برگزاری کنفرانس اهمیت جنگل در خوست
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۰    ۱۳۹۴/۹/۲۲ کد خبر: 107935 منبع: پرینت

کنفرانس اهمیت جنگل در خوست روی مسایل اهمیت جنگل و دریافت راه های حل برای قطع کردن غیری قانونی جنگلات در این ولایت تدویر گردید.

محفلی که به این مناسبت در ولایت خوست از طرف موسسه TLO دایر شده بود، مسوولان ریاست زراعت ولایت خوست، تمام ولسوال های این ولایت، فرمانده های امنیت، ارکان بلند پایه دولت و متنفذان این در این کنفرانس اشتراک نموده بودند.

محترم نیاز محمد لعلی خدران رییس زراعت ولایت خوست گفت: برگزاری برنامه های آگاهی دهی عامه در باره جلوگیری قطع نمودن جنگل ها بسیار با اهمیت است. وی همچنان درباره اهمیت و ارزش اقتصادی جنگل تفصیلات ارایه نمود و به اشتراک کنندگان کنفرانس تاکید نمود که در قسمت حفظ جنگل ها توجه خاص نمایند.

بر اساس یک آمار گیری در مناطق کوهستانی خوست در حدود 118.240 هکتار زمین با درخت های جلغوزه، گورگور پوشانیده شده است.

محترم حکم خان حبیبی والی ولایت خوست در جریان این کنفرانس در مورد ارزش جنگل معلومات مفصل ارایه نمود.

وی افزود: جنگل ها در تصفیه هوا، جلوگیری از خسارات سیلاب ها، در ذخیره نمودن آب زیر زمین،در رشد اقتصاد، از بین بردن امراض و در زیبا ساختن مناطق نقش مهم و ارزنده دارد.

والی خوست از تمام ولسوال ها، متنفذان قومی، از مدیران تدرویج ریاست زراعت و از باشندگان مناطق جدی خواستند که در جلوگیری قطع نمودن جنگلات همرای شان کمک نمایند و به هیج کس اجازه ندهد تا سرمایه ملی ما را از بین ببرد.

جنگل ها از جمله منابع طبعی به شمار می رود که در چراگاه حیوانات، ذخیره آب، پاک نمودن هوا، محیط زندگی، چگونگی اقلیم، سرسبزی، جلوگیری از سیلاب ها و تخریب خاک نقش مهم دارد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است