روسیه عراق را به سلاح‌های جدید مجهز می‌کند
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۱۶    ۱۳۹۴/۹/۱۶ کد خبر: 107629 منبع: پرینت

رییس کمیته امنیت و دفاع در پارلمان عراق اعلام کرد که قرار است طی روزهای آینده روسیه سلاح جدید و تجهیزات نظامی به عراق تحویل دهد.

به گزارش روزنامه مستقل رأی الیوم، حاکم الزاملی، رییس کمیته امنیت و دفاع در پارلمان عراق اعلام کرد که روسیه این سلاح‌ها و تجهیزات را در راستای قراردادهای امضا شده میان بغداد و مسکو و با هدف تقویت توانایی‌های نیروهای عراقی برای مقابله با داعش به عراق تحویل خواهد داد.

به گفته الزاملی، این محموله سلاح شامل شش جنگنده سوخو و تانک‌های تی 90 پیشرفته‌ای که برای مسلح کردن یک تیپ کافی است و نیز موترهای زرهی و بمب افکن است.

روسیه و عراق در سال 2014 قراردادهای تسلیحاتی امضا کردند که شامل جنگنده‌های سوخو و سامانه‌های دفاعی و مهمات به ارزش یک میلیارد دلار است.

عراق از زمان سیطره داعش بر برخی مناطق این کشور عملیات گسترده‌ای را برای مقابله با تروریست‌ها آغاز کرده و تاکنون برخی شهرها و مناطق را از آن‌ها پس گرفته است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   روسیه باید به دولت عراق کمک کند تا این کشور بتواند تروریستهای ساخت امریکا و اروپا یعنی داعش را نابود کند .
ایا روسها قوای هوای افغانستان را هم مجهز به طیاره های سوخوی جنگی خواهد کرد ؟؟؟ امیدوار هستم که روسیه قوای هوای افغانستان را تجهیز کند تا کشور ما بتواند تروریستهای داعش طالب نوکران امریکا پاکستان را نابود کند.
احمد

>>>   نه روسیه نه آمریکا ،بین خودشون باید آشتی کنند تا به سرنوشت افغانستان دچار نشوند .هرچند تا الان هم خیلی دیر شده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است