قزاقستان و ترکمنستان آماده فروش گندم به کشور
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۸    ۱۳۹۴/۹/۲۲ کد خبر: 107936 منبع: پرینت

بحت و چانه زنی برای خریداری گندم با کیفیت از بازارهای مهم آسیای میانه، قزاقستان و ترکمنستان میان وزارت زراعت افغانستان و کشورهای یاد شده جریان دارد.

معلومات دقیق و مطالعات نماینده های وزارت های زراعت، تجارت، بخش خصوصی و تاجران آرد در کنار مطالعات آزمایشگاهی انجام یافته از نمونه های گندم این دو کشور نشان می دهد که هر دو نمونه گندم دارای بهترین کیفیت غذایی با گلوتین 23 درصد است که مطابق به نورم های جهانی این نوع گندم مخصوص برای خوراک و پختن نان می باشد.

در گذشته نیز گندم قزاقستان و ترکمنستان در بازارهای افغانستان با داشتن همین ویژگی به فروش رسیده و علاقمندان زیادی دارد.

کشور قزاقستان تمایل خود برای فروش 600 هزار تن آرد گندم و کشور ترکمنستان آمادگی خود برای فروش 200 هزار تن گندم بالای افغانستان را اعلام کرده اند اما بحث در مورد مقدار مورد نیاز افغانستان، قیمت خرید و چگونگی این تجارت جریان دارد.

دولت های هر دو کشور متعهد به با کیفیت بودن گندم مطابق نمونه، کیفیت غذایی، رطوبت و تمام معیارهایی می باشند که برای خرید و فروش گندم در بازارهای بین المللی رایج است.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بـهـتـرین کاری شده دیگر از پاکستان هیچ چیزی خریداری نشود

>>>   قزاقستان و ترکمنستان گندمهای خیلی خوبی دارد از لحاظ کیفیت و طعم - در زمان دولت نورمحمد تره کی و حفیظ الله امین که دوران کمونیستی افغانستان بود از همین جا ما گندم خریداری میکردیم یادش بخیر چه دورانی بود , دوران باصفایی بود

>>>   واقعا ننگ است که ما در صنعت و ماشین و کالاهای لوکس و صنایع مختلف و متنوع همگی واردگر هستیم و حتی در تولید گندم هم !!.با اینکه بیشترین آب منطقه و بیشترین زمین های حاصلخیز منطقه را داریم !! روحیه کار و تولید و کوشش ما کجاشده که فقط باید زیردست کارفرما و بادار خارجی خوب کار کنیم و منت بشنویم . وزارت زراعت هم دراین کاهش تولید مقصر اصلی است
سیدحسن شیوا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است