چهره پشت پرده نبیل را ببینید !
برای محکم شدن جای پای رحمت الله نبیل در اذهان عامه افغانستانی ها در خواست رسمی برکناری رحمت الله نبیل از دولت افغانستان شده است. تا بدینوسیله از رحمت الله نبیل چهره ضد پاکستانی ساخته و در موقع لزوم از آن در راستای منافع پاکستان استفاده شده و مخالفان دولت پاکستان شناسایی و از بین برده شوند 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۱    ۱۳۹۴/۹/۲۱ کد خبر: 107854 منبع: پرینت

چهار ماه قبل گزارشی نشر شد که حکایت از خواسته سازمان استخباراتی پاکستان از اشرف غنی بود مبنی بر اینکه بعضی افراد حکومتی را برکنار نماید.
در این گزارش به رحمت الله نبیل نیز اشاره شده بود.

هرچند این خبر در برخی رسانه ها انعکاس نیز یافته است اما نکته جالب توجه آن این است که رحمت الله نبیل سابقه همکاری با پاکستان را در پرونده خود دارد و حالا چگونه می شود که مخالف سیاست های پاکستان در افغانستان باشد؟

فردی که به عنوان رییس امنیت ملی تا کنون در زمینه استخباراتی که وظیفه اصلی وی است برای آوردن امنیت در کشور موفق نبوده و همیشه زمینه ساز حملات شدید تر در کشور شده است چگونه می تواند مخالف پاکستان باشد؟
این فرد بعنوان رییس امنیت ملی تا کنون هیچ دستاورد بزرگی که به نفع ملت بوده و مخالف سیاست های پاکستان باشد، در پرونده خود ندارد.

یک منبع که از افشای نامش خودداری می شود، به خبرنگار افتخاری ما در اسلام آباد گفته است که وی سال ها است با سازمان استخباراتی پاکستان همکاری دارد و اینک نیز یکی از افراد فعال این سازمان در امور شهری اسلام آباد در قسمت کنترول افغان ها در پاکستان می باشد.

این نیروی استخباراتی پاکستان افزود که او نیز از منطقه جغتای وردک هم ولایتی رحمت الله نبیل سرپرست امنیت ملی افغانستان می باشد و تاکنون دوبار به عنوان چهره مخالف دولت پاکستان با برخی از سران حکومت افغانستان ملاقات داشته است.

او اطمینان می دهد که برای محکم شدن جای پای رحمت الله نبیل در اذهان عامه افغانستانی ها در خواست رسمی برکناری رحمت الله نبیل از دولت افغانستان شده است. تا بدینوسیله از رحمت الله نبیل چهره ضد پاکستانی ساخته و در موقع لزوم از آن در راستای منافع پاکستان استفاده شده و مخالفان دولت پاکستان شناسایی و از بین برده شوند.

در طرف دیگر قضیه این موضوع مطرح می شود که با این طرح هم یک فرد تابع پاکستان در پست امنیت ملی ماندگار می شود و هم سازمان امنیت ملی کشور مکان امنی برای جاسوسان پاکستانی خواهد شد.

از جانب دیگر وی با این چهره ضد پاکستانی می تواند از نزدیکی کشورهای دیگر همسایه به مخالفان پاکستان در افغانستان اطلاعات کسب کرده و در اختیار استخبارات پاکستان قرار دهد.

نبیل، ساعت و قلم مون بلانک سویسی را خوش دارد و می‌گفت روزانه ۶ پیاله قهوه می‌نوشد و خیلی هم سیگار استفاده می‌کند.

نبیل ۴۶ ساله، ۱۲ سال پیش وارد سیاست افغانستان شد. او پس از فراغت از رشته‌ی مهندسی در پاکستان، با برنامه‌ی مهاجرت سازمان ملل متحد در شرق افغانستان همکار شد. او بار نخست در سال ۲۰۰۳ به عنوان رییس امور داخلی شورای امنیت ملی مقرر شد و این اداره را به نام ریاست محافظت رییس جمهور تغییر نام داد و مسوولیت آن را به دوش گرفت.

