استقبال آمریکا و افغانستان از تصمیم اتحادیه اروپا
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۶    ۱۳۹۴/۹/۱۹ کد خبر: 107805 منبع: پرینت

صلاح الدین ربانی وزیر خارجه افغانستان، انتونی بلینکن معاون وزیر خارجه آمریکا و هلیگا شمید معاون سرمنشی اداره سیاست خارجی اتحادیه اروپا که ریاست هیات های اشتراک کننده کشورهای خود را به دوش دارند، در حاشیه نشست قلب آسیا دیدار نمودند.

محور این گفتگوها، تمرکز روی آمادگی ها برای کنفرانس های وارسا و بروکسل در مورد افغانستان و آخرین تحولات امنیتی واقتصادی این کشور بود.

آمریکا و افغانستان از تصمیم اتحادیه اروپا برای میزبانی کنفرانس بروکسل در مورد افغانستان به تاریخ 13-14 میزان 1395 مطابق به 4-5 اکتبر 2016 استقبال نمودند و هر سه طرف توافق کردند تا مشترکا روی آمادگی برای کنفرانس بروکسل کار نمایند، تا اطمینان حاصل شود که تلاش های حکومت افغانستان و کشورهای کمک کننده از نزدیک در فضای پاسخگویی متقابل قرار دارند.

آنها توافق دارند که کنفرانس های بروکسل و وارسا فرصت برای حمایت از حکومت افغانستان در راستای پیشرفت اصلاحات و برنامه حکومتی بوده و توسعه اصلاحات در افغانستان جهت فعال ساختن کشورهای کمک کننده برای گسترش تعهدات فوق العاده از کمک هایی امنیتی و انکشافی در کنفرانس های بروکسل و وارسا خیلی مهم می باشد.

هیات ها بر ضرورت مالکیت افغانستان جهت آماده سازی دو کنفرانس مزبور توافق نمودند واز همه شرکای بین المللی خواسته شد تا در برگزاری این کنفرانس ها متعهد به پشتیبانی قوی از افغانستان باشند.

افغانستان، اتحادیه اروپا و آمریکا از مشارکت سطح بالای منطقه ای در نشست وزرای خارجه قلب آسیا که برای همه شرکا یک فرصت برای بحث روی چالش های مشترک و رسیدن به راه حل های دوجانبه سودمند می باشد، استقبال نمودند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این کنفرانسهای غربی بیفایده و وقت تلف کردن است . غربیها فریبکار هستند و مورد اعتماد نیستند . غربیها نوکران خود طالبان و داعش را با کمک پاکستان به سلاحهای جدید مسلح کرده .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است