای ایجاد شبکه شهرداران افغانستان به عنوان اولین قدم در جهت مقصد نهایی ایجاد انجمن شهردارها اعلام نمودند.

به نقل از روزنامه اقتصادی، عبدالباقی پوپل، رییس عمومی امور شهرداری ها گفت: ایجاد شبکه‌ها میان شهرداری ها منجر به تشریک تجارب، مشوره، همکاری، هماهنگی و دادخواهی در تدوین پالیسی در سطح ملی خواهد شد و شهرداری‌ها از طریق یادگرفتن از همدیگر، ظرفیت خود را بالا خواهند برد.

انجمن‌های شهرداری‌ها در تقویت ظرفیت شهرداری‌ها در زمینه رسیدگی به اولویت‌های شهروندان و رفع نیازهای ارایه خدمات، نقش داشته و این نقش را با خدمات یا فعالیت‌های چهارگانه اصلی (دادخواهی، تبادل معلومات، شبکه سازی و انکشاف مسلکی). به نمایندگی از اعضای خود، ایفا می‌کنند.

در حال حاضر، انجمن‌های شهرداری‌ها در بیش از 120 کشور فعالیت می کنند و در سراسر جهان گرایش به سوی ایجاد انجمن‌های شهرداری‌ها یا حکومت محلی جهت افزایش نقش و ظرفیت آنان در تاثیرگذاری بر نهادهای ملی قانونگذاری و سایر نهادهای حکومتی در سطح ملی در عرصه منافع، نگرانی‌ها و اولویت‌های مشترک، وجود داشته است.

خواجه روح الله صدیقی، شهردار شهر چاریکار ولایت پروان در پاسخ به این سوال که نظر وی درباره تاسیس شبکه شهرداران چیست، گفت: نبود یک شبکه ملی شهردارها برای شهردارها یک مساله بوده است از طریق ایجاد این شبکه‌ها ولایات، ما می‌توانیم برنامه‌ها، پلان‌ها و تطبیق آنها را در سطح ملی هماهنگ نماییم که منجر به خودپایداری ما خواهد شد.

اداره انکشاف بین‌المللی آمریکا از طریق برنامه شهر، شبکه شهردارهای افغانستان را در موارد ذیل حمایت خواهد کرد:

1. ایجاد یک ساختار موثر حکومتداری
2. تدوین یک پلان استراتژیک
3. بهبود بخشیدن به مهارت های دادخواهی و ایجاد ایتلاف
4. ایجاد ابزارهای ارتباطی
5.شناسایی و توسعه منابع احتمالی عایداتی

قابل یاد آوری است که برنامه شهر اداره USAID یک برنامه سه ساله برای ایجاد شهرداری‌های دارای مدیریت خوب و به لحاظ مالی پایدار و خودکفا که بتوانند نیازهای جمعیت رو به افزایش شهری را رفع نماید، می‌باشد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   عجب است بدنه ای یک درخت فاسد و غیر کارا باشد و ما به شاخهای آن بچسپیم فکر میکنم عمل سوال برانگیز و شدید تر بگویم عمل عبث و دیوانه مزاجی را انجام میدهیم .
اولآ شاروالی هارا بر بنیاد ماده ( ۱۴۱ ) قانون اساسی قانونی حقوقی و مشروع بسازید و بعدآ گپ از اصلاحات و توسعه بزنید
در مدت دوازده سال نه کرزی خاین شاروال هارا انتخابی ساخت و نه هم اشرف غنی و عبدالله اراده ‍آنرا دارند کرزی در محفل سوکند
خود به آن تعهد داد و اشرف هم بارها یاد کرده اما همه شاروال ها انتصابی و سرپرست و بی صلاحیت اند .
از چه میترسید ؟ به خدا اگر یک فرد جوالی اما با سواد از قوم هزاره شاروال کابل میبود ازین انجنیران و فلان و فلان کرده خوب تر خدمت میکرد اگر استفاده شخصی میکرد آنقدر جاغورهم نداشت .
مردم میگویند ترس ار قوم هزاره است . قیاس نه کنید من از قوم شریف هزاره نیستم از قوم با شرافت تاجیک هستم واما قانون انتخابات شاروالی را خوب و مدرن بسازید و راه تقلب را بگیرید
هرکه آب از دم شمشیر خورد نوشش باد . نه اینکه مانند انتخابات ریاست جمهوری با رای گوسفندان و گاوان آرای مردمی مردم پاک
افغانستان را ملوث و مرکب ساخت .
م . ش .ف کابل

