كرسی ذلت بر تن رنجور كودک وردک
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۶    ۱۳۹۴/۹/۱۶ کد خبر: 107591 منبع: پرینت

باي ذنب قتلت

بانيان "اسلاميت وافغانيت" چه پاسخی برای عصمت پرسش های كودكان وردک دارند. ارگ نشينانی كه مردم پشتون را در سه قرن گذشته در خدمت منافع باند و خانواده شان استحمار كردند و از پيكرهای خاک آلود آنان برای خود سنگر ساختند آيا در برابر سكوت پرسشگر اين كودک به خون نشسته پشتون به خود خواهند لرزيد؟ آيا آنانی كه پشتون را نه تنها بيگانه با رفاه و آسايش بلكه بيگانه با مدنيت و انسانيت بار آوردند آيا وجدان نداشته شان تاب ديدن چشمان بسته اين كودک را دارند؟

راستی شمایی كه از در سه قرن گذشته برای لميدن به كرسی ذلت عياشی و رياست از روی تن رنجور كودک و زن و مرد پشتون رد شديد، سيری تان را با شكم های گرسنه پشتون های جنوب به دست آورديد، خزانه هاي تان را با پول ترياک هلمند انباشتيد، آرامش تان را در سايه جنگ قبايل شرق وجنوب پايدار ساختيد، مشروعيت تان را با تبر ساختن پشتون بر سر هزاره و اقوام غير پشتون برساختيد، تداوم قدرت و ثروت تان را در تداوم جهالت پشتون ديديد آيا می توانيد چشم شاخ كنيد و به عصمت سيمای به خاک رفته اين كودک پشتون ببينيد؟ آيا اگر اين كودک پشتون نمی بود و در يک نقطه ديگر در غرب زمين اينگونه پرپر مي شد بازهم مرگ او اينگونه با بي مبالاتی بدرقه می شد؟

كجاييد آنانی كه به خاطر منفعت سياسی تان وقتی ملاله، كودک پاكستانی زخمی شد يک هفته تمام عزا گرفتيد و حالا با كشته شدن دوازده كودک وردكی خم به ابرو نمی آريد. شمایی كه داعيه دار دفاع از حق مردم پشتون هستيد كجاييد كه حتی در يک راهپيمايي برای دادخواهی هم شركت نمی كنيد؟

مردم و توده پشتون با داشتن رهبران و روشنفكرانی از اين نوع واقعا مظلوم اند.

مصباح حسين فروغ


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   موافق هستم با شما
این رهبران هستند که مردم را به نام قوم به جان هم میاندازند .همه ما افغان وبرادرهستیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است