ایران نگران حضور داعش در کشور است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۰    ۱۳۹۴/۹/۱۹ کد خبر: 107800 منبع: پرینت

رییس جمهور که برای اشتراک در کنفرانس پروسه استانبول، قلب آسیا عازم پاکستان گردیده بود با وزیر خارجه ایران در اسلام آباد دیدار کرد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت، کشورش به منظور جلب همکاری ها با بسته ای که از جانب حکومت افغانستان در زمینه های اقتصادی، امنیتی، مدیریت آب و بخش های دیگر ارایه گردیده، همکاری می کند.

محمد جواد ظریف با اشاره به ارزش بندر چابهار و خط آهن گفت: چابهار و خط آهن برای انکشاف اقتصاد افغانستان مخصوصا در زمینه انتقال معادن می تواند کمک فراوان کند.

وزیر خارجه ایران گفت: ایران در بخش امنیتی از حضور و فعالیت های داعش نگران است زیرا تهدید مستقیما متوجه ما است.

رییس جمهور کشور در زمینه مدیریت آب گفت: در مورد آب های هلمند یک معاهده مکمل وجود دارد که در راستای تطبیق آن نمایندگان هر دو کشور صحبت خواهند کرد. محمد اشرف غنی همکاری های ترانزیتی را برای افغانستان و ایران مفید دانست. وی گفت: خط آهن که از ولایات مختلف افغانستان و منطقه می گذرد ایران را با تاجیکستان وصل می سازد.​​

وی گفت: ما از سرحد غربی کشور که با ایران هم مرز می باشد باید از لحاظ امنیتی مطمین باشیم. وی اضافه کرد که داعش خطر جدی است و شماری از گروهای مسلح وجود دارند که در حال تغییر می باشند و نگرانی از مبدل شدن شان به داعش وجود دارد.

محمد اشرف غنی بر تقویت و تجهیز قوای امنیتی و دفاعی افغانستان به منظور مبارزه جدی با تروریستان و داعش تاکید ورزید و گفت که حضور قوای امنیتی و دفاعی کشور برای کاهش و جلوگیری از چنین خطرات موثر می باشد.

رییس جمهور گفت، مواد مخدر که از راه ایران به کشورهای دیگر قاچاق می گردد، در این زمینه نیز به همکاری جدی نیاز است و به همین منظور افغانستان بزودی هیاتی را جهت مذاکره به ایران خواهد فرستاد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است