آمریکا پسر اردوغان را بعنوان تروریست شناخت
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۲    ۱۳۹۴/۹/۱۹ کد خبر: 107774 منبع: پرینت

وزارت خارجه امریکا از صدور حکم علیه جنایات تروریستی اردوغان خبر داد.

وزارت خارجه آمریکا در وبگاه خود اعلام کرد «إمره اردوغان» برمبنای فرمان اجرایی 13224 ایالات متحده، بعنوان تروریست شناخته می‌شود و از این پس مشمول تحریم‌های مربوطه خواهد بود.

به نوشته این رسانه، بموجب فرمان مذکور هریک از اتباع خارجی که اقدامات آنان سبب بروز هرگونه تهدید تروریستی علیه شهروندان، امنیت ملی یا اقتصاد این کشور شود، مشمول تحریم خواهند شد.

وزارت خارجه آمریکا در این اعلان تصریح می‌کند تمامی اموال «امره اردوغان»، که به تأیید دستگاه قضایی ایالات متحده رسیده باشد، ضبط یا مسدود خواهد شد و از این پس هیچ یک از اتباع آمریکایی مجاز به برقراری مبادلات تجاری با این شخص نخواهند بود.

همچنین با قرارگرفتن اردوغان در لیست تحریم‌های وضع‌شدۀ سازمان ملل علیه گروه القاعده، از این پس همه اعضای این سازمان به ضبط دارایی‌ها، اِعمال ممنوعیت سفر و تحریم فروش سلاح به شخص مذکور ملزم خواهند شد.

طبق اعلام دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، شخص نامبرده یکی از اتباع ترکیه‌ای‌تبارِ آلمان و از اعضای گروه‌های تروریستی القاعده و الشباب می‌باشد که در زمینه عضوگیری نیروهای تروریستی، شرکت در عملیات ترور و همچنین تأمین بودجه برای این گروه‌ها شرکت داشته است. این نهاد همچنین اعلام داشته نقش اردوغان در حملات تروریستی انجام‌شده در کنیا و اوگاندا برای دولت این کشور محرز شده است.

امره اردوغان پس از دستگیری در شهر «دارالسلام» تانزانیا و استرداد به آلمان، به جرم فعالیت در گروه‌های تروریستی در پاکستان و سومالی، به تحمل 7 سال حبس محکوم شد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بازی گربه و موش است . هدف امریکا در اینجا خاک زدن به چشم مردم است . با پدر یعنی اردوغان بزرگ روابط دوستانه داشته و در چوکات بیمان ناتو از وی حمایت می کند ولی پسرش را بعد از افشای دست داشتن با داعش و گروه های تروریستی دیگر مورد تحریم قرار می دهد . این ساده
گی مااست که حرف های این دروغگویان بین اللمللی را قبول می کنیم.
با احترام روشن ضمیر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است