داعش، آموزش خلبانی می‌دهد
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۵۴    ۱۳۹۴/۹/۱۵ کد خبر: 107542 منبع: پرینت

رسانه‌های آمریکا گزارش دادند، شبه نظامیان گروه تروریستی داعش در لیبی جت‌های کوچک و دستگاه شبیه ساز هواپیما را به دست آورده و می‌توانند از آنها برای آموزش اولیه پرواز برای خلبانان تروریستی بهره ببرند.

به گزارش شبکه خبری فاکس نیوز، داعش آموزش خلبانان در پایگاه نیروی هوایی در لیبی را که تحت کنترل دارد، آغاز کرده است.

دست کم یک دستگاه شبیه ساز هواپیما و چندین فروند هواپیمای کوچک پس از سرنگونی معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی به دست شبه نظامیان افتاده است.

اریک بورکهارت، جاسوس سابق سیا در این باره گفت، این یک تهدید است چون شبه نظامیان می‌توانند دست به حملات تروریستی شبیه به آنچه که در 11 سپتامبر 2001 صورت دادند، بزنند.

ژاک نریا، معاون سابق رییس ارزیابی اطلاعات ارتش اسراییل در این باره گفت، شبه نظامیان برای انجام حملات تروریستی تنها به مهارت‌های اولیه پرواز نیاز دارند.

وی ادامه داد: ما درباره خلبانان پیش و پا افتاده حرف می‌زنیم که می‌توانند هواپیما را از روی باند بلند کنند هواپیما را مثلا در واتیکان به هدف بزنند. این اقدام تنها یک ساعت و نیم به طول می‌انجامد.

اخیرا روزنامه الشرق الاوسط گزارش داد که منابعی در ارتش لیبی اعلام کرده‌اند که یک سازمان تروریستی یک شبیه ساز هواپیما را در اکتبر 2015 از خارج از کشور وارد کرده است. این وسیله دارای یک صفحه رادار و یک وسیله برای برقراری ارتباط با برج مراقبت است.

مناطقی در لیبی خارج از کنترل مقام‌های این کشور است و همین مساله باعث شده تا شبه نظامیان نظیر داعش از این فرصت به نفع خود بهره ببرند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است