هوتکی: حمله بر بهاوی هدفمند نبود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۷    ۱۳۹۴/۹/۱۵ کد خبر: 107482 منبع: پرینت

ناصر هوتکی، کارشناس ورزش تکواندو در مورد سوء قصد به جان نثار احمد بهاوی می گوید: به نظر می رسد حمله بر این قهرمان ورزش افغانستان هدفمند نبوده است.

هوتکی با استناد به سخنان پدر بهاوی گفت: یک عده دزدها گویا فکر می کردند کس دیگری را تعقیب می کنند، به بهاوی حمله کردند. در ابتدا قصد داشتند برخورد بسیار خشن کنند، اما بعد از شناسایی بهاوی، در برخوردشان در مرحله اول تفاوت ایجاد شد و فقط موترش را گرفتند.

نثار احمد بهاوی، قهرمان تکواندوی افغانستان در این سرقت مسلحانه به ضرب گلوله از ناحیه دست زخمی شد. در این حمله مهاجمان مسلح موتر، وسایل شخصی و تلیفون بهاوی را سرقت کردند.

به نقل از دویچه وله، هوتکی با تایید این که ناامنی های جنایی در افغانستان افزایش یافته است، گفت: افزایش ناامنی محسوس است. ناامنی افزایش پیدا کرده است اما بازتاب آنچنانی نمی یابد.

هوتکی می گوید که هدف اصلی ناامنی های اخیر سرقت است. او می گوید: «شگردها و شیوه های نوینی برای دزدی ایجاد شده است اما سخن اصلی اینها سوء استفاده مادی است که اموال فرد را سرقت می کنند.

شورای مشاوره امنیت خارجی آمریکا در گزارش خود در مورد باندهای جنایی در افغانستان گفته است که فعالیت های جنایی در افغانستان مداوم و گسترده هستند. از سطوح محلی و منطقه ای شروع می شوند و با سازمان های تروریستی بین المللی و عناصر جنایی سازمان یافته مرتبط می شوند.

در همین ارتباط جاوید کوهستانی، کارشناس امور امنیتی نیز به این باور است که گروه های مختلف جنایتکار در افغانستان فعال هستند. وی می گوید: جرایم عمدتا به سه دسته تقسیم می شوند جرایم سازمان یافته جنایی، جرایم شخصی و جرایم سنگین تروریستی

محترم کوهستانی به این باور است که در حال حاضر، به ویژه گروه های جنایتکار تروریستی وابسته به دشمن در کابل فعال هستند.

کد (14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این ها کی هستند. همان دزدان مسلح هستند که کابل را چور کردند و فعلا بنام فلان قوماندان و فلان قومندان افراد مسلح دارند که اکثر ایشان مربوط به عبدالله و سیاف میشود که نمونه اش برخورد مسلحانه لب جر خیرخانه است که پسران دو قومندان اوباش بلایی یک .... در شهرک اریا کردند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است