غنی: عاملان حادثه میدان وردک محاکمه می شوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۰    ۱۳۹۴/۹/۱۶ کد خبر: 107580 منبع: پرینت

ورثه شهدای ولسوالی سید آباد ولایت میدان وردک و شماری از بزرگان آن ولایت با محمد اشرف غنی رییس جمهور دیدار کردند.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، ابتدا سید رحیم ستار، حاجی بلیمین و حاجی جانان در مورد جزییات حادثه هفته گذشته و همچنان مشکلات امنیتی ولایت میدان وردک به رییس جمهور معلومات دادند و خواهان تامین امنیت و اصلاحات در آن ولایت و اعمار یک باب مدرسه دینی به نام شهدای مذکور، گردیدند.

رییس جمهور پس از استماع معلومات آنان یکبار دیگر مراتب تسلیت و غمشریکی خود را به آنان ابراز کرد و برای شهدا جنت برین آرزو نمود. وی افزود: درد همه تان را احساس می کنم زیرا این درد و غم خودم و خانواده ام است.

وی از صبر، حوصله و متانت ورثه شهدا قدردانی کرد و گفت که این چنین صبر و حوصله مندی و همچنان بیان و شریک سازی جزییات حادثه برای تمام مسوولان درس عبرت می باشد.

رییس جمهور کشور گفت: هنگامی که از سفر اروپا برگشتم، به والی میدان وردک تلیفون کردم تا به منظور غمشریکی نزد شما بیایم اما وی از آمدن شما به کابل برای من خبر داد.

محمد اشرف غنی گفت: وزارت دفاع ملی به عوض کندک مذکور که باعث این حادثه گردید، کندک جدید را جابجا می کند و عاملان این حادثه به محکمه فرستاده خواهند شد و برای مردم اطمینان می دهم که حکومت در چنین موارد، تحقیق و بررسی جدی می کند.

رییس جمهور غنی خاطر نشان کرد که به مصرف شخصی خود یک باب مدرسه را به نام شهدای مذکور اعمار می کند. وی گفت: در آینده نزدیک به ولایت میدان وردک سفر خواهد کرد و در رابطه به مشکلات موجود طوری اقدام خواهد نمود که قناعت مردم فراهم گردد.

در این دیدار محمد معصوم استانکزی سرپرست وزارت دفاع ملی، دگر جنرال قدم شاه شهیم رییس ستاد مشترک قوای مسلح، داکتر محمد اکرم خپلواک نماینده خاص رییس جمهور در امور سیاسی، حیات الله حیات والی میدان وردک و شماری از نمایندگان آن ولایت در شورای ملی، حضور داشتند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است