در سال ۲۰۱۰، پس از استعفای رییس عمومی امنیت ملی، امرالله صالح، آقای نبیل به حیث رییس این اداره مقرر شد.
نبیل توانست سیستم امنیتی تاجیک ها در این اداره را برهم زده تعدادی از جوانان مشرقی را وارد این اداره سازد. جوانانی که هرکدام شان سال های متمادی با پاکستان همکاری داشتند.
برهم زدن سیستم امنیتی تاجیک ها در اداره امنیت ملی افغانستان کار ساده ای نبود اما با کمک افراد همکار با استخبارات پاکستان این امر میسر گردید.

رحمت الله نبیل به آرامی و هماهنگی با جنرال های چپی در این اداره، فرماندهان جهادی و تاجیک را همانگونه که سیستم را تغییر داد آنان را نیز به بازنشستگی و یاهم تغییر و تنزل رتبه و یاهم کناره گیری واداشت.

در طرف دیگر قضیه تعدادی از جوانان همزبان خود را از غرب خواسته و آنان را در کنار دیگر چهره هایی که از پاکستان آورده بود جابجا کرد.

این بار اول نیست که پاکستان تلاش دارد تا رحمت الله نبیل را بعنوان چهره ضد پاکستانی جلوه دهد. روزنامه‌ دنیا چاپ پاکستان، در ماه جون سال ۲۰۱۴ حمله‌ خونینی در میدان هوایی کراچی در پاکستان از سوی ۱۰ تروریست انجام شد که باعث خسارت‌های مالی و جانی زیادی گردید. پاکستان به‌زودی رحمت‌الله نبیل را متهم ساخت که او این حمله را سازماندهی کرده است.

همچنان در سپتامبر سال گذشته‌ میلادی پس از حمله‌ای بر یک مرکز نظامی نیروی دریایی پاکستان، سازمان استخبارات پاکستان نبیل را متهم کرد که این حمله را سازماندهی کرده است.

این ادعا های پاکستان در حالی مطرح شد که برهمه مبرهن است امنیت ملی افغانستان با وجود امکانات و تجهیزات کافی تاکنون توان کشف حملات مخالفان را نداشته و حتی در مواقعی شاید همکار نیز بوده است چگونه می تواند در پاکستان عملیات کند؟

در هر حال، طی سه دهه گذشته غربی ها و عرب ها و پاکستانی ها توانستند افراد مخالف را موافق جلوه داده و موافق را مخالف. تا بدین وسیله به اهداف از پیش تعیین شده خود در منطقه دست یابند.

حالا واقعا رحمت الله نبیل کیست؟


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   رحمت الله نبیل ... با این امکانات که ریاست امنیت ملی دارد کشفیات ضعیف و عملکردضیعف در مقابل دشمنان دارد

>>>   سربلند وپیروزباد آن عده اعضای امنیت که بخاطر وطن ومردم خود کار وتلاش میکنتد ناکامی وروسیاهی نصیب کسانی درین ارگان باد که با سو استفاده ازین ارگان باعث آزار و اذیت مردم میشوند...
( ر )

>>>   دروجود نبیل آنقدر مشکل نیست همه مشکل در وجود غارتگرانی است که امنیت را به غنیمت گرفته اند وسهم پدری خود میدانند تعداد زیاد روسای مرکزی ونواحی ازهمان افراد سال های 71 ال 74 هستند وبرای بدست آوردن پول هرکاری میکنند انتقام جوئی دسیسه بازی ....

>>>   در ولایت غزنی اشرار پلان ساختند سه صد زندانی را بردند امنیت ما در خواب است از ینگونه پلان کلان آگاه نشد...

