کهنه سربازان انگلیس مدالهای خود راپس دادند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۶    ۱۳۹۴/۹/۱۹ کد خبر: 107786 منبع: پرینت

ده ها نفر از کهنه سربازان انگلیسی در اعتراض به مشارکت لندن در بمباران هوایی در سوریه، مدال های افتخار خود را پس داده و در مقابل دفتر نخست وزیر آنها را به کف خیابان انداختند.

روزنامه انگلیسی 'ایندیپندنت' روز چهارشنبه گزارش داد: کهنه سربازان انگلیسی در اعتراض به تصمیم دولت انگلیس در بمباران مواضع داعش این بار در سوریه، مدال های افتخار خود را در خیابان 'داونینگ استریت' لندن که دفتر نخست وزیر در آنجا واقع شده است، بر زمین انداختند.

کهنه سربازان انگلیسی که گفته می شود 169 نفر بودند از اعضای تشکل موسوم به 'کهنه سربازان صلح' بودند، که در جنگ های عراق، افغانستان، ایرلند شمالی و مقدونیه شرکت داشتند.

ایندیپندنت گزارش داد: کهنه سربازان انگلیسی همچنین دراین اعتراض، علاقه نسل آینده برای کسب چنین نشان های جنگی در پیوستن به ارتش را زایل کردند.

'بن گریفین' Ben Griffin یکی از کهنه سربازان انگلیسی و از اعضای یگان نیروهای ویژه انگلیس موسوم به SAS که در جنگ های عراق، افغانستان، ایرلند شمالی و مقدونیه شرکت داشت در مورد این اعتراض به ایندیپندنت گفت: این ها (مدال های افتخار) چیزهایی بودند که زمانی آنها را بعنوان یک گنجینه می پنداشتیم، البته دور افکندن (مدال ها) کار سختی است، اما فکر می کنم کار مهمی است که انجام می دهیم.

این کهنه سرباز انگلیسی معترض به جنگ سوریه در ادامه افزود: این اقدام از این جهت مهم است که اعتراضی علیه جنگ (انگلیس در سوریه) و همچنین از بین بردن اسطوره سازی که پیرامون کسب چنین مدال هایی در ارتش وجود دارد، محسوب می شود.

وی دراین زمینه تصریح کرد: بسیاری از جوانان (انگلیسی) به دنبال به دست آوردن چنین مدال هایی هستند و فکر می کنند که چقدر عالی است تا یکی از آنها را داشته باشند تا به دیگران نشان دهند، ما (کهنه سربازان) حالا آنها را به دست آوردیم و اکنون این چیزی است که ما در فکر آنها (نسل جوان) هستیم.

ایندیپندنت در ادامه نوشت کهنه سربازانی که در بخش نیروهای ویژه انگلیس خدمت می کردند؛ گفتند که اقدامات انگلیس در 15 سال گذشته از جمله تجاوز به عراق و مداخله در افغانستان و لیبی، مستقیما در شکل گیری (گروه تروریستی) داعش نقش داشته است.

این کهنه سرباز معترض انگلیسی که به نوشته ایندیپندنت در سال 2005 در زمان تجاوز نظامی به عراق، به مخالفان جنگ پیوست و از ادامه خدمت در ارتش انگلیس امتناع ورزید، همچنین گفت: 'باید ببینیم داعش چگونه به وجود آمد. حمله ما (انگلیس) به عراق بود که داعش را شکل داد.

وی در ادامه افزود: همچنین باید نگاهی به متحدانمان بیندازیم، عربستان سعودی، که بشدت از داعش حمایت می کند و آنها را تامین مالی می کند؛ باید نگاهی به ترکیه بیندازیم، که من اکنون به این باور رسیده ام که نفت از داعش خریداری می کند.

مجلس عوام انگلیس به رغم مخالفت افکار عمومی، هفته گذشته مشارکت این کشور در حملات هوایی به سوریه را تصویب کرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است