کشته شدن 40 داعشی در الرمادی عراق
آریانا، شنبه 14 قوس 94 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۲۸    ۱۳۹۴/۹/۱۵ کد خبر: 107531 منبع: پرینت

فرمانده عملیات استان الانبار روز یکشنبه از کشته شدن 40 عنصر داعشی در شهر الرمادی عراق و انهدام 14 خودروی بمب گذاری شده در این منطقه خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری عراقی سومریه نیوز، «اسماعیل المحلاوی» فرمانده عملیات استان الانبار اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور طی پیشروی های خود علیه تروریست ها در محور شمالی شهر رمادی، خسارت های جانی و تسلیحاتی فراوانی به این گروهک داعش وارد کردند.

وی افزود: نیروهای عراقی با پشتیبانی نیروهای ایتلاف بیش از 40 عنصر تروریستی را طی این حملات کشته و 14 موتر بمب گذاری شده را منهدم کردند.
نیروهای عراقی طی هفته های گذشته با عبور از پل های الجرایشی و فلسطین از شمال و غرب الانبار، وارد بخش هایی ازشهر الرمادی شده و حقله محاصره داعش را در این شهر کامل کرده اند.

در همین حال یک مسوول محلی در الانبار اعلام کرد که عناصر داعش ده ها تن از خانواده های عراقی ساکن در منطقه الولید در شهرستان الرطبه در غرب الانبار را مجبور به ترک خانه و کاشانه خود کرده است.

این منبع که اشاره ای به نامش نشده است، افزود: تروریست ها پس از تخلیه این منازل، اقدام به منفجر کردن آنها کردند.
وی تصریح کرد: تروریست های داعش منازل این افراد را به دلیل انتقام گیری از خسارت هایی که از سوی نیروهای امنیتی عراق در رمادی و سایر مناطق الانبار متحمل شدند، منفجر کردند.

بر اساس این گزارش، عناصر داعش از نیمه سال 2014 و پس از درگیری های گسترده با نیروهای امنیتی، بخش های گسترده ای از شهرستان الرطبه را به کنترل خود در آورده است.

ترکیه به تازگی 600 تن از نیروهای زمینی خود را به استان نینوا واقع در شمال عراق اعزام و ماموریت این نیروها را آموزش نیروهای مردمی و پیشمرگ کرد برای مقابله با گروهک تروریستی داعش اعلام کرده است.

تروریست های داعش از خرداد ماه سال گذشته با حمله به خاک عراق، بخش هایی از این کشور از جمله استان الانبار را به کنترل خود در آوردند و تاکنون مرتکب جنایت های وحشیانه ای در مناطق مختلف این کشور شدند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است