>>>   اگــــــــــر براستی اینطورباشد که پاکستان بدروغ کارهای ناکرده را بما ربط میدهد حتما کرزی صاحب هم با پاکستان کدام حسابی دارد که میگویند جلو حرافی های اورا بگیرید!

>>>   گرچه درینمورد بدون استاد موثق چیزی گفته نمیتواند کس اما برای احتیاط ریاست امنیت ملی راباید همیشه تاجک ها ازبک یا هزاره داشته باشد چون اینهابا پاکستانی ها سازش نمیکنند

>>>   نبیل انسان صغیف و نا اگاهی است در ین پست. اداره امنیت ملی سطون فقرات دولت به شمار میرود ولی هر گاه شخصی کم دانش و بی تجربه و غیر متعهد به خدمت صادقاه در اراس قرار داشته باشد موفقیت دولت در همه عرصه ها کمرنگ میگردد.
حبیبی

>>>   پاکستان هم این کار را میکند هم آن کار را
فیضی از کابل

>>>   نبیل را بزرگنمایی میکنند نبیل یه مهره بسیار مهم آی اس آی است، نبیل به وسیله کرزی در امنیت معرفی شده قبلا در کنار کرزی وظیفه اجرا میکرد روز اول که در امنیت به جیث رئیس مقرر شد ، امر کرد که همه کارکنان امنیت ملی به گونه جبری بایستی لسان پشتو را یاد بگیرند و مقررات خودش را در امنیت پیاده کرد- قبل از نبیل امرالله صالح را که واقعا بر ضد آی اس آی میرزمید بوسیله آی اس آی از ریاست امنیت برطرف ساخته شد و همیبنگونه رئیس دیگر امنیت را آی اس آی بوسیله حمله انتحاری از طریق مقعد میخواستند ترور کنند تا ذمینه دوباره برگشت نبیل به امنیت ملی تسجیل شود و نبیل یگانه کسی بود که اتمر ، پیمان جاسوسی و استخباراتی با آی اس ای را امضاء کرده است.
دلجو

>>>   برادرها گرچه من خودم یک مسلمان دری زبان هستم وبرادرهای پشتون واز بک وهزاره،وترکمن خود را دوست دارم واما یک موضوع را به سمع همه برادران هم از اقوام مختلف افغانستان برسانم که این همه سوظن وبی اعتمادی از خود دور کنید ونسبت به یکدیگر اعتماد ویقین وباور داشته باشید که روند ترقی وهمیزیستی به پیش رود تا دشمن به اشکال مختلف شما را نفریبد، این شکل وحالت همه ما وشما بدبخت وخواستار تر میکند وبرایی همیشه مملکت ضعیف باقی میمانیم وهرکس و هر تند بادی ،ماو شما را به نیستی نابود میسازد برادران اتفاق واحد کامل داشته باشید تا سبب همپاشی شما ملت مسلمان و دلاور نگردد
عبدالله ریحان

>>>   در این کشور کدام از کسانی که قدرت دارند وطن پرست اند که این چاسوس پاکستان باشد کسی که برای اولین بار امضا معاهده غلامی تبادله معلومات امنیتی را به پاکستان طرحه کرد...چرا مردم بیچاره و بی دفاع ما را بدست پاکستانی ها و امریکایی های کافر به قتل می رسانند

