۱۰ خبر مهم که رسانه‌های غرب سانسور کردند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۴    ۱۳۹۴/۹/۲۱ کد خبر: 107850 منبع: پرینت

علیرغم تنوع و تکثر رسانه‌ها و منابع خبری، همچنان شاهد هستیم که برخی اخبار، رویدادها و موضوعات مهم از سوی رسانه‌های «جریان اصلی» جهان نادیده گرفته می‌شوند.
به گزارش پایگاه گلوبال ریسرچ، با وجود گسترش بیش از پیش رسانه‌ها و دسترسی بیشتر به منابع اطلاعاتی مختلف باز هم این گونه به نظر می‌رسد که برخی اخبار مرتبط با وقایع و رویدادهای مختلف یا چندین روزی تأخیر بازتاب یافته و یا سانسور شده‌اند.

این نکته از آن جنبه اهمیت دارد که حدود 90 درصد رسانه‌های خبری آمریکا - نشریات و شبکه‌های سنتی که گزارشگران تمام وقتی را استخدام کرده‌آند - توسط شش بنگاه کنترل می‌شوند.

این وبگاه در ادامه فهرستی از 10 ماجرا، رخداد و یا واقعه که مورد توجه رسانه‌ها قرار نگرفته و پوشش نیافته است را ارایه کرده است:

1. نیمی از ثروت جهان در اختیار یک درصد از جمعیت جهان است.

2. صنعت نفت به طور غیرقانونی فاضلاب ناشی استخراج نفت شل را به داخل سفره‌های زیر زمینی آب دفع می‌کند.

3. 89 درصد قربانیان حملات پهپادی در پاکستان به عنوان شبه‌نظامی شناسایی نشده‌اند.

4. مقاومت مردمی در مقابل سرقت منابع آبی توسط بنگاه‌های اقتصادی.

5. فاجعه اتمی فوکوشیما عمیق‌تر شده است.

6. تأثیرات جهانی ناشی انتشار گاز فزاینده متان و گرم‌شدن دمای قطب شمال.

7. هراس از جاسوسی دولت‌ها حق آزادی بیان نویسندگان را تضعیف کرده است.

8. اینکه چه کسانی و به چه میزان به دست پولیس کشته می‌شوند.

9. میلیون‌ها انسان فقیر کمتر از میلیاردرها از سوی رسانه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند.

10. کاستاریکا استاندارد و معیار جدیدی را در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر ارایه کرده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   رسانه های غربی چیزیکه به فایده کشورهای غربی نباشد را نشر نمیکند . رسانه های غربی مشل رسانه های افغانستان نیست که به فایده دشمن کار کند

>>>   مگر بوق های کثیف استکبار همچو BBC و VOA و CNN و ... برای نشر حقیقی اخبار جور شده اند ؟ هدف این بی شرف ها دروغگویی و گمراه کردن مردم دنیاست. 10 خبر راست بی اهمیت می گویند و یک دروغ کلان مهم.
مثلا" BBC مزدور تا امروز هم نمی گوید "داعش" بلکه باربار می گوید (دولت اسلامی عراق و شام). چون می خواهد جنایت های تروریست های داعش را به اسم اسلام کند. طفل مکتب هم میداند که این تروریست های عیاش و زن دوست کدام بویی از مسلمانی نبرده اند و افسران انگلیسی و امریکایی و ترکی این تروریست ها را در کمپ های ترکیه و اردن تربیه می کنند و به سوریه می فرستند برای سربریدن و هرار کثافتکاری دیگر که در واقع به اسم انگلیس و امریکاست و باید بیرق امریکا و انگلیس را بلند کنند.

>>>   غربی ها همیشه آن چیزی را به مردم انعکاس می دهند که به نفع منافع شان باشد برای همین بر خلاف اینکه خیلی ها فکر میکنند مردم غرب خیلی متفکر و آگاه هستند اما به هیچ عنوان از لحاظ سیاسی , اقتصادی , فرهنگی اطلاعات ندارند مردم غرب مغزشان درگیر فلم های هالیوودی , مخدرات , کافه , دیسکو , مد لباس است - رسانه های فارسی زبان هم اگر راه اندازی شده برای اینکه تفرقه و فرافکنی کنند تا راه برای نفوذ غربی ها برای غارت و چپاول باز کنند رسانه های فاسدی مثل بی بی سی , وی او آ , غیره . . .

>>>   یورگن هابرماس، از نظریه پردازان مکتب فرانکفورت معتقد است سرمایه داری از رهگذر تجدد و توسعه با استفاده از وسایل ارتباط جمعی به دستکاری افکار عمومی می پردازد و این یعنی تحمیل نیازهای اجتماعی. یا هربرت شیلر، استاد ارتباطات دانشگاه کالیفرنیا بر این باور است کارکرد رسانه های آمریکایی دستکاری در مغزها و قلب هاست.

>>>   از نظرات چهارنظر دهنده اندیشمند خوش فکر واگاه فوق بسیار خوشحال وشادمان شدم وامیدوار شدم کشور ماهیچ گاه ساحه جولان افکار شیطانی وهابیان وصهیونیزم نمی شود مردم ما شعور سیاسی بالایی دارند.مافیای مدیای عربی عبری وغربی هیچ غلط نمی توانند بکنند
داکتر عبدالرب اچک زی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است