برپایی ضیافت قدردانی از علمای دانشگاه الازهر
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۶    ۱۳۹۴/۹/۱۸ کد خبر: 107739 منبع: پرینت

داکتر عبدالله رییس اجرایی جمهوری اسلامی افغانستان در ضیافتی که در قصر سپیدار برای قدردانی از علما و دانشمندان دانشگاه الازهر که در کابل مصروف تدریس هستند برگزار شده بود با جمعی از مقام های عالی رتبه دولتی٬ مشاوران ریاست اجرایی و دانشمندان اشتراک نمود.

در این ضیافت سفیر جمهوری مصر عربی٬ دیپلومات‌های این کشور مقیم کابل نیز با جمعی از علما حضور داشتند.

در این نشست به علاوه رییس اجرایی کشور٬ داکتر نعمت الله شهرانی٬ داکتر اسدالله حنیف وزیر معارف٬ سفیر جمهوری مصر عربی و نماینده علمای ازهر در افغانستان صحبت کردند.

رییس اجرایی کشور در صحبت کوتاه خویش روابط مردم و حکومت مصر و افغانستان را تاریخی و پایدار خواند و گفت: روابط میان مصر و این منطقه به دوره باستان بر می‌گردد و مشترکات دینی و فکری، فرهنگی آن را همیش تقویت کرده‌ است. نقش ازهر شریف و علمای ازهر در نشر و پخش قرایت معتدل از دین و تربیه علمای افغانستان برجسته و قابل تحسین است.

وی در اشاره به سفر اخیر خود به مصر و ملاقات با امام اکبر داکتر احمدطیب در دانشگاه ازهر گفت: از داکتر احمد طیب دعوت نمودیم در کنفرانس صلح در افغانستان اشتراک نماید و ایشان این دعوت را پذیرفت. امیدوار هستیم در آینده نزدیک میزبان چنین نشست و حضور داکتر احمدطیب در افغانستان باشیم.

رییس اجرایی همچنان علاوه نمود: داکتر احمدطیب از من خواهش نمود تا زمینه فراگیری زبان فارسی را برای علمای ازهر در افغانستان در جریان اقامت شان برای ترجمه متون خطی فارسی به عربی فراهم سازم. به این اساس٬ به وزیر معارف هدایت می‌دهم تا چنین زمینه‌ای را هرچه زودتر فراهم سازد.

وی همچنان از نقش و حضور علمای ازهر در افغانستان و تعلیم فرزندان این سرزمین تقدیر نمود و از آنان به خاطر این نقش سازنده سپاسگزاری کرد.

رییس اجرایی خطاب به دانشمندان ازهر گفت: با تقدیر از تلاش‌ها و زحمات سفیر مصر در این کشور می‌خواهم بگویم: شما همه سفرای مصر در افغانستان و در بازگشت سفرای افغانستان در مصر هستید.

وی در پایان سخنان خویش برای علمای ازهر آروزوی موفقیت و سلامتی نمود و ابراز امیدواری کرد که روابط علمی، فرهنگی میان مصر و افغانستان بیشتر از پیش تقویت و استحکام یابد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ایـــن عــلــمــآ کدام احتــــــــــراع ، کــشــف تحقیق علمی ویا خدمتی به جامعه انسانی کرده اند ؟
مثلا علمای از یک کمپنی اروپائی اخیرا ادعا کمرده اند که ژن پیری را شناخته اند وچند سال بعد هرکس با استفاده ازین دست آورد علمی از پیرشدنش جلوگیری میشود یا یک منبع دیگرش گفته آنها میتوانند چند سال بعد با استفاده از یک روش مرده را دوباره زنده کرده و همه محتوای مغزش را کاپی نموده وبا مغزمصنوعی میتواند به حیاتش ادامه بدهد!
اما این علمای بیشمار کشورهای عربی و.... واز جمله همین علمای مهمان چی دست آوردی دارند؟؟؟؟
گیلگمش

>>>   جناب گیلگمش دستاوردی که این علمای فرزانه دارند این است که وهابیت را در افغانستان گسترش تا دانشجویان راحتر خود را منفجر کنند تا راه بهشت بهتر پیموده شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است