>>>   اسدالله سروری هم مناسب است

>>>   در اين پوست بايد يك شخص ملي با تحصلان عالي زيرك دلير و شجاع باشد حاضر باشد تا جا نش راه وطن قرباني كند انزمان ميتواند اين پوست را اداره كند.وطنداران اين را بدانيد اگر واقعاً پاكستان رحمت الله نبيل نميخواهد اين نشاني دلسوز بودن او بوطن اواست اما متسفانا بايد گفت كه ايا او چطور ريس امنيت است كه تريننگ سنترهاي فراوان از دشمن در أقصي ناقاط افغانستان موجود است او هيج كاري نمي كند وهمچنان ترورستان كه در بدل گرفتاري هر كدام ان چندين جوان خودرا از دست داديم و هر كدام اين ترورستان قاتل درجنها نفر از ملت ستم كشيده افغانستا ن اعم از زن ومرد پير واطفال است. متاسفانه صد ها نفرمجرم فرار مي كند و اقاي نبيل خبر ندارد جاي تاسف است بهتر است اقاي نبيل استفاع دهد. در كشور هاي كه قانون حاكم است اگر يك مجرم كه فقط يك قتل كرده بگريزد مطابق قانون بدون كه كس از بخواهد او خود بايد استعفا دهد و از او بايد تحقيق شود كه غفلت در كجا بوده تا در اينده تكرار نشود. واي بحال افغانستان باست خاست گر ندارد نه هم قانون است و مملكت كه ريس جمهوريش با تروستان برادر است خوب از كي شكوه كنيم. بنضر من ترورزم راه حل دارد و ان اينكه بر عليه ترورستان جهاد اعلان شود وبعد از ضربات شديد وكوبنده سراسري وكسايكه با ترورستان همكاري داردهمه شان رابخاك خون بكشد ويا جنرال دستم را وزير دفاع بااخاتيار مقرر كندو يا جنرال جبار خان را وزير دفاع با اختيار مقرر كند اگر افغانستان يكي امن ترين كشور دنيا نبود شما هر چي مي گوييد بگوييد اما متاسفانه ملت افغانستان به يك تورست كه غني بااست راي هاي شان حيف كردند تا جاي ادم فكر مي كند تمام بد بختي زير پاي خودي غني است نبيل بي بس است.
شور گل ژوب

>>>   این یکنوع تاکتیک استخباراتی است کسی را که با انها ارتباط مستقیم دارد در اذهان عامه انرا دشمن خودشان نشان میدهد وکسانی را که واقعا دشمن شان هستند بحیث دوستان شان وانمود میکنند عجب ریاست امنیت ملی که ما داریم سه روز پی درپی حملات انتحاری جان ده ها هموطن ما را در شهر کابل گرفت اما امنیت ملی از ان بی خبر بودند سوال دراینجاست که جاسوسان پاکستان با وصف تلاش زیاد شان چرا در حکومت داکتر نجیب الله ریس جمهور وقت که توسط ای اس ای پاکستان بشهادت رسانده شده دست پیدا کرده نتوانستند چون ریاست امنیت ملی دلسوزانه عمل میکردند وشب وروز تلاش امنیت را داشتند امروز که همه امکانات خوب ویشرفته در اختیار ریاست امنیت ملی قرار دارد چرا ضعف شان تا اندازه ی است که در گردونواحی ریاست امنیت ملی ترورستان یکبار نه بلکه چندین بار انهم پی در پی عمل ترورستی را انجام میدهند اما ریاست امنیت ملی در خواب غفلت است هرچه به گندد نمکش میزنند وای از انروزیکه به گنددنمک .

>>>   نبیل گزینه خوبی برای امنیت ملی

>>>   در اداره ترافیک ولایت غور لمبر پلید موتر به طور غیر قانونی خرید و فروش میشود .

>>>   بازی های استخباراتی آنقدر پیچیده است که نمیتوان قضاوت کرد
م بغلانی

>>>   زنده باد نبیل خدمتگار بی الایش وطن و...

>>>   سازش مقابل پاکستان خیانت ملی است .
زلمی

>>>   سلام بی پایان به ملت غیور افغانستان!
تنها ملت باید بداند که رحمت نبیل مکتب ابتداییه و لیسه را در کجاه درجه تحصیلات عالی خود از کجاه و به کدام درجه به سر رسانده. همه سوالات ملت جواب داده میشود. نبیل از جمله اجنت درجه اول ای اس ای است جنگهای زرگری نبیل بخاطر حفظ مقام اش است. وی با عیاهوی بیجا به جای اینکه نفع ببرد و غافل ازین است ...

