اتمر و استانکزی با داعش همکاری دارند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۹    ۱۳۹۴/۹/۲۱ کد خبر: 107868 منبع: پرینت

خبرگزاری تاس روسیه با تکیه به منابع خود گفت که چرخبال های نظامی نوع می- ۱۷ افغانستان جنگجویان داعش را به مرزهای تاجیکستان و ترکمنستان انتقال می‌دهند.

بنابر اطلاعات این خبرگزاری، عملیات انتقال جنگ‌جویان داعش به‌ مزرهای تاجیکستان و ترکمنستان را معصوم استانکزی سرپرست وزارت دفاع و حنیف اتمر مشاور امنیتی ملی رییس جمهور افغانستان رهبری می‌کنند.

خبرگزاری تاس به‌ نقل از منابع خود افزود: به تاریخ ۳۰ نوامبر یک چرخبال حامل سلاح و مهمات به ولسوالی بالامرغاب ولایت بادغیس فرود آمده و سلاح و مهمات را به گروه داعش سپرده است.

بر بنیاد این گزارش، مقامات روسی از این وضعیت ابراز نگرانی کرده اند.

تواب غورزنگ سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان در گفتگو با روزنامۀ ماندگار، هر چند دربارۀ این خبر اظهار نظر نمی‌کند، اما می‌گوید: داعش دشمن استراتیژیک دولت افغانستان است و این گروه به اعمال وحشیانه می‌پردازد.

آقای غورزنگ می‌افزاید: دولت افغانستان سال گذشته، برنامۀ عملیاتی خود را تصویب کرد و بعد از آن در فراه و هلمند اعضای رهبری گروه داعش را از بین برد.
به‌گفتۀ سخنگوی شورای امنیت ملی، دولت افغانستان در روزهای پسین گروه داعش را در ننگرهار نابود کرده‌ است.

آقای غورزنگ تأکید می‌کند که نیروهای امنیتی افغانستان با قوت تمام در برابر گروه داعش می‌جنگند.

پیش از این نیز برخی از مقامات دولت افغانستان یکدیگر را به همکاری با گروه داعش متهم کردند.

به نقل از ماندگار، عبدالظاهر قدیر معاون اول مجلس نمایندگان افغانستان محمد حنیف اتمر مشاور شورای امنیت ملی را متهم به همکاری با گروه داعش کرده و در یکی از نشست‌های مجلس، درحالی که نوار ویدیویی را در دست داشت، ادعا کرد که اگر در این مورد افشاگری کند،افغانستان به مشکل جدی امنیتی روبه‌رو خواهد شد.

معاون اول مجلس نمایندگان باانگشت اشاره به‌سوی برخی ازمقامات امنیتی افغانستان گفت که آنها پشت پردۀ دفاع از دولت به طورغیرمستقیم در بی ثباتی این کشور دست دارند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   حا ل کجا است عما ل کا جی بی که هردو عنا صر را به جهنم بفرستد و نه تنها منا طق خود شا ن بل افغا نها و افغا نستا ن را از شر شا ن خلاص کند ؟
لغما نی

>>>   اشرف غنی که مستقیم به داعش وطالبان دست داردکسی نیست که
یخنشرابگیردسرازی دوتاخوتازه مشکوک هستندبایداشرف غنی را
اشرف غنی وکرزی هردویشان پشتیبان همایتگرتروریستان هستند
وامریکا وغربیهارافریب میدهندکه مابرعلیه تروریزم مبارزه میکنیم
درحقیقت خودشان توریزم راپرورش میدهند.
سعادت

>>>   شـــایــد هــدف شان اشتغال زایی باشد برای تعدادی اینگونه کار مهیا میکنند

>>>   بد بختی در این است که دشمن و دوست هیچ معلوم نمیشود در این کشور اما دلم به این میسوزد که سربازان بیچاره ما هر روز قربانی این وطن فروشان میشود چرا

>>>   بدبختانه در طول تاریخ حکومت افغانستان از مارهای درون آستین نیش خورده است. بدون شک حنیف اتمر مرد درجه یک آی اس آی درافغانستان ، و معصوم استانکزی ... استاد... ازهمین ... درون آستین دولت فعلی اند

>>>   این دسیسه های پاکستا امروز نیست درگذشته هم بین اعضا حزب دیموکراتیک هم همین طور تهمتها وجود داشت که منبع ان پاکستان وجا سوسان ان بوده کنون هم بالای هر عنصر مفید دولت تهمت زده میشود مردم باید هوشیار باشند وبه چنین اتهامات باور نکنند .

>>>   کدام خبری نو وتاره نیست . زیرا همگی چهره های کثیف طالبانی اتمر وستانکزی را می شناسند. همین ستانکزی خلقی نبود که به دستور پاکستان همراه تنی علیه نجیت کودتا کرد؟ آیا همین استانکزی نبود که استاد ربانی را به شهادت رسانید ؟ اکثریت خانواده ستانکری فعلا همراه طالبان است ؟ آیا اتمر خلقی نبود که مجاهدین پای او را زده بو د؟ همین اتمر اصلا رهبران فکری طالب وداعش است. اتمر فعلا افرادی زیادی را در ولایات شمال پشتون ها را مسلح کرده است؟ چهره های....این دو نفر را همه می شناسند. اما اینکه مجاهدین مرده اند ، بحث دیگر است.

>>>   بایـــــــد گــــــــــردن هــــــــــــــــردو زده شــــــــــــــــود

>>>   ازین خبر گیچ و گول استم . سوال اینست که حنیف اتمر و معصوم استانکزی به سر پرستی اشرف غنی رییس جمهور از پشتیبانی و تقویه ای گروه داعش و یا طالبان چه سود شخصی و یا وطنی دارند
این موضوع تحلیل و دلیل آگاهانه میخواهد نه حدس و قیاس.
اگر حقیقت داشته باشد اینها خاینین ملی قابل محاکمه ملت و اعدام استند. بیایید حقیقت را با شواهد به مردم واضح ساریم
در موضوع گزارش خبر گذاری...پارلمان کشور نیز دقیقآ باید علاقه بگیرد موضوع ساده ای نیست . حاجی ظاهر قدیر چرا تهدید
میکند باید رک و راست اسناد و قراین را ارایه دهد.
حالت امنیتی کشور ازین بد و بدتر نمیشود . آقای قدیر مسوول است
تا دست از تهدید و تهدید بازی بکشد و مردانه اسناد را به میدان
بریزد. من ازین اشخاص و آقای کرزی که نام اوهم برده شده حمایت و حراستی ندارم هرکه و هر ارگانی تا این درجه خاین باشد
باید با تمام قیمت و قواء مواخذه شود گفتن ها و نکردن ها ملت راگیچ و گول ساخته .
امان نظری کابل

>>>   اینها مگر از این کشور نیستن به کشور خود و به مردم خود خیانت بزرگ میکنند.بلاخره یک روز به غضب خداوند گرفتار میشود این خونهای ناحق را در این کشور جاری کردن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است