اسلام هراسی در سلطه طلبی غرب ریشه دارد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۵    ۱۳۹۴/۹/۲۲ کد خبر: 107895 منبع: پرینت

شماری از محققان درسخنانی درکنفرانس اسلام هراسی که عصر شنبه در لندن برگزار شد، بابیان اینکه سیاست های سلطه گرایانه غرب منجربه تشدید فضای تنفر و پیش داوری منفی علیه مسلمانان شده است، تصریح کردند داعش پروژه غربی ها بعد از جنگ سرد است.

«رامون گروسفوگل» ( Ramon Grosfoguel ) دانشیار مطالعات نژادی در دانشگاه کالیفرنیا در سخنانی در این کنفرانس که تحت عنوان، اسلامی هراسی - 'چهره در حال تغییر نژادپرستی ' از سوی کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس برگزار شد، اسلام هراسی را محصول تاریخ سلطه گرایی و منفعت طلبی های غرب دانست و گفت: 'پس ازآنکه جنگ سرد به پایان رسید و شوروی دچار فروپاشی شد، غربی ها، دشمن فرضی جدیدی را برای خود دست وپا کردند؛ یعنی داعش.'

وی ادامه داد: گروه های تکفیری به سردستگی داعش با ایجاد بی ثباتی و گسترش حملات تروریستی در منطقه خاورمیانه و نیز اروپا، در حال حاضر دشمن جدید غرب معرفی شده است و آن ها (دول غربی) با این بهانه منافع خود را تأمین می کنند.

این استاد دانشگاه کالیفرنیا در تشریح مساله گفت: از طرفی شرکت های تسلیحاتی در آمریکا به جنگ نیاز دارند تا اسلحه شان را بفروشند؛ از طرف دیگر صهیونیست ها می خواهند غرب دائم از مسلمانان در واهمه باشد تا آنها با خیال راحت به جنایت هایشان در فلسطین ادامه دهند؛ از سوی دیگر، جریانات تکفیری و وهابی عربستان سعودی با نسخه اسلام افراطی شان به سایر کشورهای منطقه حمله کرده، ایجاد ناامنی می کنند و با حمایت از اندیشه های افراطی بر طبل اسلام هراسی می کوبند؛ لذا همان طور که می بینید در پشت اسلام هراسی پول زیادی نهفته است.

وی در سخنانش خاطرنشان ساخت: در پروژه اسلام هراسی غرب، «رسانه ها و دستگاه های نظامی» اصلی ترین ابزار گسترش و ترویج فضای تنفر علیه مسلمانان در غرب به شمار می آیند.

این فعال مدنی بابیان اینکه غرب سیاست «تفرقه انداز و حکومت کن» را در پیش گرفته است و خود را حاکم کره زمین می داند، تصریح کرد، سیاست «مظلوم نمایی» مسلمانان به تنهایی ابزار مناسبی برای احقاق حقوقشان نخواهد بود.

وی مؤثرترین راه خروج از بحران اسلام هراسی را مقابله به مثل با سیاستمداران غربی دانست و افزود: درحالی که مسلمانان به افراط گرایی محکوم می شوند، آن ها باید با اشاره به جنایت های گسترده غرب در منطقه و آشکار ساختن حمایت های پنهانشان از رژیم های سرکوبگر آن ها را متهم کنند.

گروسفوگل بابیان اینکه منافع اقتصادی در ساختار حکومتی غرب به شدت ریشه دوانده است، تصریح کرد: این ساختار کاملاً بی منطق است و نمی توان با آن به طور منطقی وارد مذاکره شد. باید از پایه و اساس با ساختار حکومت غرب چالش کرد و آن را متحول ساخت.

«کتی سیان» ( Katy Sian ) استاد جامعه شناسی دانشگاه «یورک» نیز در سخنانی به تحقیقاتش درزمینهٔ تأثیرات اجتماعی طرح 'پرونت'( طرح دولت دیوید کامرون در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی) در جامعه آموزشی انگلیس اشاره کرد و اظهار داشت: ما متوجه شدیم که طرح پرونت سبب گسترش جاسوسی علیه مسلمانان، تشدید تبعیض نژاد و نهادینه ساختن اسلام هراسی در انگلیس شده است.

وی به عنوان نمونه به بازجویی دانشجویی به نام «محمد فروغ» اشاره کرد که به دلیل مطالعه کتابی درباره تروریسم به عنوان بخشی از تحقیقاتش در دانشگاه مورد بازجویی مقامات امنیتی انگلیسی قرار گرفت.

این استاد دانشگاه تنها راه مقابله با اسلام هراسی را حذف قوانین تحریک کننده و به اصطلاح مبارزه با افراط گرایی دانست.

وی تصریح کرد: غرب از اینکه اسلام پایه های حکومتشان را متزلزل می کند و نشان می دهد که آن ها قلب دنیا نیستند و همه انسان ها باهم برابر هستند از اسلام می ترسد.

