جیب اشرف غنی را چه کسانی پر و خالی می کنند؟
با یک حساب سرانگشتی می توان به عمق فاجعه پی برد و فهمید که از آوارگی مجدد و سرگردانی دوچندان افغانستانی ها، چند دالر و چند یورو و چند کرون به اشرف غنی و نیز به طارق پسر رییس جمهور در سمت مسوول دریافت و توزیع کمک های خارجی می رسد 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۱    ۱۳۹۴/۹/۱۵ کد خبر: 107496 منبع: پرینت

احترام گذاشتن و عزت کردن مردم ملکی و اتباع شناخته شده و معتبر یک کشور که مقیم در خاک آن کشور یا مهاجر در کشورهای همسایه یا جهان هستند از اصول اولیه سیاست داخلی، سیاست خارجی و ثبات سیاسی است که نه تنها جایگاه حکومت را نزد ملت محکم تر می کند بلکه در جهان نیز اعتبار ویژه ای به اتباع آن کشور می دهد.

در افغانستان، نه در مورد مردم ملکی مقیم در خود کشور و نه در مورد مهاجرین افغانستانی الاصل دارای هویت ثانویه یا فاقد مدارک معتبر بین المللی، این رویه وجود ندارد. در افغانستان، نه سیاست داخلی جایگاه تعریف شده ای دارد نه سیاست خارجی.

جمع آوری کمک های بین المللی، ارایه امتیازات و تسهیلات خاص به شهروندان و در نظر گرفتن شرایط و امکانات مساعد برای تامین رفاه و امنیت آنان، از اولویت های هر دولت مشروع و برحقی است اما در افغانستان کاملا بالعکس و برخلاف تمام جهان عمل می شود.

درحالی که ناامنی، اعتیاد، موانع تحصیلی، فقر و فساد اداری هرلحظه جان و مال و ناموس و آرمان های ملی مردم را تهدید می کند و افغانستان را به بدترین و نابسامان ترین مکان برای زندگی مبدل می سازد؛ مهاجران و پناهجویان و آوارگان افغانستانی در کمپ های اروپایی اخراج می گردند!

این به راحتی تفسیر و تعبیر نمی شود مگر اینکه خیانت ها و مزدوری ها و هموطن فروشی های اشرف غنی رییس جمهوری خودخوانده ی دولت وحدت ملی را نادیده انگاریم. در واقع وی برعکس اکثریت قریب به اتفاق روسای جمهور دنیا از جان و مال و ناموس و آرمان های مردم ملکی و مهاجران برای خود امنیت و رفاه می سازد نه برای آنان.

جناب رییس جمهور که اخیرا همان اندک محبوبیت خود را نیز از دست داده است با دوره گردی در کوچه خیابان های اروپا از ایتالیا و فرانسه تا آلمان و سویدن، با کمک به دولت های مذکور برای اخراج اجباری افغانستانی های پناهجو، کرون کرون و دالر دالر و یورو یورو به خانه می برد.

با یک حساب سرانگشتی می توان به عمق فاجعه پی برد و فهمید که از آوارگی مجدد و سرگردانی دوچندان افغانستانی ها، چند دالر و چند یورو و چند کرون به اشرف غنی و نیز به طارق پسر رییس جمهور در سمت مسوول دریافت و توزیع کمک های خارجی می رسد.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چرا این قدر بد بینی کمی هم به رییس جمهور اعتماد باید کرد و در پلان هایش همرای وی باید کمک کرد از ایجاد سد مقابل هیچ فایده ای به شما نمی رسد.

>>>   بخدا ای اشرف غنی به حد بی چشم شده که از هیچ نوع قاچاق بی بهره نمیمانه. آدم فروشی ره شروع کرده او آدم غافل سوار ره بگیر پیاده بجای است تو دگه ده مردم حوصله نماندی اگر تو درین فکر باشی که قیمت پناهندگان ره نوش جان کنی کور خواندی اگر تو از غرب کرده هوشیار تر میبودی استعمال نمیشدی وقتی آلمان پناهندگان را با پول پس براند. باز چه فکر در سر میپرورانی وزارت به کدام نام ایجاد میکنی پول را خو مهاجران باز گشته میخورد به تو چه میماند؟ با پول هنگفت رفتند با پول نا چیز برمیگردند که کفایت خود شان را هم نمیکند. خداوند ترا از عقل سلیم برخوردار نماید از وجود سالم خو برخوردار نیستی .

