دیدار سفیر عربستان با معاون اداری وزارت خارجه
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۷    ۱۳۹۴/۹/۱۸ کد خبر: 107721 منبع: پرینت

مسفر عبدالرحمن آل غاصب سفیر کشور شاهی عربستان سعودی مقیم کابل با نصیر احمد اندیشه معاون اداری و مالی وزارت خارجه ملاقات کرد.

در آغاز، معاون اداری و مالی وزارت خارجه ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با سفیر عربستان سعودی مقیم کابل و ابراز سپاس از کمک و همکاری های آن کشور برای دولت و مردم افغانستان، روابط میان دو کشور را عالی و دوستانه توصیف نمود و ابراز داشت که افغانستان برای گسترش هرچه بیشتر مناسبات با عربستان سعودی متعهد می باشد.

معاون اداری وزارت خارجه در ادامه، راجع به اهداف سفر قریب الوقوع خویش به عربستان سعودی صحبت نمود و اظهار داشت که هدف اساسی این سفر بررسی مشکلات کارگران و محصلان افغانستان در عربستان سعودی، نصب سیستم صدور پاسپورت های الکترونیک در جنرال کنسولگری افغانستان مقیم جده و دیدار و ملاقات با مقام های عربستان سعودی می باشد. معاون اداری وزارت خارجه تبدیل پاسپورت های دست نویس به پاسپورت های الکترونیک را یکی از پروسه های مهم جمهوری اسلامی افغانستان دانست و افزود: افغانستان تلاش دارد تا پاسپورت های دست نویس شهروندان کشور را در آینده نزدیک به پاسپورت های الکترونیک تبدیل نماید.

سپس، سفیر کشور شاهی عربستان سعودی مقیم کابل نیز با ابراز خرسندی از ملاقات با معاون وزارت خارجه، اظهار داشت که برای تعقیب موضوعات مطرح شده هر دو کشور باید همکاری همه جانبه نموده و سفارت افغانستان مقیم ریاض نیر تلاش های بیشتر نماید تا با پیگیری و مشوره با مراجع ذیربط کشور میزبان راه حل های مناسب برای این مشکلات پیدا شود.

در آخر، سفیر عربستان سعودی مقیم کابل وعده سپرد تا برای گسترش هرچه بیشتر روابط دوستانه و برادرانه میان دو کشور و رسیدگی به مشکلات افغانستانی های مقیم در عربستان سعودی سعی و تلاش همه جانبه نماید.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   گام مثبت برای کارگران افغان در عربستان خصوصا خودم امیدوارم هرچه زودتر عملی شود که هیچ راهی برا ی باز گشت ندارم !!!
خودم فعلا مقیم عربستان شهرستان "الدوادمی " منطقه الریاض
اسم : حاجی برهان الدین : ولد: محمدامین ولد ملا شاه قل
ولایت سمنگان ولسوالی حضرت سلطان قریه کوکجر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است