پهلوهای فساد باید شکافته شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۳    ۱۳۹۴/۹/۱۹ کد خبر: 107826 منبع: پرینت

از بدو تاسیس پنجشیر تا کنون مقام های، نتایج در خور پسند را به خورد شهروندان نداده فرصت زیادی را که می شد از آن در جهت تبلور ارزش های فرهنگی و بومی و اعمار ساختارهای زیر بنایی و روبنایی از آن به کار بست متاسفانه از دست داد.

اصالتا، پروژه های که در امتداد پنجشیر از طرف نهادهای ملی و بین المللی تضمین پولی داده شده بود، استفاده بهینه صورت نگرفته در پاره از موارد وجه فساد نیز در تطبیق آن برجسته است. همچنان انکشاف متوازن– در برخی از ولسوالی های شکل نپذیرفته و اصولا به آن مقوله ای " یک بام دو هوا " عمل صورت گرفته است.

همه از مقام های گذشته و اکنون در صدد مالامال ساختن بانک های شخصی اند، و در بخش استخدام کارمندان رویکرد های سلیقه گرایانه اعمال نموده بدون در نظرداشت اصل اصلاحات اداری هر کدام از حلقات خویش را به پست های حکومتی می گمارند. مشت از نمونه خروار از این وجوهات فساد می نگارم.

حکومت در این اواخر در آبشار پروژه جغل اندازی به یکی از شرکت های خصوصی تفویض نموده شرکت متذکره خلاف متن قرار داد عمل نموده و هیچ گونه توجه را به پیشنهادات اهالی شریف معطوف نداشته و کار به خود کامکی محض انجام می دهد. از این بابت از تمام نهاد های مدنی در مرکز پنجشیر تمنا داریم تا در برابر خودکامکی مقام ها دادخواهی نموده و روند ترقی و توسعه ولایت را تسریع بخشیده تا باشد این ولایت در تراز ولایت های انکشاف یافته تر قرار گیرد.

ش تلاش


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است