>>>   زنده باد نبیل خدمتگار بی الایش وطن
برادرها گرچه من خودم یک مسلمان دری زبان هستم وبرادرهای پشتون واز بک وهزاره،وترکمن خود را دوست دارم واما یک موضوع را به سمع همه برادران هم از اقوام مختلف افغانستان برسانم که این همه سوظن وبی اعتمادی از خود دور کنید ونسبت به یکدیگر اعتماد ویقین وباور داشته باشید که روند ترقی وهمیزیستی به پیش رود تا دشمن به اشکال مختلف شما را نفریبد، این شکل وحالت همه ما وشما بدبخت وخواستار تر میکند وبرایی همیشه مملکت ضعیف باقی میمانیم وهرکس و هر تند بادی ،ماو شما را به نیستی نابود میسازد برادران اتفاق واحد کامل داشته باشید تا سبب همپاشی شما ملت مسلمان و دلاور نگردد
عبدالله ریحان

>>>   دوستان این یک بازی سیاسی است فریب نخورید، آش همان اش است اما ؟کاسه ها داغ تر و اش سرد شده میرود بالاخر در کاسه جیز اشخاص کاسه لیس چیزی باقی نمی گذارد .

>>>   کسیکه حرف های چپی ویا راستی میگوید او دشمن مردم افغانستان است

>>>   به نام خدا(ج)
آقای کرزی !
مرز اصلی ورسمی افغانستان وپاکستان همان مرز معروف به "دیورند"است.اما مرزغیر رسمی وعملاگسترش یافته ی پاکستان با افغانستان رودخانه ی کنراست. پاکستانی هادر دوره ی زمامداری کرزی مرزخود راتا هشتاد کیلومتری در عمق خاک افغانستان گسترش دادند.دربازگشت ازسفر"گوشته"درمجلس نمایندگان در این موردسخن گفته بودم.
آقای کرزی!
مردمان وزیرستان می توانند همزبان ماباشند اما قطعا هموطنان وشهروندان افغانستان نیستند. وطن تعریف دارد،اگرمعنای وطن وتعریف حقوقی آنرا نفهمیده اید، مشکل شمااست. این نافهمی چیزی راتغییرنمی دهد.
من درکرانه ی رودخانه ی"آمو"زندگی میکنم. بخشی ازمردم مادرآن سوی رودخانه یعنی درتاجیکستان قراردارند، اما آن همزبانان عزیز، دیگر تاجیکستانی هستند و مربوط ولایت بدخشان تاجیکستان وکل جمهوری. چنان که مابدخشانی های افغانستانی هستیم. باشندگان دوسوی دیگر مرزها هم چنین سرنوشتی دارند.
آقای کرزی!
در هنگام تصدی ریاست جمهوری، چرا کنسولگری پشاور را مسدود نکردید؟ چرا از پیشروی پاکستانی ها در کنر جلوگیری نکردید؟ خوب میدانی که یک گام هم نمیتوانی در آن سوی دیورند پیشروی کنی فقط،با اظهارات غیر مسوولانه و فریب کارانه مشکلی برمشکلات این مردم مظلوم و جنگ زده می افزایی. این یاوه سرایی هابرای چیست؟
فقط یک "دن کیشوت"جدید میتواند مثل شما سخن بگوید و لاف بزند و با شمشیر شکسته ی چوبین به نبرد سلاح های اتمی برود."سانکوپانزا"های دور و بر شماهم این رویای دن کیشوتی را تعبیر خوب نمی کنند، فقط چون نمک گیرتان هستند،به دروغ اظهار لحیه می کنند.
پدرام

>>>   رحمت الله نبیل رییس امنیت ملی کشور که با هماهنگی کامل آمریکا و اظهار رضایت پاکستان بر این پست تکیه زده بود، چگونه می شود که اینک پاکستان با وجود وی در ریاست امنیت ملی مخالفت کند؟

>>>   نمی فهمم در این وطن بالای کی اعتماد کرد بیخی جای شرم است

>>>   پاکستان موشک بالستیک ازمایش میکند دولت مردان ما شله ازمایش انتحاری اند فرق تاریخ ما وپاکستان را ازبرکت قبیله

>>>   سلطان کرزی هیچ گاهی دست بردار از شرارتها و بهانه جوی ها علیه دولت و مردم مان انیست یگانه راه درمانش تبعید نمودنش در هوتل بولتیمار اش در امریکا است.