'حاتم بازیان' (Hatem Bazian) استاد شرق شناسی دانشگاه کالیفرنیا نیز در سخنانی عنوان کرد که غرب باهر جریانی که هژمونی اش را در دنیا تحت شعاع قرار دهد مبارزه می کند.

وی تاکتیک سیاستمداران غربی را از دیرباز بزرگ نمایی دشمن فرضی برشمرد و اظهار داشت که اکنون اسلام قربانی منافع غرب شده است.

مسعود شجره، رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی نیز در حاشیه این کنفرانس به خبرنگار ایرنا گفت: ما در این کنفرانس فقط بیان نمی کنیم که اسلام هراسی وجود دارد، بلکه می گوییم که این پدیده به شدت در حال گسترش است و به صورت یک غده سرطانی در غرب درآمده است. ما همچنین تلاش کردیم تا دلایل اسلام هراسی را موردتوجه قرار دهیم و بگوییم که اسلام هراسی نوعی تبعیض نژاد است.

وی افزود: ما در گزارشی که از وضعیت اسلام هراسی در انگلیس در ماه گذشته منتشر کردیم ، گفتیم روند اسلام هراسی و فضای تنفر علیه مسلمانان در غرب به شدت رو به گسترش است و مهم تر اینکه از سوی سیاستمداران غربی به آن دامن زده می شود.

شجره با اشاره به اظهارات گستاخانه 'دونالد ترامپ'، نامزد جمهوری خواه که گفته بود مسلمانان باید از ورود به خاک آمریکا منع شود افزود: او سخنان اسلام هراسانه می گوید اما همچنان معروف است. حتی زمانی که در رابطه با اظهارات وی بحث می شوند فقط سووال می شود که آیا او راست می گوید یا نه؟ این نشان می دهد که تنفر علیه مسلمانان یک واقعیت است.

وی در پایان بابیان اینکه «استمرار این رویه سبب آسیب رساندن به بافت جامعه خواهد شد، افزود: ما باید مردم را از عواقب این پدیده شوم آگاه کنیم تا در دام آن گرفتار نشوند.

همزمان با این کنفرانس نشست مشابهی در شهر ادینبورو اسکاتلند باهدف بررسی راهکارهای مقابله با اسلام هراسی سازمان یافته برگزار شد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگرمسلمان حاضربه دین فرویشست خریدارتقصیری ندارد. انقراض اسلام بدست خودمسلمان مهیاشده ملابچشم هربیننده آدم کش است .متاسفانه انکارکرده نمیتوانیم اگراثری ازاسلامیت داشته باشدچراخودوفرزندش قاتل است مومن رادعوت به دین دارد؟
وطندار

>>>   ای برادران افغان که صدای دول از دور خوش نما است و امدن به اروپا ارزش ندارد و خود را سرگردان نکنید.
امدن در کشورهای اروپای اولا بسیار مصرف و خطر مرگ دارد. و بعد از رسیدن به کشورهای اروپای تعداد بسیار زیادی از مهاجران را در یک جای بنام کمپ که مشل زندان است جای میدهد و همان قدر نان میدهند که نه بمیری و نه زنده شوی . بیشتر مهاجران در این کمپ ها مرضی روانی پیدا میکنند. و سالها منتظر قبولی هستند تا قبول شوند . خیلی ها را پس به کشورشان روان میکنند و بعضی ها بعد از چندین سال شاید قبول شوند . تا قبول نشدی هیچ کاری نمیتوانی حتی حق کار کردن را نداری و هیچ حق و حقوقی نداری. اگر بعد از چندین سال قبول شدی باید اول زبان را بخوانی و بعد کار برای خود پیدا کنی که چندین سال طول میکشد و کار پیدا کردن انقدر سخت است که هیچ گفته نمیتوانم . بیشتر مردمان این کشورها نزادپرست و ضد مهاجر هستند که کار پیداکردن را بسیار مشکل میسازد. اگر قبول شدی بعد از چندین سال. بعد از ان بالایت از طرف این دولتها فشار وارد میکند تا فرهنگ رفتار و همه کارهای اروپای را قبول کنی . اختیار زن بچه دخترت بدست خودت نیست و از دستت شماگرفته میشود و شما هیچ کاری نمیتوانید . در افغانستان اختیار زن و بچه خود را دارید اما در اینجا هیچ کاری نمیتوانید . بعد از قبول شدن اگر کار پیدا کردید و ماش که در بهترین کشور اروپای میگیرید قرار ذیل است.
در کشور المان.
ماهانه 1900 یورو که به افغانی میشود 160 هزار افغانی.
از این 1900 یورو . شما باید کرایه خانه که تقریبا 700 یورو ماهانه میشود پرداخت کنید.
100 یورو بیمه خانه ماهانه
500 یورو خرج نان یک نفر ماهانه
برق 70 یورو یک نفر ماهانه
رفت امد با اتوبوس 100 یورو ماهانه
لوازم خرد ریز دیگه را اگر حساب کنی هیچ پول پس انداز نداری.
مهاجر افغان در کشورالمان مدت 20 سال.

>>>   اسلام هراسی ریشه در عرب های ترورست دارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است