دیدار نماینده ویژه آمریکا با رییس اجرایی
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۹    ۱۳۹۴/۹/۱۶ کد خبر: 107595 منبع: پرینت

ریچار اولسن نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان و پاکستان با داکتر عبدالله رییس اجرایی در قصر سپیدار دیدار نمود.

در این ملاقات ریيس اجرایی تقرر اولسن به عنوان نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان و پاکستان را تبریک گفت و برای اولسن در انجام این ماموریت جدید آرزوی موفقیت و کامیابی نمود.

اولسن در این دیدار از استقبال ریيس اجرایی ابراز خرسندی نموده و امیدواری کرد که بتواند در انجام این ماموریت به نفع صلح و ثبات در منطقه نقش موثری ایفا نماید. وی در ادامه صحبت‌های خویش از برنامه‌های خود در ماموریت جدید صحبت نمود و گفت: برای کمک به افغانستان در دهه تحول روی کنفرانس‌های بین المللی در سال آینده میلادی کار جریان دارد و ابراز امیدواری نمود که این نشست‌ها بتواند افغانستان را برای درازمدت کمک و یاری نماید.

وی همچنان ابراز امیدواری نمود که کنفرانس قلب آسیا و حضور افغانستان در این نشست بتواند در استحکام صلح و ثبات منطقه‌ای و مبارزه مشترک علیه تروریزم کمک نماید.

داکتر عبدالله با استقبال از طرح و برنامه‌های نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان و پاکستان افزود: حکومت وحدت ملی در عرصه‌های مختلف به تعهدات خویش به جامعه جهانی متعهد است و در راستای حکومت‌داری خوب و مبارزه با فساد گام‌های اساسی و بنیادی برداشته شده است.

رییس اجرایی همچنان از تصمیم رییس جمهور اوباما برای تمدید ماموریت نیروهای نظامی این کشور در افغانستان و ادامه همکاری‌ها با افغانستان به نیکی یاد نمود و خواهان استحکام روابط میان دو کشور گردید.

وی در ادامه صحبت‌های خویش درباره کنفرانس قلب آسیا و نقش این نشست در صلح و ثبات منطقه‌ای گفت: امیداور است کنفرانس قلب آسیا فرصت تازه‌ای را برای همکاری‌های منطقه‌ای و مبارزه علیه تهدیدات مشترک مساعد سازد و همچنان زمینه‌های رشد و توسعه‌ اقتصادی را در منطقه فراهم سازد.

در این نشست همچنان روابط منطقه‌ای٬‌ مذاکرات و روابط با پاکستان٬ روند مذاکرات صلح با طالبان و نقش آمریکا مورد بحث قرار گرفت.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چــــــــــی گفت نماینـــــده؟ اوبـــامــــا از ع خوش وراضـــی اســـــت یـــانـــه؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است