هشدار سازمان بین المللی مهاجرت درباره کودکان
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۱    ۱۳۹۴/۹/۱۷ کد خبر: 107681 منبع: پرینت

سازمان بین المللی مهاجرت در مورد سفر پرخطر کودکان و نوجوانان هشدار داده است.

به نقل از وزارت مهاجران، اداره سازمان بین المللی مهاجرت اعلامیه را صادر نمود که در بخشی از آن، اداره مذکور نسبت به فزونی رقم کودکان که به خارج از کشور سفر می کنند و سوء استفاده از آنان توسط قاچاقبران صورت می گیرد، هشدار داده است.

ریچارد دانزگر، رییس عمومی هیات ماموریت سازمان بین المللی مهاجرت در افغانستان گفته است که کودکان در معرض سوء استفاده قاچاقبران همواره قرار دارند و این چالش سبب نگرانی جدی این سازمان نیز شده است.

در اعلامیه از قول وی گفته شده :اطفال زیر سن با تهدیدات جدی بهره برداری و سوء استفاده حین قرار گرفتن به دست قاچاقبران مواجه اند. با توجه به فقدان فرصت ها در افغانستان، اغلبا به علت موجودیت گزینه های اندک دست به اینگونه سفرهای دشوار و پر خطر می زنند.

در حقیقت این قشر قربانی تصامیم بزرگان خود شده که آنان شنونده های خوب حکایت های میان تهی و باغ "سرخ و سبز" قاچاقبران هستند.

این سازمان بر گسترش فعالیت ها در خصوص بلند بردن سطح آگاهی مردم در افغانستان تاکید نموده گفته است با این فرض که داشتن آگاهی کامل خانواده ها از راه های پر خطر و آینده نامعلوم سبب کاهش بحران مهاجرت کودکان در افغانستان خواهد شد. به گفته رییس این سازمان، نیاز جدی دانسته می شود، تلاش های زیاد اعم در بخش تفهیم اطفال زیر سن در خصوص خطرات ناشی از قاچاقبری و مهمتر از همه، فراهم نمودن فرصت های بهتر برای شان در افغانستان صورت گیرد.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اين يک خطر و هشدار سابقه دار است که سالها است دلسوزان و باسوادان و متخصص های اجتماعي و جوانان اعلام کرده اند اما عده ای به ظاهر طرفدار مهاجران اما در حقيقت همکار و دلسوز برای قاچاقبران و دشمنان وطن به اين هشدارها اهميت نداده اند و بازهم تشويق بر فرار جوانان مي نمايند. اين فرارها از چند جانب خطرآور است: خود جوانها در معرض اقسام سوء استفاده قرار مي گيرند، دلتنگي ها و دق آوردن ها برای خانواده و وطن بر آنها فشار آورده آنها را عصبي و نا آرام کرده بر تمام عمر آنها سايه سرد و سنگين مي پاشد، بر آنها فشار آوردن ميکند که بر حانواده خود پول روان کنند و اين کار بر آنها سنگين تر مي باشد، کشور از وجود نيروی آبادگي خود محروم مي باشد و به ويراني بيشتر کشيده مي گردد، آينده کشور را بازهم افکار عقب مانده اداره ميکند اگر جوانها نباشند تا بر تصميمات دولت اثر بخش باشند، مملکت برای تاحت و تاز دشمنان و تقسيم ولايات بر دست حنايتکاران و قاچاقبر از هر نوع آن آماده تر مي گردد و ده ها خطر واقعي که فقط بر ضرر وطن و نفوس آن مي باشد. آرزو دارم هم دولت و هم مردمان عقل خود بر کار گيرند و دل بر حال وطن و حوانها بسوزانند و با عقل و همکاری همديگر وطن را آباد سازند. آرزو دارم بعضي خانواده ها که برای صدقه گيری بعدی دست به روان کرده اطفال خود به خارج مي گيرند به هوش بيايند و بفهمند چه کار ناپسنديده و خطرناکي و غيرانساني و غير مسئوليتي بر گردن اطفال خود و در حق وطن خود انجام مي دهند
گل محمد در حال گريه بر حال اين اطفال و آينده وطن و کشور


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است