>>>   کرزی را به خاطر داشته باشید!
کرزی در طول 14 سال حاکمیتش، به عنوان خان قبیله عمل کرد و بهترین فرصت های این سرزمین و مردم را با همین نگرش قبیله ای هدر داد.
متاسفانه قبیله گرایی او از یک سو سبب آسیب جدی به روند دموکراتیزه سازی کشور و از سوی دیگر، سبب ایستایی حرکت های روشن و رو به پیش در جامعه ی پشتونی شد.
حمایت از طالبان، حمایت و تقویت گروه های به شدت فاشیست و عقبگرا، انتقال جنگ به مناطق امن، تقویت بنیادهای سنتی و در حال زوال قومی کشور مانند ایجاد جرگه ها در برابر نهادهای قانونی، عمل نکردن به قانون و نقض مواد قانون اساسی، پایه گذاری سیستم های به شدت متقلب، بی اعتبار سازی انتخابات و روند مردم سالاری، سقوط نهادهای مالی و اختلاس صدها میلیون دالر از سرمایه ی ملی به صورت مستقیم و یا توسط هم تیمی هایش، رها سازی تروریستان از زندان و... موارد روشن در کارنامه ی 14 ساله ی اوست.
یاد مان باشد بردن انتخابات به بن بست و ایجاد حکومت موجود هم نتیجه ی مهندسی او و گروهش در انتخابات است.
او حالا به عنون یک شخص "غیر مسئول واجب الاحترام" با امکانات فراوان سیاسی، امنیتی و پول های حیف و میل کرده اش، در کمین نشسته و هر روز توسط مهره هایش در حکومت وحدت ملی تلاش می کند تا وضعیت بیشتر بحرانی شود.
هر قدر وضعیت در این نظام بحرانی شود، مسلما مردم ظاهربین حضور او را غنیمتی بزرگ می پندارند. او یک پوپولیست به تمام معناست.
در واپسین مورد، او صریحا با افغانستانی خواندن مردم وزیرستان و رد مرز رسمی دیورند، نشان داد که این خان قبیله از وضعیت پیش آمده می خواهد به ظن خودش در میان جامعه ی پشتون جای پا پیدا کند و حریف ناتوانش در میان قوم ناتوانتر سازد.

>>>   متوجه باشید که اولادهای تانرا به کشور خاین برای تحصیل روان نکنید که نیبل بی وجدان واری جاسوس جور میکند. بی پدر و سگرتی و شرابی زناکار ها باید دست شان از کار گرفته شود. روی اش سیاه و ثبت تاریخ شد این خائن ملی ...
نوید

>>>   این شخص کدام شخصیت ملی وطن پرست نپست ونبوده که وجود یا عدمش قابل تاسف باشد.دولت دست نشانده وقوای اشغالگر اورا در کرسی دیگری برای اهداف شومش در سرزمین بلا کشیده ما درنظر دارد.
فدا از المان

>>>   درين روز ها شايد بسيار استعفا ها خواهيم بود اين يكي از تخنيك هاي كرزي خاين بخاطر تضعيف دولت وحدت ملي است اين كسانيكه استعفا ميدهند همه مهره هاي كرزي اند

>>>   عبدالله ریحان از تفکر شما بوی نزدیکی با طالبها میاید

>>>   ریاست امنیت ناملی باید از حالت یک کمپنی خصوصی بودن بیرون شود که فعلا این کمپنی خصوصی مربوط پنجشیر وردک وسهمی کوچک هم از بدخشانی هاست !

