دیدار وزیر انرژی امارات متحده با رییس جمهور
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۲    ۱۳۹۴/۹/۱۸ کد خبر: 107714 منبع: پرینت

سهیل بن محمد المزروعی وزیر انرژی امارات متحده عربی که در راس یک هیات عالی رتبه آن کشور به کابل آمده بود با رییس جمهور دیدار کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، وزیر انرژی امارات متحده عربی ضمن ابراز سلام ها و تمنیات نیک امیر آن کشور به رییس جمهور غنی، پیام وی را مبنی بر اینکه امارات متحده عربی مانند گذشته از افغانستان حمایت می کند و روابط و کمک های خویش را به افغانستان گسترش می دهد، تقدیم کرد.

سهیل بن محمد المزروعی گفت: کشورش برای نایل شدن افغانستان به اولویت ها و اهداف استراتژیک اش کمک خواهد کرد.

وی به رییس جمهور غنی گفت: اظهارات شما مبنی بر اینکه فعالیت های گروه های تروریستی، روابط و توسعه اقتصادی کشورهای منطقه و جهان را آسیب می رساند با وقوع حوادث اخیر تروریستی در منطقه و جهان به حقیقت مبدل گردید.

در مقابل رییس جمهور غنی ضمن خوش آمدید به وزیر انرژی امارات متحده عربی و هیات همراه اش، از کمک های آن کشور به افغانستان تشکر کرد و از مناسبات دوستانه میان دو کشور یاد آوری نمود.

رییس جمهور از کمک های جامعه بین المللی به خصوص دولت امارات متحده عربی و بخش خصوصی آن کشور بخاطر توسعه اقتصادی بخش خصوصی افغانستان تشکر کرد. رییس جمهور غنی با اشاره به ظرفیت افغانستان در زمینه برق و انرژی قابل تجدید گفت: سرمایه گذاری امارات متحده عربی و سایر کشورها در عرصه انرژی در افغانستان می تواند باعث خودکفایی افغانستان در این زمینه گردد.

محمد اشرف غنی از هیات مذکور خواست که در زمینه انتقال محصولات زراعتی افغانستان به بازارهای امارات متحده عربی همکاری نماید و خاطر نشان ساخت که افغانستان در زمینه پذیرفتن اصول و شرایط بازاریابی امارات متحده عربی، آماده است.

رییس جمهور گفت: کمپانی بی پورت امارات متحده عربی در کشورهای مهم سرمایه گذاری کرده است و سرمایه گذاری کمپانی مذکور در مناطق سرحدی افغانستان برای ایجاد بنادر تجارتی نیز مفید خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد که نسل جوان، سرمایه بزرگ افغانستان است که به حمایت بیشتر نیاز دارد. وی خواهان همکاری امارات متحده عربی در زمینه آموزش، اشتغال زایی و اسکان برای جوانان گردید.

محمد اشرف غنی گفت: کمیته ای تحت ریاست اکلیل حکیمی وزیر مالیه پروژه های افغانستان را که به حمایت مالی نیازمند است، با حکومت امارات متحده عربی شریک می سازد.

رییس جمهور خاطر نشان کرد که یک هیات مشترک دولتی و بخش خصوصی به منظور ترغیب سرمایه گذاری امارات متحده عربی روی پروژه های مذکور به آن کشور سفر خواهد کرد تا مشترکا برای تطبیق این پروژه ها، سهولت های مالی فراهم گردد.

هیات امارات متحده عربی به رییس جمهور اطمینان داد که کشورش بر علاوه کمک های اقتصادی، برای محصلان افغانستان در نصاب درسی دانشگاه های خویش موادی را در زمینه های رشد اقتصادی افغانستان، تجارت و سرمایه گذاری، اضافه خواهد کرد تا محصلان افغانستان از راه دور این مهارت ها را بیاموزند.

همچنان رییس جمهور در این دیدار خواهان همکاری دولت امارات متحده عربی در زمینه ایجاد شرایط کاری به گارگران افغانستان گردید.


کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است