اجازه سوءاستفاده از پناهندگان را نمی‌دهیم
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۰    ۱۳۹۴/۹/۲۲ کد خبر: 107888 منبع: پرینت

وزیر حمل و نقل آلمان با تأکید بر اینکه ترکیه نباید به عضویت کامل اتحادیه اروپا درآید، تصریح کرد: اجازه سوءاستفاده آنکارا برای دریافت امتیازات بیش از حد از اروپا در بحران پناهندگان را نمی‌دهیم.

"الکساندر دوبریندت"، وزیر حمل و نقل آلمان از حزب سوسیال مسیحی در بخشی از گفتگو با نشریه "فوکوس" به مساله بحران پناهندگان پرداخته گفت: آنچه ما در حال حاضر تجربه می‌کنیم فقدان همبستگی در مساله پناهندگان در اروپا است. این بدین مساله منجر شده است که اکثر پناهندگان توسط آلمان پذیرفته شود.

وی در ادامه گفت: ما به یک سیگنال آشکار نیاز داریم. هر کسی نمی‌تواند به‌سوی ما بیاید.

وی همچنین گفت: حزب سوسیال مسیحی بر طرح خود برای محدودیت هجوم پناهندگان تأکید داشته و بر این تصمیم خود باقی خواهد بود.

این سیاستمدار بلندپایه حزب سوسیال مسیحی در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: ما در مساله پناهندگان با یک شکست کامل اتحادیه اروپا روبرو هستیم. بخش های وسیعی از اروپا آماده پذیرش پناهندگان نیستند. یک راه حل مشترک در اروپا ضروری است که به‌نظر من راهکاری دشوار به نظر می‌رسد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به نقش ترکیه در حل بحران پناهندگان که مرکل بر آن تأکید دارد، پرداخته گفت: بدون کمک همسایگان ما در مرزهای خارجی از جمله ترکیه امور پیش نمی‌رود؛ بنابراین این درست است که تلاش کنیم توافق مشترکی بیابیم، اما عملکرد و پاداش آن باید تعادل داشته باشند.

نباید این گونه فکر شود که از طریق مساله پناهندگان راهی به‌سوی اروپا برای ترکیه هموار می‌شود. این مساله واضح است که ترکیه نباید به عضویت کامل اتحادیه اروپا درآید. این کشور شانس مشارکت ممتاز با اروپا را دارد و نه بیشتر. ما اجازه سوءاستفاده ترکیه از مساله پناهندگان برای دریافت امتیازات فراتر از حد لازم از اروپا را نمی‌دهیم.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است