کبرزانی، برشنا را به سهل انگاری متهم کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۹    ۱۳۹۴/۹/۲۲ کد خبر: 107928 منبع: پرینت

یک عضو شورای ولایتی هرات شرکت مرکزی برشنا را به سهل انگاری و بی برنامگی در قبال توسعه و تقویت شبکه برق هرات متهم می کند.

در حالی که با آغاز فصل سرما و زمستان ولتاژ برق شبکه شهری هرات به شدت کاهش یافته است و این امر مشکلات جدی را برای خانواده ها ببار آورده است، سید عظیم کبرزانی نماینده مردم در شورای ولایتی می گوید: با گذشت چندین ماه از وعده مسوولان شرکت مرکزی برشنا بخاطر تقویت شبکه برق، هیچگونه اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

بگفته کبرزانی، در ماه اسد سال روان، برشنا، وعده اختصاص هفده میلیون دالر بابت تقویت و ترمیم لین برق ولایت هرات را اعلام کرد ولی متاسفانه باگذشت چندین ماه، هنوز هیچ نوع عملكردی مثبت و قابل رویت ازسوی اداره برشنا در این زمینه صورت نگرفته است.

این نماینده شورای ولایتی تاکید دارد که وزارت مالیه این مبلغ را به حساب شرکت برشنا انتقال داده است ولی مسوولان این شرکت در زمینه مصرف آن سهل انگاری نموده اند. این در حالی است که سال مالی اداری نیز در حال ختم شده است و احتمال دارد تا این مبلغ بازگشت بخورد.

محترم کبرزانی ازشرکت برشنا می خواهد تا در این راستا به صورت فوری اقدام نماید در غیر آن صورت نمایندگان مردم اقدامات اعتراضی مدنی را روی دست می گیرند.

این در حالی است که شهروندان هرات از کاهش شدید ولتاژ برق شکایت دارند و می گویند: این امر سبب وارد شدن خسارات هنگفت مالی به خانواده ها شده است.

از سویی هم مسوولان هرات برشنا ضمن تایید مشكلات كنونی پایین بودن ولتاژ، قطع وصل های متواتر و همچنین نبود انرژی برق به صورت دوام دار را از مشكلات عمده ای می خواند كه باشندگان هرات در حال حاضر، با آن روبرو هستند.

ولایت هرات در حال حاضر کمتر از 130 مگاوات برق وارداتی را از کشورهای ایران و تركمنستان تامین می کند.

بر اساس گفته مسوولان هرات برشنا، ولایت هرات نیاز به 300 مگاوات برق دارد.

کمبود برق و قطع و صل مداوم برق در بسیاری از ولایت های کشور به یکی از مشکلات جدی شهروندان مبدل شده است.

فرهاد جیلانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر شهرهرات هم مثل دیگر شهر های افغانستان صاحب نماینده های متحد می بود حتما حالا همه وعده های ریس برشنا ودیگر بزرگوار ها پیاده می شد اما حیف
که 19 نماینده هرات
به 20 نظر وایده می باشند
م ازهرات


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است