تفاهمنامه با پاکستان امضا شده
تفاهمنامه با پاکستان امضا شده و در آن هیچ شک و شبه ای هم نیست. متاسفانه حکومت افغانستان در مطبوعات و رسانه های افغانستان همیشه خلاف کاری که انجام داده صحبت می کند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۵    ۱۳۹۴/۹/۱۷ کد خبر: 107650 منبع: پرینت

قرار است محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور برای نشست قلب آسیا که در پایتخت پاکستان برگزار می‌شود، اشتراک کند.
رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در نشست شورای وزیران اظهار کرد که رییس جمهور روز چهارشنبه در این نشست اشتراک خواهد کرد.
در همین حال قبلا رییس جمهورغنی در سخنرانی خود در قندهار گفته بود که تفاهمنامه استخباراتی با پاکستان به امضا نرسیده است. در حالیکه ریاست امنیت ملی و ریاست اجرایی نیز این تفاهمنامه را تایید کرده بودند اما چرا هم اکنون امضای آن توسط رییس جمهور انکار می شود. دیدگاه دوگانه در حکومت افغانستان ناشی از چیست؟ چرا حکومت می خواهد ملت را اغفال کند؟

رحیم ایوبی عضو مجلس نمایندگان در برنامه «خط کابل» گفت: این تفاهمنامه با پاکستان امضا شده و در آن هیچ شک و شبه ای هم نیست. متاسفانه حکومت افغانستان در مطبوعات و رسانه های افغانستان همیشه خلاف کاری که انجام داده اند صحبت می کنند و خیلی از کارهایی را که کرده اند انکار می کنند. حالا رییس جمهور ادعا می کند که تفاهمنامه امضا نشده است. در حالیکه اینکار انجام شده و بر اساس برخی اختلافات و اعتراض های مردم، اجرا شدن آن به تعویق افتاده است.

وی ادعای رییس جمهور را مبنی بر عدم امضای تفاهمنامه با پاکستان رد کرده و اظهار کرد اگر واقعاً رییس جمهور و حکومت افغانستان این تفاهمنامه را امضا نکرده باشد، چرا در بحث های مربوط به آن پنهان کاری کردند و مردم را در جریان آن قرار ندادند. تا جایی که می دانم تمام این قرارداد را رییس جمهور نوشته است. به هیچ کس دیگر هم اجازه نداده است که این قرارداد را بنویسد و بخواند. حتی معاون های وی هم از این موضوع اطلاعی نداشتند. این در حالی است که سایت آی اس آی امضای آن را تایید کرده و مقام های پاکستانی برای امضای آن به هم تبریک می گفتند. حالا در مورد این تفاهمنامه برخی می گویند که امضا شده و برخی دیگر می گویند امضا نشده است. برخی می گویند تعدادی از بندهای آن امضا شده و قرارداد تماماً مورد قبول قرار نگرفته است.

ایوبی حرفهای ضد و نقیض حکومت را به ضرر مردم کشور دانسته و افزود: رهبران حکومت با این کارها با سرنوشت مردم افغانستان بازی می کنند و آنها را به ورطه های خطرناکی می برند که بیرون آمدن از آن کار دشواری است. حالا یک حرف را می زنند و فردا آن حرف تغییر می کند و چیزی دیگر رابر زبان می آورند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جناب وکیل صاحب شما خو صلاحیت دارید که ریس جمهور را هم استیضاح کنید در مورد امضای سند تفاهمنامه با پاکستان اگر واقعا از طرف ریس جمهور مخفیانه امضا شده واز ترس خیزش مردم از امضای ان سند ریس جمهور منکر است وامضای سند تفاهمنامه با پاکستان دشمن افغانستان به استثنای چند جاسوس خود فروخته شده به پاکستان خلاف میل تمام مردم این کشور است باید این موضوع را شورای ملی واضح وروشن سازند مردم عادی کشور خو نمیتوانند که امضا وعدم امضای سند تفاهمنامه با پاکستان را روشن سازند زیرا ریاست جمهوری از امضای این تفاهمنامه با پاکستان انکار است وانرا یک مسوده بدون امضابمردم گفته است شما در این مورد اقدام کنید ملت با شما همراه است هرکسی که این سند را امضا ونهایی کرده باشد خاین ملی است ونشریه ای اس ای منافق تفرقه انداز پاکستان دلیل بر امضای این سند شده نمیتواند بدلیل اینکه ای اس ای می با نشر این خبر از یکطرف بی باوری بین افغانستان و هندوستان دوست خوب و تاریخی ما را بوجود اورد وهمچنان تفرقه اندازی بین دولت ومردم را ببار اورند که یکی از هداف اصلی وهمیشگی پاکستان است .

