رویای داشتن یک رییس جمهور...
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۳    ۱۳۹۴/۹/۱۶ کد خبر: 107555 منبع: پرینت

در موتر بس شهری به طرف استکهلم می رفتم. پیرمرد سویدنی به سویم نگاهی انداخت و پرسید خبر داری که رییس جمهورتان به سویدن می آید و من در حالی که به فکر فرو رفته بودم با تکان دادن سر به او جواب مثبت دادم. صدای رادیوی موتر سرویس بلندتر شده بود. باز هم خبری از وضعیت پناهندگان در اروپا، گوینده اخبار رادیو خبر حضور اشرف غنی رییس جمهور افغانستان به اروپا را بار بار تکرار می کرد، به فکر فرو رفتم.... رییس جمهور اشرف غنی...

اشرف غنی به آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نگرانی خود را از وضعیت افغانستانی ها در آلمان اظهار داشت و گفت که افغانستان تلاش می کند تا جنگ را در کشور مهار کند و نگذارد موج پناهندگان در اروپا افزایش پیدا کند. صدراعظم المان از حضور گسترده افغانستانی ها در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی یادآور شد اما رییس جمهور افغانستان در یک گفتگوی محرمانه پشت دروازه های بسته از صدراعظم آلمان خواست تا پناهندگان افغانستان که به اروپا آمده اند زمینه اقامت را فراهم ساخته و مسایل حقوق بشری را در نظر بگیرند.

اشرف غنی به سفیر افغانستان در آلمان دستور داد تا هر چه سریع تر با حکومت آلمان در بهتر شدن وضعیت پناهندگان همکاری کنند و همچنان در ملاقات با مقام های احزاب راستی آلمان خطر برخورد تند گروه های فاشیست با افغانستانی ها را یادآور شد و تاکید کرد که هرگونه برخورد غیر انسانی با افغانستانی ها از سوی گروه های تندرو و فاشیست آلمانی سبب تیره شده روابط دیپلوماتیک دو کشور می گردد.

اشرف غنی رییس جمهور کشور در سفری که به سویدن داشتند از تمامی نهادهای خیریه بین المللی در سویدن خواست تا به پناهندگان افغانستان کمپل، چادر و پوشاک زمستانی کمک کنند و افغانستانی ها را مورد حمایت جدی خود قرار دهند. رییس جمهور کشور در دیدار با مقام های سویدنی گفته است که در افغانستان جنگ همچنان وجود دارد و تا ختم بحران و خشکاندن ریشه های تروریزم امیدوار است که مقام های دولت سویدن در پذیرفتن افغانستانی ها گام های دلسوزانه ای را به اجرا در آوردند. در یک رویداد خوشبینانه فرزندان رییس جمهور غنی نیز به آلمان وارد شدند تا از نزدیک با افغانستانی های مقیم اروپا دلجویی به عمل آورند و مریم غنی دختر اشرف غنی نیز با حمایت انسانی خود بسیاری از کودکانی که در آب های یونان پدران و مادران خود را از دست دادند سرپرستی آنها را بر عهده بگیرد.

این اقدام های رییس جمهور سبب شد تا بسیاری از آلمان ها با شاخه های گل از پناهندگان افغانستان پذیرایی کنند.

فعلا پذیرش جدی پناهندگان افغانستان در اروپا پس از حضور اشرف غنی به شدت ادامه دارد و بسیاری از کشورهای اروپایی در ملاقات های خود با رییس جمهور کشور به تعهدات خود مبنی بر پذیرش افغانستانی ها تاکید نمودند.

اشرف غنی به مقام های اروپایی گفته است که در سرک های افغانستان طلا فرش نیست همچنان امنیت و ثبات نیز فرش نیست، هنوز انفجار و انتحار مردم را تهدید می کند بسیاری از افغانستانی ها جان شان را از دست می دهند و بهتر است افغانستانی های ما نیز در صورت اقامت در اروپا با کوشش فراوان بتوانند در مشاغل گوناگون به شمول کار در رستورانت ها، ظرف شویی و وکالت در پارلمان و نهادهای دولتی و خصوصی کشورهای اروپایی مصروف باشند و افغانستان را فراموش نکنند.

