ضرب الاجل ۴۸ ساعته عراق به ترکیه
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۰۹    ۱۳۹۴/۹/۱۶ کد خبر: 107546 منبع: پرینت

نخست وزیر عراق تاکید کرد که نیروهای ترکیه باید ظرف ۴۸ ساعت خاک عراق را ترک کنند در غیر این صورت تمامی گزینه ها علیه ترکیه مطرح خواهد بود.

به گزارش صفحه رسمی حیدر العبادی بر روی فیسبوک، نخست وزیر عراق تاکید کرد که نیروهای ترکیه باید ظرف 48 ساعت خاک عراق را ترک کنند در غیر این صورت تمامی گزینه ها علیه ترکیه مطرح خواهد بود.

بر اساس این گزارش، شورای امنیت ملی عراق به ریاست حیدر العبادی دخالت نظامی آشکار ترکیه در خاک عراق را بررسی و بیانیه زیر را صادر کرد:

شورای امنیت ملی عراق بار دیگر موضع مخالف بغداد با دخالت نیروهای ترکیه در خاک عراق که بدون موافقت و آگاهی دولت عراق صورت گرفت را اعلام و آن را نقض آشکار حاکمیت و اصول حسن همجواری تلقی می‌کند.

در بیانیه شورای امنیت ملی عراق تاکید شده است: در صورت اینکه نیروهای ترکیه ظرف 48 ساعت خاک عراق را ترک نکنند، بغداد استفاده از تمامی گزینه‌ها از جمله مراجعه به شورای امنیت را حق خود می‌داند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مراجعه به کدام شورای امنیت ؟ اگر منظورش سازمان ملل باشد که هیچ درد را دوا نمیکند . به دلیل که سازمان ملل یعنی سازمان غربی یهودی تنها از چپاولگریهای غربیها در کشورهای اسلامی حمایت میکند . ترکیه هم بنام کشور اسلامی در اصل یک کشور کافر و نوکر اسرایل و غربیها است .

>>>   شما این اردوغان بی مغز را ببینید که چقدر متضاد عمل می کند . چند روز قبل هواپیمای نظامی روسی را که برعلیه گروه وحشی داعش می جنگد در سرحدات بین سوریه و ترکیه به ادعای غلط اینکه گویا چند ثانیه داخل حریم فضایی ترکیه بوده است سقوط داده و مردم ترکیه را زیر فشار اقتصادی قرار می دهد . اما امروز برای سرکوبی کردهای عراقی در خاک عراق به تجاوز علنی می پردازد . نخست اینکه آقای اردوعان ندادن حق آزادی به کردها آنهم به کردهای عراق و سوریه نه تنها یک عمل انسانی نیست ، بلکه کاملاً غیر اسلامی است که تو خود را سردمدار جهان اسلام قلمداد می کنی . دوم اینکه اعزام تانک ها و نیروی نظامی برعلیه کردهای عراق که برضد داعش می جنگند تخطی کامل از موازین و نورم های بین المللی بوده و عدم مراعات حقوق همسایگی می باشد . اردوغان با این کارش علناً ثابت می سازد که در پهلوی داعشی های وحشی قرار دارد و مردم مسلمان ترکیه باید آنرا محاکمه کنند .
صدیق ذهیب


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است