>>>   لست درازى از تعينات سفيران كشور در خارج به نشر رسيده و در شبكه هاى اجتماعى همگانى شده است. در اين لست دو چيز قابل توجه است كه عبارت اند از كشور ها و افراد .
بيشتر اين كشور ها، كشورهاى غربى و مهم جهان اند كه از نظر سياسى و اقتصادى و همچنان نظامى در افغانستان و سرنوشت ما تاثير و نقش دارند. اما لست افراد متاسفانه نخست همه مربوط به يك تبار اند و دوم اينكه بيشتر انها كسانى اند كه عملاً شايستگى و وطن پرستى انها زير سوْال است و بيشتر ظاهراً به اساس علائق قومى و باندى و شخصى تعين شده اند.
هنوز واقعى بودن اين لست تأييد وَيَا رد نشده اما در صورتى كه تأييد شود ضربه بزرگى ديگرى بر حيثيت حكومت وحدت ملى به ويژه رياست اجرايه كشور است و كسانى كه به اين رياست راى داده اند را بيشتر از پيش مايوس و نا اميد ميسازد و شكاف قومى بيشتر از پيش بزرگتر ميشود. مردم از افزايش روز افزون قدرت سياسى، اقتصادى تك قومى در كشور نگران و ناراضى اند و عدم رسيدگى به اين مسله ميتواند كشور را به سوى عواقب غير قابل پيشبينى سوق دهد.

>>>   باند قانونى، كرزى و بسم الله ... در پى ضربه زدن به جمعيت اسلامى!
اين در حاليست كه با كمترين امتياز و پيشنهاد براى قدرت و ثروت اين باند ايمان خود را نيز ميفروشند چى رسد به شوراى ثبات!
جمعيت بايد با اقتدار حفظ شود و مهره هاى سوخته، معامله گر، قدرت طلب و پرونده دار در فساد نمى توانند دوباره تكرار شوند!

>>>   چرا این مردم با این همه بی کفایت اشرف غنی اورا از ریاست جمهوری خلع نمی کنند او که هیچ گونه شایستگی ندارد که از ملت و مملکت دقاع کند یا نفع برای آن برساند اشرف غنی پست ترین ریس جمهوری بوده که افغانستان در طول عمر خود دیده. این ..... هر چه زود تر باید کنار بیرود.

>>>   اشرف غنی افغان نیست که از او انتظار کمک به افغان و افغانستان را داشت. او از بطن یک مادر افغانستانی تولد شده ولی فکر و عقیده و جهان بینی و دیدگاه و فلسفهٔ سیاسی او در غرب و از خانم یهودش رنگ و محتوا گرفته است. او دلقک سیاسی دست پروردهٔ غرب است که با تقلب و پول غرب به ارگ کابل انتساب شده و از منافع و اهداف غرب در افغانستان نمایندگی میکند. وی در عین حالی که برای ارضای جاه طلبی فاشیستی خود از نام ریاست جمهوری افغانستان برای خود جایگاهی در میان رهبران جهان دست و پا کرده است، از افغان بودن و مردم افغانستان، از عقاید و جهان بینی آنها متنفر است. او فکر میکند که طبیعت او را بطور تصادفی (اشتباهاً) در افغانستان تولد کرده است، ورنه محل اصلی تولد او باید واشنگتن، پاریس، برلین و یا لندن می بود. در دوران مکتب، بار ها از او شنیده ام که میگفت: «من باید در میان انسانها تولد میشدم نه در اجتماع خران!» اشرف خاین به فهم، درک، توانائی، و قدرت فکری افغانستانی ها عقیده ندارد و فکر میکند عقل هیچ افغانستانی به پای عقل کل (احمق) او نمی رسد. در حالی که در حقیقت امر، در میان افغانستانی ها هیچ ....به اندازهٔ او .....پیدا نمی شود.
جهاندیده
کابل

>>>   مرکل : او کل مرغ خنده نکو خندی مرگ خوده میکنی مردم افغانستان راست گفتن تو واقعآ دیوانه هستی بجز خنده کردن دیگه هیچ چیز یاد نداری همیشه مانند دیوانه ها میخندی اگر مردم بیگناه شهید میشود تو میخندی اگر مردم بیگناه اسیر میشود تو میخندی اگر یک ولایت سقوط میکند تو میخندی اگر من به جای مردم افغانستان میبودم تورا به دیوانه خانه روان میکردم

>>>   اگر اينهايي که ايراد ميگيرند خود پلان صحيحي داشته باشند قابل احترام و اميدواری است اگر نه و فقط شکايت ميکنند گپ خطرناکي است که تخم سردی و نااميدی در وطن مي پاشند و همه را بجان هم مي اندازند. اين گپهای تفرقه کني گپهای طالب است و يا در آن مسير مي باشد و از جايي مشکوک هدایت می گردد.