دستی به شانه ام خورد، پیرمرد سویدنی لبخند تلخی زد و گفت: شما به آخر ایستگاه شهری رسیدید. چشمانم را باز کردم؛ صدای رادیوی موتر موتر سرویس بس همچنان به گوشم می خورد که گوینده رادیو می گفت: رییس جمهور افغانستان خطاب به هموطنان خود می گوید که سرک های اروپا طلا فرش نیست و بهتر است به افغانستان برگردند.


مهدی ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر این خواب جناب عالی به واقعیت تبدیل میشد، سی میلیون نفوس افغانستان به اروپا پناهندگی میداد و در افغانستان کسی نمی ماند.
یک مرتبه خودت فکر کن که اگر همین یک میلیون نفر پناهنده یی که از عراق و سوریه و افغانستان تنها امسال به آلمان آمده اند، اگر به افغانستان می آمدند چه حال داشتید؟
چهل پنجاه نفر گدایگر از پاکستان برای گدایی در شهر کابل و جلال آباد و هرات آمده بودند، چیغ تان به آسمان رسیده بود. حالا پیش خود فکر کنید که اگر یک میلیون نفر گدایگر در کشور تان بیاید، چه حال خواهید داشت؟

>>>   غنی از ضعف روحی و روانی سخت رنج میبرند و از این لحاظ در برنانه های اش نا کام است و دچار سر در گمی است . رهبری وزارت خانها بر اساس تعلق سیاسی سمتی ٬ نژادی ٬ قومی و مذهبی به افراد کم تحصیل ٬ کم تجربه وغیر مستعد تقسیم شده است .
غنی و عبدالله دروغ گو و عوام فریب هستند و توانایی مدیریت این وضع نابسامان دولت داری را ندارند و زمینه اشتغال شهروندان کشور از رهبری حکومت وحدت با این تقرر های غیر مسلکی در پست ها و زیران کم تجربه در آینده نزد یک دور است.
در پهلوی تمام عوامل حکومت و حدت ملی سیستم مدریتی ناقص وکدر های کم تجربه و نا آشنا به بخش سکتوری تنها اکتفا به بچه فلان شخص مهم یا برادر فلان وزیر حکو مت قبلی با عث اشاعه فساد مالی بخران اقتصادی بیککار فقر تنگ دستی و حتی افتضاح سیاسی در کشور است.
هموطن

>>>   بــــه اولی :
حالا پیش خودت فکر کن وضعیت افغانستان وجرمنی مشابه است؟؟ اقتصاد جرمنی وافغانستان مشابه است؟؟ روابط افغانستان وجرمنی مانند روابط افغانستان وپاکستان است؟؟ حالا پیش خودت فکر کن در زمان داود خان همه روزه اخبار شهر مزارشریف موثــق از رادیوی پاکستان نشر میشد حکومت بعد از جستجو یک ملنگ پاکستانی را در روضه شریف دستگیر کرد که ظاهرش ملنگ وباطنش آی اس آی ! همین اکنون چه تعداد پاکستانی در خوست زندگی میکنند؟؟ حالا پیش خودت فکر کن!
این یک ملیون سوری عراقی افغانی به گدائی رفته اند؟؟؟ یا از ترس جنگ ؟ چرا پیش از جنگ کدام عراقی سوری به جرمنی نرفت؟؟؟ حالا چی فکر میکنی؟؟؟
ر

>>>   نظر دهنده اولی،
بهتر است قبل از حرف زدن قرصهای.... خود را بخوری،که گفته گدایان پاکستانی چهل پنجاه نفر است،این چتلها هر خانواده شی چهل پنجاه نفر است،بعد از ان کجای افغانستان با المان برابر است که در مورد مهاجران اینها را با هم مقایسه میکنی،ما اگر دستمان به خون المانیها رنگین بود ما را زنده میسوزاندند اما ما قاتلین فرزندان خود را ازادانه اجازه ورود و خرابکاری بهشان میدهیم،وبعد از همه ی اینها اگر صرف مردم در این کشور باشند ایا این کشور اباد خواهد شد حتما جواب نه است،پس بهتر این است که هر چیزی که ارگ نشینان شکم سیر گفت چشم بسته تکرار نکنیم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است