>>>   وقتی که تو و امثال تو در میان دو صد نفر امنیتی و موتر زره د کابل هستید و ویزای کشورهای خارجی در جیب تان هست شما چرا مردم بی دفاع را احساساتی و سر غیرت میآورید.
روزانه چقدر مردم می میرند. قیمت ای مردم از هر چیز گران تر است. شما ها می فهمید که اگر امنیت باشد بسیاری از شما وظیفه تان را از دست می دهید. حال شما می خواهید از آب گل آلود مهی بگیرید.
یک بد بخت.

>>>   همین نوع افراد... و فاقد عقل صرف بنام نماینده مردم در ګاو خانه یعنی پارلمان نشسته و هر لاولهب که به دهن ایشان امد میګویند باید جلو این
... ها ګرفته شود در غیر ان تمام ملت تباه خواهد شد

>>>   اقای ایوبی شما لاف زدید که اعضای ولسی جرګه را که جنایت و خیانت کرده اند نام های شانرا افشا میکنید اما .... شدید و نګفتید انتقاد های شما به دیګران است اما خود و دیګر خاینین را حمایت کردید شما کور خود و بینای مردم هستید تالا ر ولسی جرګه تالار فساد و رشوت است شما به کسانی که شما را انتخاب کرده خیانت کرده و میکنید ګنګه شوید و یاوه سرایی نکنید این تالار فساد باید منحل شود و خاینین ان به محکمه معرفی شوند
بصیر نظری

>>>   ای برادران افغان که صدای دول از دور خوش نما است و امدن به اروپا ارزش ندارد و خود را سرگردان نکنید.
امدن در کشورهای اروپای اولا بسیار مصرف و خطر مرگ دارد. و بعد از رسیدن به کشورهای اروپای تعداد بسیار زیادی از مهاجران را در یک جای بنام کمپ که مشل زندان است جای میدهد و همان قدر نان میدهند که نه بمیری و نه زنده شوی . بیشتر مهاجران در این کمپ ها مرضی روانی پیدا میکنند. و سالها منتظر قبولی هستند تا قبول شوند . خیلی ها را پس به کشورشان روان میکنند و بعضی ها بعد از چندین سال شاید قبول شوند . تا قبول نشدی هیچ کاری نمیتوانی حتی حق کار کردن را نداری و هیچ حق و حقوقی نداری. اگر بعد از چندین سال قبول شدی باید اول زبان را بخوانی و بعد کار برای خود پیدا کنی که چندین سال طول میکشد و کار پیدا کردن انقدر سخت است که هیچ گفته نمیتوانم . بیشتر مردمان این کشورها نزادپرست و ضد مهاجر هستند که کار پیداکردن را بسیار مشکل میسازد. اگر قبول شدی بعد از چندین سال. بعد از ان بالایت از طرف این دولتها فشار وارد میکند تا فرهنگ رفتار و همه کارهای اروپای را قبول کنی . اختیار زن بچه دخترت بدست خودت نیست و از دستت شماگرفته میشود و شما هیچ کاری نمیتوانید . در افغانستان اختیار زن و بچه خود را دارید اما در اینجا هیچ کاری نمیتوانید . بعد از قبول شدن اگر کار پیدا کردید و ماش که در بهترین کشور اروپای میگیرید قرار ذیل است.
در کشور المان.
ماهانه 1900 یورو که به افغانی میشود 160 هزار افغانی.
از این 1900 یورو . شما باید کرایه خانه که تقریبا 700 یورو ماهانه میشود پرداخت کنید.
100 یورو بیمه خانه ماهانه
500 یورو خرج نان یک نفر ماهانه
برق 70 یورو یک نفر ماهانه
رفت امد با اتوبوس 100 یورو ماهانه
لوازم خرد ریز دیگه را اگر حساب کنی هیچ پول پس انداز نداری.
مهاجر افغان در کشورالمان مدت 20 سال.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است