>>>   تنها راه نجات افغانستان , تجزیه است , هر قومی برای خود یک کشور تشکیل دهد اینطوری دیگر مردم از آوارگی نجات پیدا میکنند

>>>   دوستان سلام .هرچنددولت فعلی 80% فعالیت های ملی وبین المللی ناکام بوده است که حال یابی کفایتی دارندویا تعمد وناپاکی.لکین مامردم افغانستان هم مردمی نستیم که دارای یک فرهنگ قوی ،مردم صبور ودور اندیش بلکه بطور عموم مردمان کوتاه فکر ،پیش پابین و...وازهمه مهمتر عصبی هستیم ،این مفاهیم از رفتارهای ما استفاده می شود بدبختی مادرطول تاریخ ریشه این مفاهیم داشته متهم ساختن دولت درعرصۀ ملی وبین المللی یک اشتباه ملی است باعث دل سرد ساختن دولت درانجام مأموریت های او می شود و...

>>>   بسیار خوب است که ریشه یابی کنیم تا عامل عصبی بودن مردم افغانستان را پیدا کنیم . عصبی بودن مادر ذاتی نیست بلکه انسان ها به اثر فشار های گوناگون به آن مبتلا میگردد. ٰفقر سیاسیى، فرهنگی،اجتماعی،اقتصادی و مهم ترین آن فقر سیاسی است که فعلا افغانستان به آن مواجه است. که عامل آن همین اشرف دور از شرف است که با فرهنگ ضعیف و تقلب دور از باور خوشی های مردم افغانستان را به باد پناه داد بعد از هر دو کلمه از خود بی خود شده به حزیان گویی شروع مینماید که این خود نمونه بی کفایتی یک رْیس جمهور را پدیدار مینماید. خود را عقل عالم دانسته و با خون مردم معامله مینماید بدون اینکه بداند ارزش کدام یک بالاتر است خون مردهم و یا غرامت که از غرب بخاطر تطبیق پروِه در شمال گرفته ؟ از خون مردم افغانستان جیب کسیفش را بخاطر دور دوم انتخابات تقلبی پور مینماید .

>>>   هنوز هم دير نشده بر فقر فرهنگي و کوته فکری خود غلبه نماييم. واقعآ ما بجای ريشه يابي مشکلات و اتحاد و همبستگي برای پيشرفت کشور و مردمان بزودی همديگر را متهم مي کنيم، با هم جنگ مي نماييم ، بر سر مسايل کوچک بر هم مي پريم و خيلي رفتارهای بي شخصيتي ديگر که همه اش خود را برتر يا مظلوم مي دانيم و تقصير را بر گردن همه ديگر به غير از خود مي اندازيم. همين حالا هم بجای دوستي و آباداني کشور به يکديگر توهين روا مي داريم و تهمت مي زنيم و حاضر بر همکاری نيستيم و خود را هم مسلمان و پاک مي دانيم. اما مسلماني يعني مسئوليت گرفتن برای خوبي بقيه و ساختن و آبادگي نه بدگويي کردن و تفرقه انداختن و فرار از مشکلات. ما هم از بقيه مردمان کشورها که برای سرنوشت خود فعاليت کرده اند ياد بگيريم. چي گپ پسنديده ای زده بود سيد جمال الدين اسدآبادی که من مسلماني را در اروپا که دوست و همکار هم استند و برای نظافت و آباداني وطن خود همت مي کنند ديده ام و دوست دارم در افغانستان هم اسلام حقيقي که واقعآ در اروپا مي گزرد پياده شود.
بياييم همگي مردمان کمک کنيم کشور را بسازيم و فرار نکنيم و اگر دولت همکاری نکرد با کمک همديگر کنارش بگزاريم و آدمهای پاک بر کار بياوريم.
گل محمد

>>>   چرا هر کسی به ریاست جمهوری افغانستان میرسد دزد میشود؟ چرا جلوی این فساد گرفته نمی شود؟ چرااین اشرف غنی زنشو بر می داره با خودش می بره همه جا آبروی هر چی مرد برده

>>>   چون غیر از دزدان در این سالها کسی دیگر ریس جمهور نمی شود.

>>>   آبروی مردان افغانستانی را فقط سنگسار زنان است که اعاده میکند وقتی مردان افغانستانی بانگاه کردن سریال ترکی مثل زهرا که زن را تا مرحله حیوانیت پایان میبرد چه می خواهید من از جامعه مدنی میخواهم که در قسمت انتخاب سریال ها با تلویزیون ها همکاری ونظارت کنند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است