>>>   رحمت الله نبیل به دستورکرزی در شرایط اساس بحرانی خود را از وظیفه اش کنار کشید! زیراکه آقای نبیل ازجمله کسانی هست که با کرزی به قسم جسم و روح بهم چسپیده اند وایشان
همیشه به دستور کرزی در صدد ضعیف ساختن حکومت وحدت ملی کار میکرد که البته تاحال موفق هم بود و در غیر آن این تصمیم حکومت وحدت ملی بود که در زمانهای نزدیک ایشان را از وظیفه سبکدوش کنند .

>>>   همهمه دیروز بپاکی ،شجاعت و مردانگی نبیل چه بود وچه شدند آن اشخاص - وبر عکس بیک بارگی استدلال امروز بر ضد نبیل چه خواهد بود ، وهیچ کس در مورد شخص سرپرست بجای نبیل معلومات نداد - همه خود را در قضایا باخبر از حقایق میشمارند - هر زمان که کار از کار گذشت از هر گوشه با قلم وزبان بدلیل و تعبیر و تفسیر پرداخته میشود - خدایا بحال بخبران ا ین ملت از آنچه میگذرد تو رحم کن وحق را به حقدار برسان و چون در کلامت گفته ئی ( و قل جا الحق و زهق الباطل ) اکنون دل بیخبران از انچه میگذرد بتنگ آمد خدایا .

>>>   اگر امرالله صالح ونبیل کاری درست می کردند ، چرا نخبگان افغانستان را طالبان به شهادت رسانید. آیا در زمان امرالله صالح که رئیس امنیت بود وبسم الله خان که وزیر دفاع بود استاد ربانی وتعدادی دیگر شهید نه شدند ؟ اینها خود در محو فزیکی مجاهدین ونخبگان افغانستان دخیل هستند.
یکی از وظایف عمده امنیت ملی تامین امنیت رجال سیاسی کشور است. اما اینها در هماهنگی با طالبان نخبگان را به شهادت رساندند. همین چند روز بیشتر آقای جاوید کوهستانی وسعیدی سوء قصد قرار نه گرفتند . ریاست امنیت ملی چه کاری کرد؟
استعفا نبیل کدام توطیه است که در ارگ چیده شده است. تا ایشان را مانند اتمر به پست بالاتر که بتواند نخبه گان را محو فزیکی کند. در نظر است.

>>>   اگر امرالله صالح ونبیل کار ی درست می کردند ، چرا نخبگان افغانستان را طالبان به شهادت رسانید. آیا در زمان امرالله صالح که رئیس امنیت بود وبسم الله خان که وزیر دفاع بود استاد ربانی وتعدادی دیگر شهید نه شدند ؟ اینها خود در محو فزیکی مجاهدین ونخبگان افغانستان دخیل هستند. یکی از وظایف عمده امنیت ملی تامین امنیت رجال سیاسی کشور است. اما اینها در هماهنگی با طالبان نخبگان را به شهادت رساندند. همین چند روز بیشتر آقای جاوید کوهستانی وسعیدی سوء قصد قرار نه گرفتند . ریاست امنیت ملی چه کاری کرد؟
استعفا نبیل کدام توطیه است که در ارگ چیده شده است. تا ایشان را مانند اتمر به پست بالاتر که بتواند نخبه گان را محو فزیکی کند. در نظر است.

