داعش 12 میلیارد دلار اسلحه دریافت کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۶    ۱۳۹۴/۹/۲۰ کد خبر: 107837 منبع: پرینت

باقر جبر الزبیدی وزیر حمل ونقل عراق از دریافت کمک تسلیحاتی 12 میلیارد دلاری به داعش خبر داد و گفت: نفت تنها منبع درآمد گروه تروریستی داعش نیست.

به گزارش شبکه خبری المیادین، الزبیدی گفت: نفتی که داعش قاچاق می کند و می فروشد تنها منبع درآمدی آن نیست ، به طوری که این گروه تروریستی 12 میلیارد دلار اسلحه دریافت کرد.

الزبیدی افزود: برخی سرکرده های داعش با هماهنگی سازمان اطلاعات ترکیه اقدام به صادرات نفت می کنند، این در حالی است که دولت عراق یک دشمن اصلی که همان داعش است، دارد و هرکس ضد داعش باشد بدون شک با ما است.

کشورهای عربستان، قطر و ترکیه مسوول ارسال کمک های تسلیحاتی و مالی به گروه تروریستی داعش هستند.

ابوصالح مسوول امور مالی و خزانه داری داعش به همراه دو نفر از معاونانش اواخر ماه نوامبر در حملات هوایی نیروهای آمریکا در سوریه کشته شد.

این شخص توانسته بود در هنگام حمله داعش به عراق و سوریه، بیش از یک میلیارد دلار از بانک های این کشورها غارت کند. ابوصالح یکی از مهمترین افراد در زمینه تامین مالی تروریست ها محسوب می شد.

وزیر خزانه داری گروهک تروریستی داعش با فروش نفت در مرزهای ترکیه 500 تا یک میلیارد دلار به دست آورده بود.

گزارش های منتشر شده از فروش نفت خام سوریه توسط داعش با بهای اندک 25 دلار در هر بشکه به تجار در منطقه کردستان عراق و ترکیه حکایت دارد.

روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» در ماه ژوئن گزارش داد، تکفیری ها از فروش و قاچاق نفت موصل روزانه معادل یک میلیون دلار درآمد کسب می کنند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دالرهای مفت نفتی عربستان سعودی , قطر , امارات , کویت , بحرین , فروش و قاچاق اثار تاریخی و باستانی عراق و سوریه , فروش نفت قاچاق عراق و سوریه , فروش زنان و دختران , پول در قبال آزادی گروگانگیری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است