مسعود: پروژه تاپی تنها اقتصادی نیست
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۴    ۱۳۹۴/۹/۱۷ کد خبر: 107656 منبع: پرینت

پاکستان هیچ گاه منافع اقتصادی را در بدل منافع سیاسی خود به دست نمی آورند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) سید مسعود استاد اقتصاد دانشگاه کابل پیرامون آغاز کار عملی پروژه تاپی تا 15 روز دیگر گفت: با وجود وضعیت کنونی در کشور بر این پروژه باورمندی زیادی نیست اما اگر چنین چیزی صورت بگیرد ما به یکی از بزرگترین پروژه های منطقه ای دست پیدا می کنیم.

وی افزود: نباید پروژه تاپی تنها به عنوان پروژه اقتصادی مورد بررسی قرار بگیرد بلکه این پروژه گرایش های سیاسی منطقه ای را نیز درگیر خود کرده است.

استاد سید مسعود ادامه داد: این پروژه در صورت کامیابی به عنوان یک وسیله خوب اقتصادی تبدیل خواهد شد و در آغاز این پروژه مشکلی وجود ندارد بلکه دوام این پروژه حساس است.

وی افزود: باید در نظر داشت که این میان پاکستان هیچ گاه منافع اقتصادی را در بدل منافع سیاسی خود به دست نمی آورند و بیشتر در تلاش است تا از منافع سیاسی، منافع اقتصادی خود را به دست بیاورند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد که اوضاع برای این پروژه مساعد نیست و ممکن است پاکستان از این موضوع به عنوان ابزار فشار بر کشور استفاده کند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   فوق العاده علمی و عملی استاد نهایت ارجمند, از عمق دل هر افغان و از تجربه فرد فرد این کشور بیان کردید واقعاً پاکستان همان کشوری است که در پی منافع اقتصادی قبل از منافع سیاسی خود نبوده همواره کوشش کرده نظر به سیاست دست داشته و موقعیت جغرافیایی و همچنان نظر به چانس که ابر قدرت های منطقه حتی امریکا و چین متخاصم هم در کنار وی زیسته است وی انرژی میبخشد تا از همچو شیوه های کار گیرد که منافع اقتصادی را از لابلای منافع سیاسی خود جستجو کند, به هر حال جهان امروز در یک تحول جدی قرار دارد روزی خواهی رسید که این کشور سیا و ناپاک دیگر در نقشه جهان وجود نخواهد داشت و این دیر نیست همه جهان فقط انتظار آنرا میکشند.
وسلام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است