افتتاح اولین نمایشگاه الکترونيک در کابل
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۸    ۱۳۹۴/۹/۱۸ کد خبر: 107719 منبع: پرینت

اولین نمایشگاه چهار روزه الکترونيک، با اشتراک 60 شرکت توليدی سامان آلات برقی، به هدف آگاهی دهی در مورد تولیدات داخلی و خارجی و استفاده از تکنولوژی نوین، از طرف مرکز نمایشگاه افغانستان و همکاری تکنیکی اداره حمايت از سرمايه گذارى در افغانستان آیسا در کابل گشایش یافت.

به نقل از روزنامه اقتصادی، احمدولید مجید یار رییس توسعه و تشویق سرمایه گذاری اداره آیسا، گفت: در این نمایشگاه فرصت­ های سرمایه گذاری جستجو می­ شود و نشان داده می­ شود که شرکت­ های افغانستانیی در داخل کشور، قادر به تولید اجناس برقی می­ باشند و نیاز نیست از خارج وارد گردد.

وی افزود: در این نمایشگاه، اجناس 15 شرکت داخلی و 45 شرکت خارجی برای چهار روز به نمایش گذاشته می­شود تا متقاضیان در مورد استفاده، کیفیت، دوام و نرخ اجناس معلومات به دست آورند.

محمد ابراهیم شمس معاون سرمایه گذاری اداره آیسا، گفت: یکی از نیازمندی­ هاى اساسی در یک کشور برگزاری نمایشگاه ها در عرصه های مختلف می باشد و مردم در ولایات مختلف نیاز به معلومات دارند تا از پیشرفت­ های حکومت و بخش خصوصی آگاهی پیدا کنند و برگزاری همچو نمایشگاه ها ضروری است.

عبدالقادر زازی نماینده مردم در مجلس نمایندگان گفت: خودکفایی افغانستان در تولید، تاثیر مستقیم بر بهتر شدن وضعيت امنیتى و کاهش بیکاری دارد و مانع رفتن جوانان به خارج از کشور و پیوستن به صفوف مخالفان مسلح دولت می­ گردد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آدرس دقیق این نمایبشگاه گجاست ؟؟؟؟

>>>   امرنیک است .امید چنین نمایشگاههای فنی وتخصصی توسعه یابد وهمچنین رقابت درتولیدات وارتقای کیفیت ودانش فنی درتولیدات صنعتی خصوصاالکترونیک راداشته باشیم .
شیوا. بلخ

>>>   واقعیت و خوشی بالطبع اینست که ما آرزو مندیم افغانستان بتواند مانند جاپان و غیره کشور های جنوب شرق اسیا و کشور های غربی صاحب صنایع پیشرفته گردد .حتی در صنایع سنگین . اما حقیقت بارز اینست که ما هنوز ازان مرحله که حد عالی انکشاف روز است فاصله داریم.
مانند فلانی ادعای سد گز خیز زدن از سادگی ماست .
اقایان احمد ولید - شمس و زازی لطفآ واقعیت هارا انعکاس دهید .
عبدالرحمن تاجر کابل

>>>   بها دادن بیش از حد به قبایل آنطرف سرحد زمینه رسوخ بیگانگان در حساس ترین نقاط امنیتی گشته و تسهیلات برای کسانی که هویت نامعلوم دارند فقط به نابودی نظام کمک خواهند کرد و هیچ دست آورد دیگری ندارند.
رستم خان

>>>   آقای رستم خان اینجا نمایشگاه است نه مسائل اقوام لطفا بزارید خواننده ها و عزیزان بازید کنند الان عبدالرحمن تاجر کابل و شیوا بلخ از حال بازدید هستند و بنده هم در حال بازدید هستم .
چیپچوپی از مزار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است