بارزانی در ترکیه به دنبال چیست؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۰۸    ۱۳۹۴/۹/۱۹ کد خبر: 107781 منبع: پرینت

«مسعود بارزانی» رییس حزب دمکرات کردستان عراق در حالی عازم ترکیه شد که کارشناسان هنوز به درستی نمی دانند این شخصیت سیاسی جنجال ساز کرد به دنبال میانجی گری و تنش زدایی بین بغداد و آنکارا است یا آنگونه که برخی کارشناسان عقیده دارند، به دنبال ماهی گیری از آب گل آلود در روابط دو کشوراست.

بارزانی پیش از سفر، شب گذشته با «حیدرالعبادی» نخست وزیر عراق تلفنی گفتگو کرد و در بیانیه صادره، دو طرف تاکید کرده اند که ورود نظامی ترکیه به شمال عراق، غیرقانونی بوده و حاکمیت ملی عراق را نقض کرده است.

با اینحال بارزانی از سوی اکثر شخصیت ها و احزاب سیاسی عراق، متهم به دست داشتن در ورود غیر قانونی نظامیان ترک به اراضی عراق است و در تایید آن به اظهارات احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه اشاره می کنند که گفته، 'عقب نشینی نظامیان ترکیه از اراضی عراق منوط به موافقت بارزانی است.'

مرد شلوار کردی پوش شمال عراق، هفته پیش از سفر جنجالی برانگیز به عربستان سعودی و امارات متحده عربی برگشت و دو روز بعد نظامیان ترکیه وارد شمال عراق شدند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کردها ملت زجر کشیده هستند , ۵۰۰ میلیون کرد وجود دارد یعنی کردهای ایران , عراق , ترکیه , سوریه یک ملت هستند اما سرزمین ندارند

>>>   خوب!!!
پس از 7 میلیارد نفر جمعیت دنیا 500 میلونش کرد هستند . حتما ترکا هم 1میلیارد نفر هستند فارسا هم 2 میلیارد نفرند . پس اشتباه میگن چین بیشترین جمعیت و داره ؟؟؟؟؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است