>>>   این هم یکی از برنامه های جانبی ریس جمهور غنی است
جوزجانی

>>>   غنی مردانه وار باید استفا کند و یااینکه مردانه این پلید های نجس که با عرب های کثیف بدون اذهان مقامات دولت از شیخ های عرب کثیف قطری دشمن وطن به خاطر منافع شخصی خودو خانواده خود با طیاره شان در میدان هواهی هرات دعوت میکند فکر میکند میدان هوای هرات برایش به ارث رسیده. طالع خراب ملت شریف چندان خواب نیست یک شخص که صنف دهم مکتب را نخوانده در زمان حکومت استاد ربانی بواسطه و حمایه مسعود برادرش و ربانی چوکی های اساس دولت را اشغال کرده هر دزدی و خیانت میکرد کسی باز خواست نمیکرد. تا امروز این جناب در خواب خرگوش است هیچ کس پرسان نکند در پارلمان وکلای با شرف وباناموس هستند از منافع ملت دفاع کنند چنانچه به آن واحد جهان از رزالت شما پلید خبر شد اگر تو مسعود دزد خاین پست غیرت و عزت و شرف داشته باشی که نداری باید فورأ استفا دهی مرگ صد چند برایت شرف دارد چه کنیم این صفات انسانی در وجودت سراغ نمیشود در مقابل پول ایمان نداری تن به هر ذلت میدهی دیگران پول بانک را دزدیدن تا ابد رویشان سیاه است درج تاریخ گردیده بشمول شخص شما باین جنایت تان.

غنی همه صلاحیت ها را بتو کودن بیسواد بی ظرفیت بی شخصیت دزد حرفوی و ارثی داد یک مرتبه در انتقال پنجاه ملیون دالر در زمان کرزی پول دزدی در میدان هواهی دبی دستگیر شدی همه جهان خبر دارد. سابقه هست وبود اجداد به همه ملت مانند آینه معلوم است کدام داراهی اجدادت نداشت برایت به ارث رسیده باشد همه هست و بودت از پول خیانت رشوت دزدی قاچاق معامله گری است.

حال غنی این چنین پلید بیشرم باید آننا از وظیفه سبک دوش سازدبه دادگاه معرفی دارد همین تشکیلات حکومت داری خوب چه نام مزخرف که با اعمالش کاملا در تضاد است یک چیزی اضافی و غیر ضروری است یک غده سرطانی است بالای کرده ملت بیچاره غنی نصب کرده باید از تهداب لغو شود ثمره حاصل اش همین بی شرمی است .

مسعود باید این را بداند مردم افغانستان بسیار غریب هستند اما با شرف وبا ناموس عزت مردم را در مقابل گرفتن چند دالر از شیخ عرب شرف وعزت را معامله کردی اگر در خاندان کدام شخص با غیرت باشد برو مشوره بگیر برایت نصیحت کند عزت و شرف را نمیتوان به پول خرید میتوانی با اعمال و حرکات شایسته و کردارانسانی و حاکم بالای نفس پلید ات بدست آری پیش روی ملت هنگام اشغال وظیفه قران خوردی که خیانت به ملت ووطن نمیکنم قوانین نافذ کشور را احترام و بالای عام بشمول خودم و اعضای فامیلم تطبیق میکنم در کجا قانونی اساسی کشور آمد شیخ عرب به خاطر خوش گزرانی غیر قانونی باطیاره شخصی و آرگاه دعوت میکنی با چنین بی شرمی لعنت خدا بتو. اگر اشرف غنی چنین کاری را انجام ندهد هم در جرم همچو خاینین سهم دارد و شریک است

از رهیس محترم پارلمان و معاون اول پارلمان واقعآ شخص با شهامت باغیرت است حقیقت را پنهان نکرد مردانه بدون هراس به اذهان جهان رساند حقیقتآ این عملش قابل افتخار و نماین گر صداقت ووطن دوستش است . امیدواریم جریان را تعقیب کند وزرا و کسانیکه جریان را کتمان کرده مانند وزیر هوا نوردی ویا وزارت خارجه منسوبین امنیتی والی هرات همه شان را به دادگاه معرفی دارد و چهره های این معامله گران خاین بوطن را هم افشا کند تا پند به دیر دزدان گردد.
حاجی صبور


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است