>>>   یک منبع موثق که نخواست نامش افشا شود به خبرگیرک فعال حرفوی ما گفت که اوباما و مودی (صدراعظم هند) هم با آی اس آی ارتباط دارند.........
ما همه از ستون پنجم و ششم دشمن حرف میزنیم اما خود ما حکومت خود را با راست و دروغ ضعیف میسازیم به نفاق و قومگرایی دامن میزنیم واینگونه به طالبان آگاهانه و یا ناآگاهانه امداد میرسانیم.
حسین هراتی

>>>   نکنه برای وزارت طیارکده

>>>   تقریباً همه دنیا بجز جند کشور محدود همسایه که از آنها یاد آوری نمیشود مصلی آمریکا چین هند پاکستان ترکمنستان قزاقستان عربستان ترکیه مصر انگلیس آلمان فرانسه تاهدی روسیه این حقیقت را بخوبی درک کرده اند که بغیر از قوم بزرگ پشتون
کسی ویا قوم دگری بتواند نقش مثبت
را در بهبودی شرایطی ناگوار فعلی و 30 سال گذشته در افغانستان ایفاء کند پس در این صورت باید پشتون ها
در پست های مهم مصلی ریاست جمهوری وزارت دفاع امنیت ملی وزارت مالیه قرار داشته باشد اما در ستوح پایین دولت و حکومت افغانستان باید در همه امور هم از ملکی و نظام باید با مشارکت عادلانه قومی و سمتی بانزرداشت شایسته سالاری مشارکت داده شود
بنظر بنده در چند سال اخیر افراد فاخر و وطن پرست در ثهنه سیاست سطح بالا افغانستان تعامل اختیار شدند البته با همکاری دوام دار و برنامه ریزی شده کشور های که در بالا از آنها نام برده شد اشاره امدکز ی اشرفغنی حنیف اتمر ستانکزی رحمت الله نبیل اکرم خپل واک گلاب منگل جند رال عبد الرازق وغیره و غیره ملکی و نظام اما جنگل بی شغال نیست من بانظر داشت حوادث پیش آمده اخیر در کشور به این باور رسیده ام که افغانستان در آینده نزدیک از بدبختی های فعلی و گوزشت چند سال اخیر رهایی یافته و گام های مثبت را در صلح پیشرفت برابری برادری خود کفایی بر خواهد داشت
البته با برنامه ریزی خوب افراد
و کشور های یاد شده در راس اشرفغنی
جوزجانی

>>>   اگر امرالله صالح ونبیل کار ی درست می کردند ، چرا نخبگان افغانستان را طالبان به شهادت رسانید. آیا در زمان امرالله صالح که رئیس امنیت بود وبسم الله خان که وزیر دفاع بود استاد ربانی وتعدادی دیگر شهید نه شدند ؟ اینها خود در محو فزیکی مجاهدین ونخبگان افغانستان دخیل هستند. یکی از وظایف عمده امنیت ملی تامین امنیت رجال سیاسی کشور است. اما اینها در هماهنگی با طالبان نخبگان را به شهادت رساندند. همین چند روز بیشتر آقای جاوید کوهستانی وسعیدی سوء قصد قرار نه گرفتند . ریاست امنیت ملی چه کاری کرد؟
استعفا نبیل کدام توطیه است که در ارگ چیده شده است. تا ایشان را مانند اتمر به پست بالاتر که بتواند نخبه گان را محو فزیکی کند. در نظر است.

>>>   رحمت نبیل شخص آرام و بدون ایجاد مشکل نشان میداد که کار میکند. وقتی از وی سوال میکردی که چه کار مثبت انجام داده اید٫ وی یاوه سرایی می نمود ولی نتیجه کارش همیشه منفی بود. ولی انسان خوش برخورد تحت فشار تلاش میکرد که کاری مثبتی انجام دهید البته به همکاری همکاران دیگر مدت چهار سال تحت امر بنده وظیفه انجام داده. از نگاه برخورد مهاشرت انسان خوبی است ولی از نگاه انجام وظیفوی در تمام مدت چار سال نتایج کار اش قناعت بخش نبود نظر به معاشیکه میگرفت.

>>>   رحمت الله نبیل و امرالله صالح کار ی درست می کردند زنده باد نبیل خدمتگار بی الایش وطن
Asef SHALIZI


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است