کمیته قوانین به ریاست سرور دانش برگزار شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۸    ۱۳۹۴/۹/۱۶ کد خبر: 107599 منبع: پرینت

کمیته قوانین به ریاست سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری اسلامی افغانستان و رییس آن کمیته برگزار شد.

سرور دانش معاون ریاست جمهوری، در جلسه کمیته قوانین گفت: هنوز قوانینی در ادارات ما نافذاند که بر اساس فرمان حاکمان گذشته صادر شده اند.

معاون رییس جمهور در این جلسه اظهار داشت: شماری از اداره ها و وزارتخانه های مهم کشور از ناحیه قوانینی دچار مشکل هستند که در گذشته از سوی حکومت های وقت تصویب شده و تا هنوز هم نافذ هستند و ادارات ما بر طبق آنها عمل می کنند.

وی افزود: قوانینی در برخی از وزارتخانه ها عملی می شوند که هیچگاه مراحل قانونگذاری را طی نکرده اند.

سرور دانش گفت: تعدیل و بازنگری تمام قوانین گذشته وقت زیاد را در بر می گیرد ولی این مساله سبب نمی‌شود که اداره های مختلف اقدام به تعدیل و بازنگری آنها نکنند. وی تاکید کرد: اداره های مربوطه مکلف اند تا با همکاری وزارت عدلیه و دیگر نهادهای ذیربط حداقل قوانین مربوطه را به لحاظ شکلی تغییر دهند و برای طی مراحل قانونی آنها اقدام کنند.

در این جلسه بر اساس برنامه طرح مقرره کاهش و جلوگیری از آلودگی صوتی، طرح مقرره موزیم‌های خصوصی و طرح تعدیل مجدد ماده هجدهم مقرره حقوق و امتیازات کادرهای تخصصی طبی مورد بحث قرار گرفت و مورد تایید واقع شد.

طرح مقرره کاهش و جلوگیری از آلودگی صوتی که قبلا در کمیته قوانین مورد بحث قرار گرفته بود، مجددا به خاطر تدقیق اصلاحات وارده به کمیته قوانین مطرح و تایید نهایی صورت گرفت.

طرح مقرره موزیم‌های خصوصی پس از بحث مفصل تایید نهایی صورت گرفت و همچنین فیصله به عمل آمد که کمیسیونی مرکب از وزارت عدلیه، اتاق‌های تجارت، وزارت اطلاعات و فرهنگ و ریاست بورد حقوقی ریاست جمهوری پس از درج پیشنهادها و اصلاحات لازم آن را به کابینه دولت جمهوری اسلامی افغانستان جهت تصویب نهایی بفرستد.

بر اساس برنامه طرح تعدیل مجدد ماده هجدهم مقرره حقوق و امتیازات کادرهای تخصصی طبی نیز مورد بحث قرار گرفت و به دلیل مشکلات زیاد در زمینه پرداخت حقوق و امتیازات کادرهای طبی در وزارت صحت عامه و هم چنین وزارت دفاع ملی مورد تایید قرار گرفت.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است